AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 Har noen venner jeg stusser veldig over oppførselen til. Har ikke så veldig mange venner selv, og syns det er sårt at såpass mange av dem oppfører seg som de gjør. Venn 1: Har vært fraværende i perioder men bor ikke langt unna. Møtte tilfeldigvis på moren og hang litt med henne, spurte om hun hadde tlf nr til datteren da hun skulle ringe henne for noe de to skulle på utav dagen. Hun svarte fjernt at det gikk ikke an å se nr på tlf hennes...at det var noe galt med tlf eller noe. Dette har de skyldt på mye tidligere også. Dette er flere uker siden, og har sendt dem et par koselige meldinger etterpå til morens tlf som jeg har, bl.a. gratulert henne med dagen uten å få noe svar. Datteren kom rett etter og spurte henne om nye nr hennes, men var en eller annen forklaring der også, og rakk ikke å be henne sende meg sms om det heller før de måtte gå. De er alltid så hyggelige når jeg møter på de, så forstår ikke helt. Moren spanderte en kaffe på meg da jeg møtte på henne tilfeldigvis. En annen ting med datteren er at hun aldri åpner det jeg har sendt henne på snap, men ser jevnlig poengscoren går opp svært mye....Har kjent dem en god del år. Venn 2: Var veldig støttende og kunne snakke lenge i tlf sammen før, inntil relativt nylig da jeg eiablerte meg i egen leil. Da begynte hun å bli frekk mot meg, og kom stadig med stikk, noe som har gjort at jeg har fjernet meg litt fra henne. Hun har ikke tatt kontakt etter det. All støtte er borte. Om jeg legger ut et bilde av meg og en bekjent som sitter ved siden av hverandre så kan hun finne på å kommentere at hun syns jeg har stadig ny mann i senga...tror ikke hun forsto at det såret meg. Men hun har vært frekk mange ganger etter det. Ser også at hun prioriterer å gjøre koselige ting med ei annen som helt klart er 1. prioritet for henne, og jeg forstår jo samtidig så klart at venner du har kjent hele livet må komme foran noen du har kjent 3-4 år. Venn 3: Svarer sjelden, så vedkommende sist ved juletider da jeg kom på døra hennes med en julegave til henne og hun ba om adressen min så hun kunne sende meg noe. Vi bor heller ikke langt unna hverandre. Det skjedde aldri. Har tatt gjentakende initiativ overfor henne. Men hun har tidligere innrømmet at hun sliter psykisk. Hun svarte overraskende nok hyggelig tilbake da jeg gratulerte henne med dagen nylig. Begynner jo virkelig å lure på hvorfor flere har endre slik oppførsel overfor meg. Spesielt venn 1 og 2 samt mor til venn 2. Man kan jo ikke unngå å spørre seg "Er det meg det er noe galt med?" Føler meg nokså annenrangs om jeg kan si det sånn. Det rare er at det begynte i samme tidsrom hvor jeg flyttet litt på meg, ikke langt. Fått god kontakt med enkelte mennesker her jeg bor, og lurer på om noen kan være dels misunnelige på meg. Jeg kjenner mennesker i alle aldre, og kan kanskje fremstå litt rart for noen, men de rundt samme alder og venninner har alltid vært en prioritet for meg. Skjønner ikke om det er misunnelse heller, bor ikke stort eller fint eller sånn. er i 20 årene. Anonymkode: acf26...30a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 Smilende folk er ikke alltid hyggelige. Ikke kast bort tiden din på familie Nr 1. De er desverre ulv i fåreklær, og det er tydelig at «venninnen» din har snakket med moren sin om deg. Ikke godta slike «venner». Anonymkode: 63c3e...65d 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smilende folk er ikke alltid hyggelige. Ikke kast bort tiden din på familie Nr 1. De er desverre ulv i fåreklær, og det er tydelig at «venninnen» din har snakket med moren sin om deg. Ikke godta slike «venner». Anonymkode: 63c3e...65d De har vært slik periodevis før også, for så å plutselig vende tilbake til meg, datteren altså, med at det har vært noe galt med tlf hennes eller at hun har hatt altfor mye å gjøre. Merker at uansett hvem jeg kontakter nå så føler jeg at jeg er til bry eller at folk ikke orker eller gidder, om så det bare er en koselig snap med ønske om en fin dag. Føler meg i veien og for mye for alle Anonymkode: acf26...30a 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #4 Skrevet 2. september 2019 Jeg lurer bare sånn på hvordan hadde dere tolket dette? Og hva ville du gjort i min situasjon med disse vennene? Anonymkode: acf26...30a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 Hjelp Noen flere? Anonymkode: acf26...30a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 Med unntak av hun som er psykisk syk vil jeg si at disse du nevner er ikke venner av deg, de er bekjente. De ønsker hvertfall ikke å være venn med deg. Hun som er psykisk syk er det vanskeligere å si noe om da hennes oppførsel kan være begrunnet med at hun er for syk til å ta kontakt med deg. Legg disse folka bak deg og se deg heller om etter nye venner. Kan det forresten være mulig at venn #2 ble lei av å støtte deg hele tiden? At hun forventet at når du flyttet til egen leilighet ville det endelig bli hennes tur til å få støtte fra deg, og når det ikke skjedde ble hun skuffet og reagerer ved å bli stygg mot deg? Anonymkode: a8f55...d4a 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Med unntak av hun som er psykisk syk vil jeg si at disse du nevner er ikke venner av deg, de er bekjente. De ønsker hvertfall ikke å være venn med deg. Hun som er psykisk syk er det vanskeligere å si noe om da hennes oppførsel kan være begrunnet med at hun er for syk til å ta kontakt med deg. Legg disse folka bak deg og se deg heller om etter nye venner. Kan det forresten være mulig at venn #2 ble lei av å støtte deg hele tiden? At hun forventet at når du flyttet til egen leilighet ville det endelig bli hennes tur til å få støtte fra deg, og når det ikke skjedde ble hun skuffet og reagerer ved å bli stygg mot deg? Anonymkode: a8f55...d4a Jeg støttet venn 2 masse før jeg flyttet selv også, og hørte på henne en gang i flere timer i tlf om ting som angikk hennes fortid, når hun for noen da uker siden hadde lyttet en times tid til meg ang ting som gjaldt nåtiden. Har fått litt kontakt med folk i nærmiljøet her jeg nå bor, og har en mistanke om at det kan være det hun er misunnelig for....? Jeg aner faktisk ikke 😕 Anonymkode: acf26...30a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #8 Skrevet 3. september 2019 Noen flere som har noen råd eller meninger om hva dette kan være eller hva jeg skal gjøre? Anonymkode: acf26...30a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #9 Skrevet 4. september 2019 Er du selv psykisk syk? Anonymkode: 6e418...f1f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #10 Skrevet 4. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du selv psykisk syk? Anonymkode: 6e418...f1f Nei, ikke direkte. Tror ikke andre opplever meg som det..håper ikke det iallfall. Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: acf26...30a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #11 Skrevet 4. september 2019 Om man er psykisk syk eller ikke selv, skal da faktisk ikke ha noe å si på hvordan man blir behandlet. Spesielt at venner behandler en med nogenlunde respekt syns jeg faktisk er å forvente. Er aldri frekk eller spydig mot venner, bare så det er sagt. Alltid blid, forståelsesfull og snill, også der jeg egentlig burde trukket meg unna tenker jeg.. Anonymkode: acf26...30a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #12 Skrevet 4. september 2019 Jeg spurte fordi noen typer psykisk lidelse kan påvirke selvinnsikten og gjøre at man oppfattes som slitsom og intens. Jeg sier ikke dette for å være slem. I tilfelle dette kunne være en grunn til at noen trekker seg unna. Selv tenker jeg at hvis EN person oppfører seg på en måte mot meg så kan det være noe med den personen. Men om FLERE trekker seg unna prøver jeg å se på meg selv.. Anonymkode: 6e418...f1f
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #13 Skrevet 5. september 2019 Venn 1 høres falsk ut, du kan nok ikke stole på henne. Venn 2 høres sjalu ut, at hun vil ha deg for seg selv og ikke at du skal ha noen andre nære venner. Du kan ikke ta hensyn til det. Venn 3 har som du sier mye problemer, og hun trenger nok bare å være en del i fred. Det har ikke noe med deg å gjøre, så la heller henne kontakte deg når hun orker. ☺️ Anonymkode: 5c99d...343 1
te_groupies Skrevet 5. september 2019 #14 Skrevet 5. september 2019 På 2.9.2019 den 20.59, AnonymBruker skrev: Smilende folk er ikke alltid hyggelige. Ikke kast bort tiden din på familie Nr 1. De er desverre ulv i fåreklær, og det er tydelig at «venninnen» din har snakket med moren sin om deg. Ikke godta slike «venner». Anonymkode: 63c3e...65d Nei fordi at ingen er en god venn hvis de gjør sånn.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #15 Skrevet 5. september 2019 Venn 1 og 2 hørest værst ut og mest destruktive her. De er jo skikkelig heksete. Dump! Venn 3 med psykisk sykdom hørest jo bare trist ut. Hun er nok sykere enn det som kommer frem. Det å dumpe folk med psykisk sykdom synes jeg er feigt og en uting. Er man frisk og sterk så hvorfor ikke. plutselig sitter man der selv med sjegget i postkassa og er psykisk syk, depresjoner og stress lidelser er ikke akkurat uvanlig heller. Men, jeg har en veninne med bipolar, som kan bli litt vel much. Det hadde nok vært litt vanskelig å ha henne på døren hele tiden..Men sender hun meg meldig så svarer jeg så klart, og prøver å være en logisk stemme i alt rotet hun går igjennom. Jeg synes det er litt viktig, å trekke noen ut av dritten. Da snakker jeg ikke om å gi penger, men å bare snakke med dem og være realistsik, ikke mate livene deres med drama og negativitet, men oppfordre dem til å se på livet med et videre perspektiv. Anonymkode: df868...709
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #16 Skrevet 5. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er man frisk og sterk så hvorfor ikke. hvorfor ikke støtte opp litt, skulle det stå. Anonymkode: df868...709
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå