AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 Har en Strelltzia som jeg anskaffet for en uke siden. Har satt den i norevendt vindu (se bilde) men nå ser jeg antydninger til at bladene krøller seg i kantene, hva gjør jeg feil? Veldig lite lyst til at den skal dø, den var dyr og jeg har lett lenge etter den😫 Har DU Strelitzia, gi meg noen grønne råd! Lys, vanning, luft? Anonymkode: b7e76...1d1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 https://boligpluss.no/diy/strelitzia-vokste-1-6-meter-pa-kun-9-maneder https://plantehjelp.ceeia.net/2018/01/strelitzia.html Anonymkode: 281fd...903
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 Den burde ikke stå i vindu med sol. Den skal ha dagslys, men ikke direkte sol. Den bør ikke stå over varmekilde. Anonymkode: 4b852...057
Scherbatsky Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 Bladene kan krølle seg litt, det er helt normalt. Husk også å spray den med vann jevnlig, for den liker å ha fukt på bladene.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #5 Skrevet 5. september 2019 På 2.9.2019 den 18.02, AnonymBruker skrev: Har en Strelltzia som jeg anskaffet for en uke siden. Har satt den i norevendt vindu (se bilde) men nå ser jeg antydninger til at bladene krøller seg i kantene, hva gjør jeg feil? Veldig lite lyst til at den skal dø, den var dyr og jeg har lett lenge etter den😫 Har DU Strelitzia, gi meg noen grønne råd! Lys, vanning, luft? Anonymkode: b7e76...1d1 Plant den over i ei større potte. Bruk lett fuktig blomsterjord og ha oppi små steiner, på str med en halv ert som blandes inn i jorda. Sett den på et sted som ikke er for varmt, men heller ikke kaldt. Unngå direkte sollys , men gi den nok dagslys uten at sola steiker den. Burde få den til å virke happy again. Fungerte på mamma sin halvdøde plante. Et tips om det skulle komme til det punktet hvor din vurderer å dø... Anonymkode: 7e8e8...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå