Gå til innhold

Noen plantekyndige her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Strelltzia som jeg anskaffet for en uke siden. Har satt den i norevendt vindu (se bilde) men nå ser jeg antydninger til at bladene krøller seg i kantene, hva gjør jeg feil? Veldig lite lyst til at den skal dø, den var dyr og jeg har lett lenge etter den😫

Har DU Strelitzia, gi meg noen grønne råd! Lys, vanning, luft?

20190902_175813.jpg

Anonymkode: b7e76...1d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den burde ikke stå i vindu med sol. Den skal ha dagslys, men ikke direkte sol. Den bør ikke stå over varmekilde. 

Anonymkode: 4b852...057

Skrevet

Bladene kan krølle seg litt, det er helt normalt. Husk også å spray den med vann jevnlig, for den liker å ha fukt på bladene.

Skrevet
På 2.9.2019 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Har en Strelltzia som jeg anskaffet for en uke siden. Har satt den i norevendt vindu (se bilde) men nå ser jeg antydninger til at bladene krøller seg i kantene, hva gjør jeg feil? Veldig lite lyst til at den skal dø, den var dyr og jeg har lett lenge etter den😫

Har DU Strelitzia, gi meg noen grønne råd! Lys, vanning, luft?

20190902_175813.jpg

Anonymkode: b7e76...1d1

Plant den over i ei større potte. Bruk lett fuktig blomsterjord og ha oppi små steiner, på str med en halv ert som blandes inn i jorda. Sett den på et sted som ikke er for varmt, men heller ikke kaldt. Unngå direkte sollys , men gi den nok dagslys uten at sola steiker den. Burde få den til å virke happy again.

Fungerte på mamma sin halvdøde plante. Et tips om det skulle komme til det punktet hvor din vurderer å dø...

Anonymkode: 7e8e8...ceb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...