Gå til innhold

Er dette mugg på sjokoladen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Jeg spiste tre biter av en sjokoladeplate jeg kjøpte i dag. Da snudde jeg den og så at på oversida er det masse små hvite flekker! Det første som slo meg var mugg, men den gikk bare ut på dato for 4 dager siden. Jeg kjøpte den på halv pris ettersom jeg regnet med at sjokolade holder seg lenge etter best før-datoen. Er dette mugg? Det er melkesjokolade med sånne tutti frutti-klumper, så kan det være det jeg ser? 

image.jpg

Anonymkode: f141e...b9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert sjokoladen som har blitt oppbevart for varmt slik at det har lagt seg fett utenpå. Ikke farlig :) 

Anonymkode: 172bf...d10

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ser ikke ut som mugg, men det blir sånn om sjokoladen har opplevd temperaturforskjeller. Altså at den har vært kald og så varm osv  

Har sett det mange ganger selv om ikke den er utgått på dato. 

Leste også en artikkel om det en gang. 

Absolutt ikke farlig. 

Endret av solmåneogstjerner
Og der var noen andre raskere enn meg!
  • Liker 1
Skrevet

Nei, det er temperaturskader. Det er ikke noe farlig. 

Anonymkode: 2d9ee...4d6

• Liker 5
Skrevet

Mange sjokoladeeksperter her. :)

• Liker 4
Skrevet

Ååå tusen takk for svar! Da skal jeg spise uten å være bekymret 😄

- TS

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange sjokoladeeksperter her. :)

Hehe. Eneste godteriet jeg spiser av og til  😉

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ååå tusen takk for svar! Da skal jeg spise uten å være bekymret 😄

- TS

Kos deg med resten! 

• Liker 1
Skrevet
På 2.9.2019 den 19.41, AnonymBruker skrev:

Hjelp! Jeg spiste tre biter av en sjokoladeplate jeg kjøpte i dag. Da snudde jeg den og så at på oversida er det masse små hvite flekker! Det første som slo meg var mugg, men den gikk bare ut på dato for 4 dager siden. Jeg kjøpte den på halv pris ettersom jeg regnet med at sjokolade holder seg lenge etter best før-datoen. Er dette mugg? Det er melkesjokolade med sånne tutti frutti-klumper, så kan det være det jeg ser? 

image.jpg

Det der er soppsporer......bør levere den tilbake, samt ta med urinprøve til legen din,det der er ikke til å tulle med om du har spist av den.

Anonymkode: 37fa5...9aa

• Liker 1
Skrevet

Jeg er godt vant med sjokolade som «bloomer» (fettet skiller seg pga temp. forskjeller og gir et hvitt belegg, helt ufarlig) da jeg bor i et tropisk land med ustabil elektrisitet, men.. Dette synes jeg ikke ser ut som det i det hele tatt. Jeg synes også det ligner sopp mer enn noe annet. Er det en annen konsistens på flekkene kontra resten av sjokoladen?

Anonymkode: 0cd4b...e9a

• Liker 5
Skrevet

De mørke flekkene, hva er det? Tutti fruttien? Syns heller ikke det ser helt  ut som sånn hvitt belegg. 

Anonymkode: 6212e...6ee

• Liker 2
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Minner meg ikke om hvitt belegg pga tempforskjeller 😕 

Skrevet

Jeg tror det kanskje kan være at de hvite flekkene er der geleklumpene ligger? Kunne du skrapt rett under en slik flekk og sjekket? Om en et sånt godteri ligger helt i overflaten vil vel det kunne gi slike utslag

Anonymkode: 614b8...8c9

Skrevet

Ser ikke ut som hvitt belegg som kommer av temperaturforskjeller, nei. Ville ikke spist den der.

Anonymkode: b642f...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...