AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 Fyller i skjema om språk nå, og det virker som om alt er i rute. Har en moden og frisk unge, men jeg får likevel litt eksamensnerver når jeg eller barnet skal evalueres. Mest fordi jeg ikke vet hva som skjer eller hvordan de testes. Anonymkode: 8bfef...ed5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 Tror de ser på om barnet virker trygt og tilknyttet foreldren. Ser på om adferden til barnet er innenfor normalområdet. Også er fokus på kosthold, rutiner, søvn, og eventuelle utfordringer du måtte ønske å ta opp. Anonymkode: c0722...8e2 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 Det var hovedsaklig språk, i tillegg til en veldig enkel legekontroll. Språkundersøkelsen gikk ut på at helsesøster viser barnet en bamse, og så ber barnet ta opp bamsen, pusse tennene på bamsen osv. Det viktigste er hva barnet forstår, ikke hva det sier selv. Anonymkode: 8c26d...b83 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #4 Skrevet 2. september 2019 Helsesøster prøvde å snakke med barnet mitt om hva hun lekte med (lå dukker og dukkeutstyr på rommet), jenta mi er litt sjenert, så snakker ikke mye til fremmede, men det gikk seg litt til.. Men hun observerte ihvertfall hva barnet mitt forstod, og de snakket litt om hva hun gjorde. Så snakket vi litt sammen om rutiner, kosthold og oppdragelse faktisk, vi er ganske enige så samtalen gikk lett Det var veldig hyggelig. Anonymkode: 6fefb...162
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 Tusen takk for svar. Egentlig som en hvilken som helst kontroll hos dem da, bare tilpasset barnas alder. Det beroliget meg. Hadde trodd de skulle evalueres veldig strikt og med skjemavelde. Anonymkode: 8bfef...ed5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #6 Skrevet 3. september 2019 Er nok språk i all hovedsak mener jeg å huske. Husker helsesøster ble så imponert da hun spurte min nettopp 2-åring hvilken farge hun tegnet med (grønn blyant) og jenta svarte "lysegrønn! Og der er mørkegrønn!). Ble et kjapt besøk for å si det sånn Så frykt ikke, de skal ikke til eksamen. De skal bare se for sikkerhets skyld at alt virker til å være normalt med barnets utvikling. og normalen er så vid at det er sjelden det blir problematisk Særlig på språk! Men er jo bare fint de følger med, om man kommer med en 2-åring som ikke kan si mamma og pappa så kan det jo være grunn til å følge det opp. Anonymkode: a72b2...df7
Fuglemor Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 Mamma hadde med meg på toårskontroll, og siden jeg var sjenert, hadde helsesøster sagt i en nedlatende tone "hun snakker ikke hun da eller..?", og mamma hadde sagt at jo, hun snakker. Etter litt hadde helsesøster hentet frem en fugl og spurt meg hvor øynene til fuglen var, og jeg pekte på øynene, så spurte hun hvor føttene var, og jeg pekte.. Så til slutt spurte hun hvor munnen til fuglen var, jeg så surt på henne og sa morskt "det heter nebb!". Da ble hun visst litt satt ut, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå