Gå til innhold

Jeg hadde en ensom ungdomstid. Var også ensom i 20-årene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at jeg har de samme referanse og opplevelsene som de fleste voksne  har. Andre som har det litt på samme måte?

Anonymkode: 007d8...7f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler jeg har en ganske ensom ungdomstid nå.

Anonymkode: 911b7...2ee

Gjest #Rasshøl
Skrevet

Jeg har vært ensom hele livet. Tingen er at jeg føler meg alene når jeg er alene, og ensom når jeg er med folk. Jeg tilhører ingen steder. 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler at jeg har de samme referanse og opplevelsene som de fleste voksne  har. Andre som har det litt på samme måte?

Ikke sikker på om jeg forstår deg helt. Men du at du til tross for ensomhet gjennom mange år, likevel er normalt fungerende nå som voksen? 

Anonymkode: d5d2a...98a

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sikker på om jeg forstår deg helt. Men du at du til tross for ensomhet gjennom mange år, likevel er normalt fungerende nå som voksen? 

Jeg glemte ordet ikke. 😗 min feil 

Det skal stå at jeg ikke har de samme referansene som andre.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg glemte ordet ikke. 😗 min feil 

Det skal stå at jeg ikke har de samme referansene som andre.

Hehe Det gir mer mening , ja. 🙂 Tenker du da kulturelle referanser, som f.eks. når noen henviser til en TV-serie e.l.? Eller tenker du mer på hva som er vanlig å gjøre når noen du kjenner har bursdag? 

At du ikke har hatt de samme opplevelsene som andre tenker jeg at ikke nødvendigvis er negativt. Andre kan kanskje se på deg som mer spennende nettopp fordi du har opplevd andre ting? Og jeg vil hvertfall tro at de opplevelsene du har hatt har bidratt til å gjøre deg til et bedre menneske. Vil helt klart tro at en som har kjent ensomhet på kroppen vil være mer empatisk og ha større omsorg for andre, enn en som brukte hele ungdomstiden på å feste og bare tenke på seg selv. 

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe Det gir mer mening , ja. 🙂 Tenker du da kulturelle referanser, som f.eks. når noen henviser til en TV-serie e.l.? Eller tenker du mer på hva som er vanlig å gjøre når noen du kjenner har bursdag? 

At du ikke har hatt de samme opplevelsene som andre tenker jeg at ikke nødvendigvis er negativt. Andre kan kanskje se på deg som mer spennende nettopp fordi du har opplevd andre ting? Og jeg vil hvertfall tro at de opplevelsene du har hatt har bidratt til å gjøre deg til et bedre menneske. Vil helt klart tro at en som har kjent ensomhet på kroppen vil være mer empatisk og ha større omsorg for andre, enn en som brukte hele ungdomstiden på å feste og bare tenke på seg selv. 

Tenker mer referanser som

- hva som skjer på en fest

- sjekking

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg er 36, alltid vært veldig mye alene, og ganske velfungerende i den forstand at jeg jobber og ikke har noen psykiske lidelser, men det er mye jeg ikke har peiling på. For eksempel dating er jeg helt blank på, samme med hvordan man får, og beholder, venner. Jeg kan smalltalke med hvem som helst på jobb, på bussen, med kassadama på Kiwi, men privat er jeg sosialt inkompetent og kjenner rett og slett ikke spillereglene. 

Anonymkode: 376da...8a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...