Gå til innhold

Hvor usunne er dere i løpet av uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både når det gjelder mat, godteri og drikke? 

Anonymkode: be4d5...131

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er stort sett ganske sunn i løpet av uka, unntaket er om jeg blir invitert bort, da spiser jeg det som serveres. 

• Liker 1
Skrevet

Er så møkklei dette sunnhetshysteriet.....

Spiser og har alltid spist akkurat hva jeg vil og liker. Plagene mine skyldes ikke kostholdet. 

• Liker 8
Skrevet

Mat: Kan være den første som sier at jeg kjøper junk om jeg er sulten. Pølser på Narvesen er digg. Men bare om jeg er sulten, og spiser som regel frokost.

Godteri: Spiser eller kjøper aldri godteri eller potetgull (liker det ikke)

Drikke: Redbull drikker jeg flere ganger uka, og Pepsi Max om jeg kjøper (som jeg veldig sjeldent gjør.

Konklusjon; Eneste jeg skeier ut med er Red bull

• Liker 2
Skrevet

Drikker minimalt med brus/saft i løpet av hele uka, men godteri er det værre med... Fire faste måltider om dagen er ingen problem, og de inneholder sunn mat med en blanding av korn, egg, diverse vanlig pålegg, frukt, middager med en god porsjon grønnsaker til. Men så kommer det noe søtt i tillegg nesten hver dag 😂 Prøver å bli bedre på det området da!

Skrevet

Spiser vanlig sunne måltider. Fisk, fullkorn, grønnsaker. 

Skeier ofte ut med frukt (mye sukker) om kvelden og noen ganger banan etter trening. 

Anonymkode: 6a737...481

Skrevet

Spiser mye pasta, ost og tomater. Spiser mye fisk også, og er glad i ulike salater. Spiser usunt og sunt om hverandre, men mest usunt ifh hva som er "in" nå. Mye pizza også. Drikker et glass vin til maten når jeg kan. Eller flere i helgene om jeg ikke jobber eller skal kjøre. Godteri spiser jeg nesten aldri, og heller ikke brus. 

Elsker ellers rømme og sauser av alle slag. Slår til med norsk tradisjonsmat iblant. Nja... ligger nok på listen over de usunne. Har ikke tenkt å forandre kostholdet, for liker det som det er. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skiller ikke hverdag og helg, eller sunt og usunt. Liker ikke sjokolade, chips, brus, kaker eller bakst, så det spiser jeg aldri. Hverdag eller helg. 

Om jeg skulle levd "perfekt" må jeg nok endre følgende vaner

- vin til middag 2-5 ganger i uka

- matlaging med mye fløte og ost. Men spiser riktignok ikke rødt kjøtt, eller brød, så trenger kaloriene. 

- for mye kaffe

Anonymkode: 8ce1c...e66

• Liker 1
Skrevet

Prøver å spise sunt, men jeg spiser alt for mye usunt. 

Hamburger, pølse, sjokolade, potetgull, pommes frites.. 

Drikker for det meste vann. Spiser frukt 3 ganger i uken, grønnsaker hver dag, spiser kun grovbrød hvis jeg spiser brød. 

Er avhengig av skikkelig mat til frokost og lunsj, da jeg har en veldig aktiv jobb, men på kvelden er det lett å skli ut synes je 😬😬

Anonymkode: c143f...15a

• Liker 2
Skrevet

Jeg anser meg selv som ganske usunn. Jeg spiser som regel variert, men det er alltid daglige utskeielser. Hvis jeg hadde trent regelmessig hadde jeg nok ikke ansett meg som like usunn, og det er vel det som er målet fremover. Jeg har ingen ambisjoner om å leve et supersunt liv og legge om kostholdet mitt. Jeg grenser mellom undervektig og normalvektig, så utskeielsene er nok ikke av så omfattende grad selv om det er daglig. 

Anonymkode: bd78e...74c

Skrevet
16 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Spiser og har alltid spist akkurat hva jeg vil og liker. Plagene mine skyldes ikke kostholdet. 

Og det vet du?

Anonymkode: 89ffa...84d

• Liker 2
Skrevet

Spiser snop når jeg har lyst 🙂

Anonymkode: 0d610...d10

• Liker 1
Skrevet

Spiser vanlig variert, ikke sunnhetshysteri, men ikke spesielt usunn heller. Ikke godteri, kaker eller chips til vanlig. 

Min store usunne vane er å drikke en del øl, drikker det vel omtrent hver dag. Drikker en del alkholfritt også da, for å ikke drikke alkohol hver dag. Og bare 1-2 til maten i hverdagene. Men drikker veldig mye i helgene.

Anonymkode: c885e...ce7

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det vet du?

Anonymkode: 89ffa...84d

Selvfølgelig vet jeg det!

• Liker 4
Skrevet

Spiser sunt, hverdag som helg, drikker ikke alkohol eler brus

Men skeier ut med sjokolade eller chips ofte i løpet av en helg og hjemmelaget pizza en sjelden gang.

Anonymkode: 74e92...2df

Skrevet

2 hours ago, AnonymBruker said:

Spiser vanlig variert, ikke sunnhetshysteri, men ikke spesielt usunn heller. Ikke godteri, kaker eller chips til vanlig. 

Min store usunne vane er å drikke en del øl, drikker det vel omtrent hver dag. Drikker en del alkholfritt også da, for å ikke drikke alkohol hver dag. Og bare 1-2 til maten i hverdagene. Men drikker veldig mye i helgene.

Anonymkode: c885e...ce7

Hver dag + drikke seg full i helgene? Det er veldig mye. Jeg er avhengig av alkohol, og jeg drikker ikke så mye en gang. 

Anonymkode: 8da8d...0f6

Skrevet
3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Hvordan vet du det? Du er muligens ung nå, men plager grunnet kosthold kommer senere. Jeg kaller det ikke hysteri å leve sunt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg spiser sunt i perioder, og i andre perioder sklir det mer ut.

Nå for tiden er jeg sunn. Spiser mye knekkebrød, salat, sunne middager med mye grønnsaker, frukt og skyr. Det jeg skeier ut med er mozell light, det drikker jeg nesten hver dag (1-2 glass). Spiser minimalt med sjokolade, søtsaker og snacks for tiden.

I dårlige perioder spiser jeg sjokolade nesten hver dag, snacks i helga og cola.

Anonymkode: 4aa2e...72c

Skrevet

God på mat, men litt for mye vin etter sommeren. Bør skjerpe oss. 

Anonymkode: a5458...3f4

Skrevet

Tja, spiser for mykje. Men valga i seg sjølv er ikkje så usunne.

Anonymkode: 129ad...4e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...