Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Caotichic
Skrevet

Jeg er gift, men vi har aldri bodd sammen og vært gift i over ett år nå. Nå vil jeg skilles, han bor i utlandet og har alltid sagt nei da jeg ville besøke han. Så jeg har gått videre, vært til advokat og fått ordna separasjon, men han vil ikke skilles.. Jeg har funnet en ny, og vi vil begge satse seriøst på dette forholdet, men hvordan er reglene om man er separert og bor med andre? Skulle aldri gifta meg.. :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har dere ikke bodd sammen? Og han vil ikke at du skal besøke han... Høres utrolig merkelig ut :roll:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Her i Norge har man rett til å skilles, selv om den ene parten nekter. :wink:

Men jeg forstår ikke hvorfor du har giftet deg, når han ikke vil at du skal komme på besøk engang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det har vel med skikker i det landet han kommer fra/er i det. Kulturkræsj.

Gjest Anonymous
Skrevet

I NOrge kan ingen nekte deg å skilles. Det er bare å fortsette med prosedyren. Din mann kan ikke nekte deg dette.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvorfor er dere gift egentlig? Han bor i et annet land og du får ikke lov å komme på besøk??

Skrevet

Ja dette hørtes jo litt merkelig ut.... :klø: Og hvorfor i all verden vil han være gift med deg når du ikke får besøke han?

Gjest Violetta
Skrevet

Er dette et proformaekteskap for å gi han oppholdstillatelse? Beklager om jeg fornærmer deg, men det høres rart ut når man aldri har bodd sammen... :-?

Gjest Caotichic
Skrevet

Ja, eller, jeg ble lurt! gifta oss, men etter det var det minimalt med kontakt, mindre enn før vi gifta oss, og hver gang jeg spurte om å komme på besøk (sommer, høst, jul...) så sa han nei... bestemte meg for å gi opp dette, har vært gift i ett og et halvt å nesten nå, og han har enda ikke kommet hit. Jeg ble lurt, vært til advokat og ordna med separasjon, men han ringer ofte nå og gråter og vil ikke skilles. påstår at han er glad i meg osv. jeg står på mitt, vil ikke ha han mer slik han har behandlet meg. Det hele var nok bare for å komme hit ja..

Gjest gjest1
Skrevet

Lykke til videre. Ikke ombestem deg nå, samme hva han sier. Han har jo allerede tydelig vist deg hvor han står. Og hvordan i all verden skal du komme deg videre med livet ditt dersom du skal ha et "ekteskap" som klamp om foten?

Skrevet

:-? Dette skjønte jeg egntlig ingenting av...

Skrevet

Jøss... :klø:

Kunne nok trengt litt mer bakgrunnsinfo for å klare å sette seg inn i noe av dette...

Skrevet

Skill deg du med god samvittighet.

Skrevet

Beklager men jeg skjønner ikke problemet ditt !

Gjest *Fiona*
Skrevet

Ikke jeg heller.

Du søker om separasjon, er separert et år, og får innvilget skilsmisse. Han kan ikke gjøre en dritt med den saken... ingen kan tvinge noen til å være gift...

Skrevet

Du har et problem dersom du giftet deg i hans hjemland. Du kan skille deg her, men du vil fortsatt være gift der nede. Dermed kan du ikke gifte deg igjen her før du er skilt der nede også.

Er det et muslimsk land, får du problemer for der kan mannen nekte og det er veldig lite du kan gjøre..

Gjest Caotichic
Skrevet

Ja, vi gifta oss i hjemlandet hans, og det er et muslimsk land... Noen som har vært i samme situasjon, eller kjenner noen som har kommet seg ut av det på en ordentlig måte? :-?

Skrevet

Ta kontakt med en muslimsk advokat og hør med h*n.

Gjest *Fiona*
Skrevet
Dermed kan du ikke gifte deg igjen her før du er skilt der nede også.

Sikker på det? At man ikke kan gifte seg gyldig i Norge, når man er SKILT gyldig i Norge, selv om man har et papir i et muslimsk land som "nekter"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...