Gå til innhold

260kr m2 for legging av gulv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, la ut på anbud at jeg ville få lagt gulv i leiligheten min, samt lister og ordne nye dørterskler.  JEg har kjøpt inn alt av materialer inkl. underlag etc, men får ikke anbud på under 266kr m2 for dette (på en leilighet på ca. 60 kvadrat), dette er med pakketilbud der det også er sparkling+maling av to rom (men som ikke er inkludert i de 266 kr m2).

Jeg syns dette var dyrt og skulle tro at legging av gulv og listverk var billigere. Hva syns dere?

Anonymkode: ba888...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, la ut på anbud at jeg ville få lagt gulv i leiligheten min, samt lister og ordne nye dørterskler.  JEg har kjøpt inn alt av materialer inkl. underlag etc, men får ikke anbud på under 266kr m2 for dette (på en leilighet på ca. 60 kvadrat), dette er med pakketilbud der det også er sparkling+maling av to rom (men som ikke er inkludert i de 266 kr m2).

Jeg syns dette var dyrt og skulle tro at legging av gulv og listverk var billigere. Hva syns dere?

Anonymkode: ba888...015

Man betaler jo for det man får på en måte. Har en far som driver eget firma hvor de tar på seg jobber lignende den du beskriver, og det er veldig mange som vil ha slike jobber gjort billigst mulig - noe som er forståelig, men det er også veldig viktig at jobben blir gjort ordentlig. Velger man det billigste alternativet så kan det ofte ende med at noen må gjøre jobben på nytt, og da vil kostnaden bli betraktelig høyere. Han har flere eksempler hvor han blir kontaktet for å fikse opp i det som andre har gjort for en billig penge. Faren min tar ordentlig betalt for jobber, men han er dyktig - og får så mange tilbud at han ender opp med å måtte si nei. Folk vil ha kvalitet. Så - hadde jeg vært deg hadde jeg heller lagt vekt på kvaliteten av arbeidet fremfor pris. Det er jo tross alt en investering - og noe som skal vare i mange år. Veldig mange som glemmer det i sånne sammenhenger, og som sagt - det ender ofte med enda mer styr og penger enn det hadde trengt å bli i utgangspunktet.

Anonymkode: 1ce39...b44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes dette var en fornuftig pris. er litt jobb å legge gulv i en leilighet på 60m2

Anonymkode: 866bf...513

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er i så fall 208,-. Staten skal ha 52 kroner pr m2 i merverdiavgift også skjønner du. Det koster å drive en stat.

Det sagt, de aller fleste kvadratene er mye billigere, mens noen få er veldig mye dyrere. Justert for flere rom osv er prisen omtrent gjengs.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De priser høyere når du har kjøpt materiale. 

De får gjerne 20-30% rabatt på slikt. Men fakturerer deg fullpris (som du uansett betaler når du kjøper selv). Så de legger på tapt fortjeneste fra materialsalg i prisen. 

Anonymkode: ac777...de1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en god pris, ut fra de tallene du presenterer har de nok regnet med å bruke et sted mellom 25 og 30 timer. Å legge gulvet er et forholdsvis raskt arbeid dersom alle 60 m2 er i rektangulært rom. Er det fordelt på flere rom, og kanskje rom som ikke er kvadratiske går det fort litt mer tid. Tiden det tar å lite må absolutt ikke nedvurderes.

Anonymkode: 8ee58...c59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør de om timepris. Det er lite som kan gå galt i å legge gulv i 60 kvm leilighet. Det er vel ikke i gammelt trehus men heller modrne betongblokk? Ingen gulv som må arettes, alt er omtrent i vater, osv. To menn vil klare selve gulvlegging på en dag. 350 kr pr time × 20 (la oss si de jobber 10 timer, 2 man), det vil gi pris på 7 000, og pris på kvm på 116 kr.

Jeg anbefaler at for å spare tid til håndverkere, og dine penger, at du gjør de oppgavene du kan - fjerne selv gamle gulv og lister, kjører bort søppel. Jeg anbefaler at du er også der når de holder på, sånn at du kan hjelpe med diverse spørsmål som kan komme opp. Og lager de kaffe. :)

Anonymkode: c6d92...30c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør de om timepris. Det er lite som kan gå galt i å legge gulv i 60 kvm leilighet. Det er vel ikke i gammelt trehus men heller modrne betongblokk? Ingen gulv som må arettes, alt er omtrent i vater, osv. To menn vil klare selve gulvlegging på en dag. 350 kr pr time × 20 (la oss si de jobber 10 timer, 2 man), det vil gi pris på 7 000, og pris på kvm på 116 kr.

Jeg anbefaler at for å spare tid til håndverkere, og dine penger, at du gjør de oppgavene du kan - fjerne selv gamle gulv og lister, kjører bort søppel. Jeg anbefaler at du er også der når de holder på, sånn at du kan hjelpe med diverse spørsmål som kan komme opp. Og lager de kaffe. :)

Man spør da ikke om timepris når man har fått fastpris. 

Anonymkode: 3052b...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt det ut på mitt anbud? Ville ikke nødvendigvis valgt den billigste, men en med gode omtaler og en pris jeg var villig til å betale. Kan hende det er dyrt fordi de har en minimumspris, det ble jeg fortalt når jeg vurderte å slipe gulvet i et lite rom (som jeg heller valgte å male).

Anonymkode: 65c82...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er en upris. Når det er sagt: å bruke Mitt anbud er litt risky business, altså. Mannen min er tømrer, og driver eget firma. Bare ved hjelp av jungeltelegrafen får han så mye jobb at han må si nei til mange, eller de må vente i månedsvis. Mitt anbud har vært i kontakt med ham flere ganger for å få ham til å registrere seg der, men han takker nei av to grunner: han trenger ikke flere kunder å avvise, og det er såpass mye shady «fagfolk» med dårlig rykte der at han vil ikke assosieres med konseptet.

Jeg ville hørt med kjente om de hadde noen å anbefale, evt valgt et firma som profilerer seg på annet vis, og som har opparbeidet seg et renommé. Å gå for det billigste kan bli dyrt.

Anonymkode: c6a75...c37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge gulv er veldig enkelt! Kan du ikke gjøre mesteparten selv og så få noen til å ta de delene som kanskje er litt vanskelig, der du må gjøre litt vanskelige kutt. 

Anonymkode: 7041c...152

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man spør da ikke om timepris når man har fått fastpris. 

Helt normalt å be om tilbud på begge deler, og velge om det er den som hyrer inn som tar risikoen for tidsbruk, eller firmaet som leies inn. 

Anonymkode: 3335e...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er en upris. Når det er sagt: å bruke Mitt anbud er litt risky business, altså. Mannen min er tømrer, og driver eget firma. Bare ved hjelp av jungeltelegrafen får han så mye jobb at han må si nei til mange, eller de må vente i månedsvis. Mitt anbud har vært i kontakt med ham flere ganger for å få ham til å registrere seg der, men han takker nei av to grunner: han trenger ikke flere kunder å avvise, og det er såpass mye shady «fagfolk» med dårlig rykte der at han vil ikke assosieres med konseptet.

Jeg ville hørt med kjente om de hadde noen å anbefale, evt valgt et firma som profilerer seg på annet vis, og som har opparbeidet seg et renommé. Å gå for det billigste kan bli dyrt.

Spurte forresten mannen min nå, og han syntes det var i overkant dyrt. Iflg hans beregninger er det en timepris på drøye tusenlappen. Han ville helt klart bedt om flere tilbud.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt å be om tilbud på begge deler, og velge om det er den som hyrer inn som tar risikoen for tidsbruk, eller firmaet som leies inn. 

Anonymkode: 3335e...534

Nå er det jo slik at i løpet av en dag, får mennesker telefoner, de går på do mm. Dette gjør jo at timepsris er dyrere enn fastpris i de aller fleste tilfeller. Og garantert når det kommer til å legge gulv, der man jo titt og ofte trenger en strekk.

Til Ts, det er utrolig lett å gjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det ikke bare er å klikke gulvet sammen, det skal også sages til rundt vegger, karmer, dører o.l., samt at ikke alle gulv og vegger er helt rette. 

Anonymkode: 17d6d...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på leiligheten. Jeg ville regnet det som grei pris hos meg, for her må absolutt alt avrettes og det er lite som er i vater. 

Anonymkode: 07e16...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner du et firma med en timesprisene på 350 kr?

Anonymkode: 8ee58...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så man skal ta fri fra jobb for å svare på spørsmål og koke kaffe til håndtverkere? Da øker i hvert fall timeprisen på de innleide betraktelig med mindre man er student 😯

Anonymkode: 9b381...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

350 kroner timen???😂😂😂😂😂😂 ja, de får nok ikke utbetalt mange kronene de stakkars håndverkerne da...

Anonymkode: f7223...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...