AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #21 Skrevet 3. september 2019 Hadde en tømrer til å sette inn et par dører. Han tok 650kr PR time ink mva hadde jeg funnet en tømrer til 350 hadde jeg vært skeptisk Anonymkode: 243dd...777 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #22 Skrevet 3. september 2019 De skal vel liste også regner jeg med? Jo mindre rom jo mer listejobb. Anonymkode: cb84e...dc0
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #23 Skrevet 3. september 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Man spør da ikke om timepris når man har fått fastpris. Anonymkode: 3052b...36d hvorfor ikke? det har vi gjort, vi spurte om timepris. De som var hos oss overestimerte grovt mengde arbeid de skulle gjøre, de trodde det skulle ta de ei uke. Med timepris ble de ferdig på to dager. Anonymkode: c6d92...30c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #24 Skrevet 3. september 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Hadde en tømrer til å sette inn et par dører. Han tok 650kr PR time ink mva hadde jeg funnet en tømrer til 350 hadde jeg vært skeptisk Anonymkode: 243dd...777 man trenger ikke tømrer til enkle snekkerarbeid som å bytte gulv og lister. Da har du ansatt overkvalifisert spesialist til jobben. du trenger derimot tømrer for strukturelle og alt som med bæring f.eks. Bygge tilbygg eller fjerne bærevegg, anbefaler definitivt tømrer da. Anonymkode: c6d92...30c 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #25 Skrevet 3. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: man trenger ikke tømrer til enkle snekkerarbeid som å bytte gulv og lister. Da har du ansatt overkvalifisert spesialist til jobben. du trenger derimot tømrer for strukturelle og alt som med bæring f.eks. Bygge tilbygg eller fjerne bærevegg, anbefaler definitivt tømrer da. Anonymkode: c6d92...30c Vis man ikke bruker tømrer hva bruker man da? Anonymkode: 243dd...777
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #26 Skrevet 3. september 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Nå er det jo slik at i løpet av en dag, får mennesker telefoner, de går på do mm. Dette gjør jo at timepsris er dyrere enn fastpris i de aller fleste tilfeller. Og garantert når det kommer til å legge gulv, der man jo titt og ofte trenger en strekk. Til Ts, det er utrolig lett å gjøre selv. Anonymkode: 3052b...36d Men når de gir tilbydd om fastpris, legger de i alt den risiko som kan skje, og tar estimat i maks tid det kan ta. Om jobben viser seg å være enklere og mindre, betaler ikke snekkere deg tilbake. Derfor er regelen enkel : enkel og forutsigbar jobb uten risiko for fallgruver = velg timepris. Anonymkode: c6d92...30c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #27 Skrevet 3. september 2019 Jeg har sjekket, og jeg husket litt feil, det var 380 kr i timen (pluss moms) vi betalte. Og det er absolutt ikke dårlig timepris. Hvor mye får dere i timebetaling, dere som mener det er for lite? Det er enkelt å regne ut, Årslønn / 1950 = timeslønn. Min timepris blir forøvrig 292 kr, og jeg har femårs utdannelse innen IT og ti år erfaring, og ganske bra årslønn. Så eh..? Hvorfor skulle snekker ha 700 kr? Anonymkode: c6d92...30c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #28 Skrevet 3. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sjekket, og jeg husket litt feil, det var 380 kr i timen (pluss moms) vi betalte. Og det er absolutt ikke dårlig timepris. Hvor mye får dere i timebetaling, dere som mener det er for lite? Det er enkelt å regne ut, Årslønn / 1950 = timeslønn. Min timepris blir forøvrig 292 kr, og jeg har femårs utdannelse innen IT og ti år erfaring, og ganske bra årslønn. Så eh..? Hvorfor skulle snekker ha 700 kr? Anonymkode: c6d92...30c Hvor mye i utgifter har du til utstyr og vedlikehold av dette innenfor IT yrket ditt? Anonymkode: 243dd...777
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #29 Skrevet 3. september 2019 Syns du en god håndverker er dyrt så burde du prøve en billig og dårlig en.......🤣 Anonymkode: 5eaff...1dc 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #30 Skrevet 3. september 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: man trenger ikke tømrer til enkle snekkerarbeid som å bytte gulv og lister. Da har du ansatt overkvalifisert spesialist til jobben. du trenger derimot tømrer for strukturelle og alt som med bæring f.eks. Bygge tilbygg eller fjerne bærevegg, anbefaler definitivt tømrer da. Anonymkode: c6d92...30c Dette er hva en tømrer gjør: Tømreren utfører også innredningsarbeider i alle typer bygg, som oppsetting av innvendige vegger, isolering, platekledning, panelering, montering av dører og vinduer og kjøkken, parkettlegging og belistning. https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/tomrer dette er hva en snekker gjør: Snekkere jobber hovedsakelig med inventar i hus, som for eksempel møbler, kjøkken og trapper. https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/snekker Anonymkode: 243dd...777
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #31 Skrevet 3. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sjekket, og jeg husket litt feil, det var 380 kr i timen (pluss moms) vi betalte. Og det er absolutt ikke dårlig timepris. Hvor mye får dere i timebetaling, dere som mener det er for lite? Det er enkelt å regne ut, Årslønn / 1950 = timeslønn. Min timepris blir forøvrig 292 kr, og jeg har femårs utdannelse innen IT og ti år erfaring, og ganske bra årslønn. Så eh..? Hvorfor skulle snekker ha 700 kr? Anonymkode: c6d92...30c Et normalt årsverk er på 1750 timer, eksklusiv ferie. Anonymkode: 5eaff...1dc
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #32 Skrevet 3. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syns du en god håndverker er dyrt så burde du prøve en billig og dårlig en.......🤣 Anonymkode: 5eaff...1dc Jeg brukte en polakk til 200kr timen. 😂 ble siste gangen. Leide en tømrer til 650kr timen ble kjempe fornøyd 👍 Anonymkode: 243dd...777 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #33 Skrevet 3. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mye i utgifter har du til utstyr og vedlikehold av dette innenfor IT yrket ditt? Anonymkode: 243dd...777 åh? prøver du å si at tømrer trenger det dobbelte av timepris fordi han skal ha de 500 tusen kroner ekstra til utstyr, i året? 🙄 Eller for at han kan jobbe halvparten av tiden og tjente like godt? 😏 Anonymkode: c6d92...30c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #34 Skrevet 3. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: åh? prøver du å si at tømrer trenger det dobbelte av timepris fordi han skal ha de 500 tusen kroner ekstra til utstyr, i året? 🙄 Eller for at han kan jobbe halvparten av tiden og tjente like godt? 😏 Anonymkode: c6d92...30c Nå er det ikke sånn at de har utbetalt det som er timeprisen da! Anonymkode: f7223...16e 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #35 Skrevet 3. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: åh? prøver du å si at tømrer trenger det dobbelte av timepris fordi han skal ha de 500 tusen kroner ekstra til utstyr, i året? 🙄 Eller for at han kan jobbe halvparten av tiden og tjente like godt? 😏 Anonymkode: c6d92...30c Les deg opp litt : https://morgenbladet.no/ideer/2014/de_manuelle Anonymkode: 5eaff...1dc
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #36 Skrevet 3. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Les deg opp litt : https://morgenbladet.no/ideer/2014/de_manuelle Anonymkode: 5eaff...1dc lese meg opp på sutringen til en som tydeligvis har noe imot akademikere? jeg er forøvrig ikke en akademiker uansett, jeg har ingeniør utdannelse. Men har ikke millionlønn som tømrere, elektrikere, og rørleggere har. Hvordan skjedde dette utvikling? Anonymkode: c6d92...30c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #37 Skrevet 3. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Et normalt årsverk er på 1750 timer, eksklusiv ferie. Anonymkode: 5eaff...1dc jeg fant tallet i online-kalkulator, «sånn beregner man timepris ut fra årslønn». Anonymkode: c6d92...30c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #38 Skrevet 3. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: åh? prøver du å si at tømrer trenger det dobbelte av timepris fordi han skal ha de 500 tusen kroner ekstra til utstyr, i året? 🙄 Eller for at han kan jobbe halvparten av tiden og tjente like godt? 😏 Anonymkode: c6d92...30c Hehe du fakturerer vel ikke lønnstimeprisen din? Kommer i beit når du skal betale aga, pensjonskost, feriepenger, forsikringer og andre sosiale kostnader da. Anonymkode: d018e...cd7 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #39 Skrevet 3. september 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sjekket, og jeg husket litt feil, det var 380 kr i timen (pluss moms) vi betalte. Og det er absolutt ikke dårlig timepris. Hvor mye får dere i timebetaling, dere som mener det er for lite? Det er enkelt å regne ut, Årslønn / 1950 = timeslønn. Min timepris blir forøvrig 292 kr, og jeg har femårs utdannelse innen IT og ti år erfaring, og ganske bra årslønn. Så eh..? Hvorfor skulle snekker ha 700 kr? Anonymkode: c6d92...30c Han får jo ikke utbetalt de 380,- da 😆😂😅 Ville du tatt 292,- i timen(+mva) hvis du hadde eget firma og skulle leid deg ut? Anonymkode: d018e...cd7 1
Jdz Skrevet 3. september 2019 #40 Skrevet 3. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: lese meg opp på sutringen til en som tydeligvis har noe imot akademikere? jeg er forøvrig ikke en akademiker uansett, jeg har ingeniør utdannelse. Men har ikke millionlønn som tømrere, elektrikere, og rørleggere har. Hvordan skjedde dette utvikling? Anonymkode: c6d92...30c Nå vêr jeg ikke om du jobber som konsulent og jeg hat nok litt høyere timelønn, men... Kundene mine kjøper tjenestene mine for mellom 900 og 1500 kroner per time, eks. mva, noe som ikke er spesielt høyt for en senior it-konsulent på timebasis. Det er selvsagt ikke dette jeg har i lønn. Hvis selskapet du jobber for faktisk selger tjenestene dine ut for 300 kroner per time kan du kontakte meg på pm for jobb ut neste år. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå