Gjest Caotichic Skrevet 14. mai 2005 #1 Skrevet 14. mai 2005 Jeg er gift, men vi har aldri bodd sammen og vært gift i over ett år nå. Nå vil jeg skilles, han bor i utlandet og har alltid sagt nei da jeg ville besøke han. Så jeg har gått videre, vært til advokat og fått ordna separasjon, men han vil ikke skilles.. Jeg har funnet en ny, og vi vil begge satse seriøst på dette forholdet, men hvordan er reglene om man er separert og bor med andre? Skulle aldri gifta meg..
Armonia Skrevet 14. mai 2005 #2 Skrevet 14. mai 2005 Hvorfor har dere ikke bodd sammen? Og han vil ikke at du skal besøke han... Høres utrolig merkelig ut
Gjest Madam Felle Skrevet 14. mai 2005 #3 Skrevet 14. mai 2005 Her i Norge har man rett til å skilles, selv om den ene parten nekter. Men jeg forstår ikke hvorfor du har giftet deg, når han ikke vil at du skal komme på besøk engang.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2005 #4 Skrevet 14. mai 2005 Det har vel med skikker i det landet han kommer fra/er i det. Kulturkræsj.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #5 Skrevet 15. mai 2005 I NOrge kan ingen nekte deg å skilles. Det er bare å fortsette med prosedyren. Din mann kan ikke nekte deg dette.
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2005 #6 Skrevet 16. mai 2005 Hvorfor er dere gift egentlig? Han bor i et annet land og du får ikke lov å komme på besøk??
Kristin S Skrevet 16. mai 2005 #7 Skrevet 16. mai 2005 Ja dette hørtes jo litt merkelig ut.... :klø: Og hvorfor i all verden vil han være gift med deg når du ikke får besøke han?
Gjest Violetta Skrevet 17. mai 2005 #9 Skrevet 17. mai 2005 Er dette et proformaekteskap for å gi han oppholdstillatelse? Beklager om jeg fornærmer deg, men det høres rart ut når man aldri har bodd sammen... :-?
Gjest Caotichic Skrevet 17. mai 2005 #10 Skrevet 17. mai 2005 Ja, eller, jeg ble lurt! gifta oss, men etter det var det minimalt med kontakt, mindre enn før vi gifta oss, og hver gang jeg spurte om å komme på besøk (sommer, høst, jul...) så sa han nei... bestemte meg for å gi opp dette, har vært gift i ett og et halvt å nesten nå, og han har enda ikke kommet hit. Jeg ble lurt, vært til advokat og ordna med separasjon, men han ringer ofte nå og gråter og vil ikke skilles. påstår at han er glad i meg osv. jeg står på mitt, vil ikke ha han mer slik han har behandlet meg. Det hele var nok bare for å komme hit ja..
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2005 #11 Skrevet 17. mai 2005 Lykke til videre. Ikke ombestem deg nå, samme hva han sier. Han har jo allerede tydelig vist deg hvor han står. Og hvordan i all verden skal du komme deg videre med livet ditt dersom du skal ha et "ekteskap" som klamp om foten?
Angelizer Skrevet 18. mai 2005 #13 Skrevet 18. mai 2005 Jøss... :klø: Kunne nok trengt litt mer bakgrunnsinfo for å klare å sette seg inn i noe av dette...
Gjest *Fiona* Skrevet 19. mai 2005 #16 Skrevet 19. mai 2005 Ikke jeg heller. Du søker om separasjon, er separert et år, og får innvilget skilsmisse. Han kan ikke gjøre en dritt med den saken... ingen kan tvinge noen til å være gift...
Flowery Skrevet 19. mai 2005 #17 Skrevet 19. mai 2005 Du har et problem dersom du giftet deg i hans hjemland. Du kan skille deg her, men du vil fortsatt være gift der nede. Dermed kan du ikke gifte deg igjen her før du er skilt der nede også. Er det et muslimsk land, får du problemer for der kan mannen nekte og det er veldig lite du kan gjøre..
Gjest Caotichic Skrevet 20. mai 2005 #18 Skrevet 20. mai 2005 Ja, vi gifta oss i hjemlandet hans, og det er et muslimsk land... Noen som har vært i samme situasjon, eller kjenner noen som har kommet seg ut av det på en ordentlig måte? :-?
Annie Skrevet 20. mai 2005 #19 Skrevet 20. mai 2005 Ta kontakt med en muslimsk advokat og hør med h*n.
Gjest *Fiona* Skrevet 22. mai 2005 #20 Skrevet 22. mai 2005 Dermed kan du ikke gifte deg igjen her før du er skilt der nede også. Sikker på det? At man ikke kan gifte seg gyldig i Norge, når man er SKILT gyldig i Norge, selv om man har et papir i et muslimsk land som "nekter"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå