AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 Jeg har aldri hatt problemer med vennene til sønnen min før, men ene kompisen klarer jeg rett og slett ikke. Ikke mannen i huset her heller. Jeg vet de er barn og at det ikke er hans skyld, men en frekkere, mer nedlatende gutt uten snev av respekt har jeg aldri møtt før. Hver eneste ting sønnen min gjør, får eller lager så kommer kompisen med nedlatende stygge kommentarer. Hva enn vi sier gidder han ikke å høre, vi blir strenge mot han da han på ingen måte hører. Eks ved middagsbordet sitter han med telefonen. Vi sier at det gjør vi ikke her og han må legge den bort når vi spiser. Da får vi tilbake at det bestemmer han selv. Vi sier da at da får han gå fra bordet. Svaret vi får er at han likte ikke maten våres uansett, det smakte vondt. Denne regla har vi tatt mange ganger nå. Sønnen min blir også småfrekk når han har besøk av kompisen. De ler ikke eller virker som de har det artig på noen måte, det virker rett og slett ut som sønnen min er manipulert av kompisen. Det er flere som har reagert på atferden hans av foreldre. Når han blir hentet hos oss sitter foreldrene ofte utenfor i bilen og venter. Mor hilser aldri. Så den kampen der tar jeg ikke. Jeg har egentlig bare lyst å si at vi skal bort når han kommer hit. Noen gode forslag til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 926e5...a33
Antoinette Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 (endret) Når han er frekk er du frekkere. Da stopper de fort. Kort og godt, sett deg i respekt. Endret 2. september 2019 av Antoinette 5
exictence Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 Hvor gammel er barna? Det er ikke rart at dere ikke har noe til overs for ham når han oppfører seg nedlatende og frekt. Da må dere sette klare grenser på hvordan dere vl ha det, sånn som dere gjør. Han har det trolig ikke så lett hjemme. Det virker leit med hans foreldre som er så lite engasjert i sin sønn, og ikke gidder å hilse på dere, gå inn og si hei, og takke for st sønnen får spise hos dere osv. Er din sønn hjemme hos denne vennen noen gang? Snakker dere med deres sønn om hvordan han ser på sin venn, og om han liker ham? Spør om han føler det er leit når vennen sier stygge ting og er nedlatende meg det han gjør? Tror jeg i første omgang hadde snakket med min sønn på tomannshånd om hvordan det går, litt om venner, omgangskrets, evt fritidsinteresser (hvem som er der, om de er mange venner osv) 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #4 Skrevet 2. september 2019 10 minutter siden, exictence skrev: Hvor gammel er barna? Det er ikke rart at dere ikke har noe til overs for ham når han oppfører seg nedlatende og frekt. Da må dere sette klare grenser på hvordan dere vl ha det, sånn som dere gjør. Han har det trolig ikke så lett hjemme. Det virker leit med hans foreldre som er så lite engasjert i sin sønn, og ikke gidder å hilse på dere, gå inn og si hei, og takke for st sønnen får spise hos dere osv. Er din sønn hjemme hos denne vennen noen gang? Snakker dere med deres sønn om hvordan han ser på sin venn, og om han liker ham? Spør om han føler det er leit når vennen sier stygge ting og er nedlatende meg det han gjør? Tror jeg i første omgang hadde snakket med min sønn på tomannshånd om hvordan det går, litt om venner, omgangskrets, evt fritidsinteresser (hvem som er der, om de er mange venner osv) Han er hjemme hos de også. Han er i veldig forsvarsposisjon når vi snakker om kompisen og hvordan han føler over kompisen, noe han ikke gjør med andre. Vi sier selvfølgelig ikke noe stygt, men prøver å snakke med han. Har hatt tatt det opp selv også og sier det går opp og ned med kompisen. De er alltid alene. Aldri sammen med fler. Jeg vet sønnen min kan være veldig empatisk og inkluderende, så mulig det er noe vi ikke vet med han kompisen. I begynnelsen var foreldrene hyggelige. Anonymkode: 926e5...a33 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han er hjemme hos de også. Han er i veldig forsvarsposisjon når vi snakker om kompisen og hvordan han føler over kompisen, noe han ikke gjør med andre. Vi sier selvfølgelig ikke noe stygt, men prøver å snakke med han. Har hatt tatt det opp selv også og sier det går opp og ned med kompisen. De er alltid alene. Aldri sammen med fler. Jeg vet sønnen min kan være veldig empatisk og inkluderende, så mulig det er noe vi ikke vet med han kompisen. I begynnelsen var foreldrene hyggelige. Anonymkode: 926e5...a33 Er forresten 12 år Anonymkode: 926e5...a33
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hatt problemer med vennene til sønnen min før, men ene kompisen klarer jeg rett og slett ikke. Ikke mannen i huset her heller. Jeg vet de er barn og at det ikke er hans skyld, men en frekkere, mer nedlatende gutt uten snev av respekt har jeg aldri møtt før. Hver eneste ting sønnen min gjør, får eller lager så kommer kompisen med nedlatende stygge kommentarer. Hva enn vi sier gidder han ikke å høre, vi blir strenge mot han da han på ingen måte hører. Eks ved middagsbordet sitter han med telefonen. Vi sier at det gjør vi ikke her og han må legge den bort når vi spiser. Da får vi tilbake at det bestemmer han selv. Vi sier da at da får han gå fra bordet. Svaret vi får er at han likte ikke maten våres uansett, det smakte vondt. Denne regla har vi tatt mange ganger nå. Sønnen min blir også småfrekk når han har besøk av kompisen. De ler ikke eller virker som de har det artig på noen måte, det virker rett og slett ut som sønnen min er manipulert av kompisen. Det er flere som har reagert på atferden hans av foreldre. Når han blir hentet hos oss sitter foreldrene ofte utenfor i bilen og venter. Mor hilser aldri. Så den kampen der tar jeg ikke. Jeg har egentlig bare lyst å si at vi skal bort når han kommer hit. Noen gode forslag til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 926e5...a33 Foreldrene vil vel ikke ha kontakt fordi de vet at gutten er frekk med andre. Det er deres feil og mangel på oppdragelse. Løsning er å dyrke vennskap med andre. Ditt barn MÅ ikke være masse aammen med dette barnet om det faktisk plager deres gutt. Vi har kutta ned på slike type vennskap her, vår gutt er 7. Anonymkode: c378f...12e 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #7 Skrevet 2. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene vil vel ikke ha kontakt fordi de vet at gutten er frekk med andre. Det er deres feil og mangel på oppdragelse. Løsning er å dyrke vennskap med andre. Ditt barn MÅ ikke være masse aammen med dette barnet om det faktisk plager deres gutt. Vi har kutta ned på slike type vennskap her, vår gutt er 7. Anonymkode: c378f...12e Nå blir denne kompisen med sønnen min hjem, så kan vel ikke akkurat kaste han ut heller selv om jeg har lyst til tider 😂 uff, føler meg litt slem også. Anonymkode: 926e5...a33
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #8 Skrevet 2. september 2019 Jo, du kan kaste han ut. Når man er 12 år vet man bedre enn å sitte og være frekk i kjeften. Det forstår nok sønnen din også. Jeg ble som barn nektet å være sammen med ei som var som det du beskriver. Jeg ble først sur men skjønte jo etter hvert at det var rett. Anonymkode: c66d8...e57 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå