AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 https://hauger-golfklubb.no/nyheter/pro-kurs/gratis-golfkurs Hauger golfklubb inviterer jenter med innvandrerbakgrunn og familiene deres til gratis golfkurs. Alle andre må betale nærmere 1500 kr for samme opplegget. Stadig leser jeg her inne at det ikke er mulig å diskriminere nordmenn og at det ikke finnes negativ forskjellsbehandling av majoritetsbefolkningen i Norge. Vel, her har dere beviset. Klarere kommer det ikke! Anonymkode: f246d...330 17
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 Ser ikke problemet 🤔 Anonymkode: a2875...f56 15
duplexx Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 (endret) Jeg vet ikke jeg. Jeg forstår poenget ditt veldig godt. Samtidig har Norge AS i samråd med Regjeringen hanket inn en bråte innvandrere uten å egentlig klare å integrere dem. Så et gratis golfkurs blir ei fis i havet, når de først er her. NOEN må jo gjøre noe. Når ikke regjeringen gjør jobben sin er alt bedre enn ikkeno... Endret 2. september 2019 av duplexx 15
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #4 Skrevet 2. september 2019 Det er ikke ulovlig å gi incentiver til å styrke deltagelsesprosenten hos marginaliserte grupper. Det er ikke slik at innvandrerjenter har gratis golfkurs i alle klubber i hele landet. Du må prøve å sette dette i riktig sammenheng. Tror du f. eks. at nordnorsk studenthjem ble opprettet for at nordlendinger skulle ha særfordeler, eller kan det ha hatt andre årsaker? Anonymkode: 94f7c...4ae 28
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 Just now, duplexx said: Jeg vet ikke jeg. Jeg forstår poenget ditt veldig godt. Samtidig Norge AS i samråd med Regjeringen hanket inn en bråte innvandrere uten å egentlig klare å integrere dem. Så et gratis golfkurs blir ei fis i havet, når de først er her. NOEN må jo gjøre noe. Når ikke regjeringen gjør jobben sin er alt bedre enn ikkeno... Dette tas ikke av offentlige midler. Å gi et slikt tilbud kan være et effektivt integreringstiltak, og dette koster ikke staten en krone. (Jeg tror vi er enige?) Anonymkode: 94f7c...4ae 15
duplexx Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette tas ikke av offentlige midler. Å gi et slikt tilbud kan være et effektivt integreringstiltak, og dette koster ikke staten en krone. (Jeg tror vi er enige?) Anonymkode: 94f7c...4ae Ja altså at klubber/foreninger gjør slikt på eget initiativ må da være bra, ettersom staten ikke alltid gjør det de skulle gjort. Skal vi ha en haug innvandrere her og IKKE integrere dem, fordi vi ikke vil «kaste bort» 1500kr på trass og av prinsipp? Det større bildet er mer verdt enn femten hundre. 5
Brunello Skrevet 2. september 2019 #7 Skrevet 2. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://hauger-golfklubb.no/nyheter/pro-kurs/gratis-golfkurs Hauger golfklubb inviterer jenter med innvandrerbakgrunn og familiene deres til gratis golfkurs. Alle andre må betale nærmere 1500 kr for samme opplegget. Stadig leser jeg her inne at det ikke er mulig å diskriminere nordmenn og at det ikke finnes negativ forskjellsbehandling av majoritetsbefolkningen i Norge. Vel, her har dere beviset. Klarere kommer det ikke! Anonymkode: f246d...330 Dette har absolutt ingen ting med diskriminering å gjøre. Det er målrettet markedsføring mot en gruppe som normalt ikke begynner på golfkurs. 21
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #8 Skrevet 2. september 2019 5 minutter siden, Brunello skrev: Dette har absolutt ingen ting med diskriminering å gjøre. Det er målrettet markedsføring mot en gruppe som normalt ikke begynner på golfkurs. Barn av fattige norske familier begynner normalt ikke på golfkurs. Idretter som golf, ishockey, alpint, langrenn osv. som krever mye foreldreengasjement og penger er gjerne ikke magneter for de med dårlig økonomi og spesielt ikke for de som ikke har kapasitet til å følge opp. Og det er jo diskriminering når det kun er til jenter med innvandrerbakgrunn. Hva kvalifiserer som innvandrerbakgrunn da? Og hvorfor er det bare jentene? Så vidt meg bekjent er det ikke spesielt mange på herresiden heller med innvandrerbakgrunn. Hvordan kan du mene at dette ikke er diskriminering? Jeg forstår ikke logikken bak det heller. Er det et tilbud for de svakere stilte eller er det ment for å rekruttere jenter med innvandrerbakgrunn? Dersom man ikke har råd til å koste på seg et golfkurs så har man heller ikke råd til å kjøpe utstyr, betale kontigent og følge opp idretten heller, tenker jeg da. Så da skjønner jeg ikke helt hvor de vil hen med dette. Anonymkode: f246d...330 14
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #9 Skrevet 2. september 2019 Du er født med ei sølvskje trødd langt oppi ræva, også sitter du og furter over hva andre får? Så flaut. Mye vil ha mer, stakkars majoritets-nordmenn liksom. Dra opp surleppa og gjør noe fornuftig med livet ditt. Anonymkode: 384c3...8c1 15
Brunello Skrevet 2. september 2019 #10 Skrevet 2. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn av fattige norske familier begynner normalt ikke på golfkurs. Idretter som golf, ishockey, alpint, langrenn osv. som krever mye foreldreengasjement og penger er gjerne ikke magneter for de med dårlig økonomi og spesielt ikke for de som ikke har kapasitet til å følge opp. Og det er jo diskriminering når det kun er til jenter med innvandrerbakgrunn. Hva kvalifiserer som innvandrerbakgrunn da? Og hvorfor er det bare jentene? Så vidt meg bekjent er det ikke spesielt mange på herresiden heller med innvandrerbakgrunn. Hvordan kan du mene at dette ikke er diskriminering? Jeg forstår ikke logikken bak det heller. Er det et tilbud for de svakere stilte eller er det ment for å rekruttere jenter med innvandrerbakgrunn? Dersom man ikke har råd til å koste på seg et golfkurs så har man heller ikke råd til å kjøpe utstyr, betale kontigent og følge opp idretten heller, tenker jeg da. Så da skjønner jeg ikke helt hvor de vil hen med dette. Anonymkode: f246d...330 Det hadde vært diskriminering om andre grupper ikke fikk lov å ta golfkurs. Forskjellsbehandling skjer hele tiden. 1
HalldirV2 Skrevet 2. september 2019 #11 Skrevet 2. september 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke problemet 🤔 Anonymkode: a2875...f56 Problemet er at det finnes mange fattige familier i Norge som kan se langt etter tilbud som dette. Det oppleves som urettferdig, og som følge av det vokser polariseringen i samfunnet. Dette er jo egentlig et flott tiltak, men et tiltak som også bør rettes mot familier med lav inntekt. 15
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #12 Skrevet 2. september 2019 4 minutter siden, Brunello skrev: Det hadde vært diskriminering om andre grupper ikke fikk lov å ta golfkurs. Forskjellsbehandling skjer hele tiden. Ja, ok. Det kan jeg være enig i. Likevel står poenget fra HI. Det finnes en forskjellsbehandling av nordmenn i dette landet. Og det er ikke greit. Hadde nordmenn vært en homogen gruppe som har helt like forutsetninger og ikke-nordmenn hadde vært en homogen mindre priviligert gruppe så kunne jeg skjønt det, men det er jo ikke sånn. Anonymkode: f246d...330 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #13 Skrevet 2. september 2019 2 minutter siden, HalldirV2 skrev: Problemet er at det finnes mange fattige familier i Norge som kan se langt etter tilbud som dette. Det oppleves som urettferdig, og som følge av det vokser polariseringen i samfunnet. Dette er jo egentlig et flott tiltak, men et tiltak som også bør rettes mot familier med lav inntekt. Nettopp! Takk for at du skrev det på en litt annen måte for meg. Anonymkode: f246d...330 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #14 Skrevet 2. september 2019 Det er vel ikke lov å diskriminere? Anonymkode: a0ed4...193 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #15 Skrevet 2. september 2019 Dette er ren business. De ser at denne gruppen ikke har inntatt golfmiljøet, tilbyr gratis kurs for å få nye medlemmer og fotfeste i et nytt miljø Anonymkode: 71619...6d4 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #16 Skrevet 2. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er ren business. De ser at denne gruppen ikke har inntatt golfmiljøet, tilbyr gratis kurs for å få nye medlemmer og fotfeste i et nytt miljø Anonymkode: 71619...6d4 Er det lov å kun gi bort noe gratis til f.eks. hvite menn mellom 40 og 60 år? Anonymkode: a0ed4...193 9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #17 Skrevet 2. september 2019 De trengte sikkert nye golfkøller og så inviterer de innvandrere på kurs for da kan de få støtte til det av kommunen med penger som er øremerket integrering. Anonymkode: 89c1a...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #18 Skrevet 2. september 2019 For innvandrer-jenter får så mye fra før av? Innvandrer-jenter blir glemt i alle sammenhenger. Har du noen gang sett en innvandrer-jente som får lov til å holde på med idrett etter at hun har kommet i puberteten? Nei, fordi hun ikke får lov av familien. Innvandrer-jenter er som regel aldri målgruppen når noe skal gjøres for innvandrere. Det er alltid guttene som blir prioritert, alltid. At de endelig har én ting som er rettet spesifikt mot de, er bare bra. Hadde for øvrig asylreglene vært utformet slik at kjønnsperspektivet hadde blitt vektlagt, hadde nok flere støttet opp om innvandringen. Men sånn som det er nå er alt gjort på premissene til innvandrer-menn. Anonymkode: 9d2fa...aeb 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #19 Skrevet 2. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For innvandrer-jenter får så mye fra før av? Innvandrer-jenter blir glemt i alle sammenhenger. Har du noen gang sett en innvandrer-jente som får lov til å holde på med idrett etter at hun har kommet i puberteten? Nei, fordi hun ikke får lov av familien. Innvandrer-jenter er som regel aldri målgruppen når noe skal gjøres for innvandrere. Det er alltid guttene som blir prioritert, alltid. At de endelig har én ting som er rettet spesifikt mot de, er bare bra. Hadde for øvrig asylreglene vært utformet slik at kjønnsperspektivet hadde blitt vektlagt, hadde nok flere støttet opp om innvandringen. Men sånn som det er nå er alt gjort på premissene til innvandrer-menn. Anonymkode: 9d2fa...aeb Har sett kjempemange innvandrerjenter som driver med sport. Anonymkode: 89c1a...0a8 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #20 Skrevet 2. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Barn av fattige norske familier begynner normalt ikke på golfkurs. Idretter som golf, ishockey, alpint, langrenn osv. som krever mye foreldreengasjement og penger er gjerne ikke magneter for de med dårlig økonomi og spesielt ikke for de som ikke har kapasitet til å følge opp. Og det er jo diskriminering når det kun er til jenter med innvandrerbakgrunn. Hva kvalifiserer som innvandrerbakgrunn da? Og hvorfor er det bare jentene? Så vidt meg bekjent er det ikke spesielt mange på herresiden heller med innvandrerbakgrunn. Hvordan kan du mene at dette ikke er diskriminering? Jeg forstår ikke logikken bak det heller. Er det et tilbud for de svakere stilte eller er det ment for å rekruttere jenter med innvandrerbakgrunn? Dersom man ikke har råd til å koste på seg et golfkurs så har man heller ikke råd til å kjøpe utstyr, betale kontigent og følge opp idretten heller, tenker jeg da. Så da skjønner jeg ikke helt hvor de vil hen med dette. Anonymkode: f246d...330 I den sporten jeg driver med er det mange klubber der det er billigere for jenter. Det er gjort som et forsøk på å få rekruttert kvinner da det er mange av klubbene som kun har mannlige aktive medlemmer. Argumentet som brukes er at det da ihvertfall ikke skal være prisen på det som gjør at jenter ikke blir med i sporten. De mennene jeg har blitt kjent med i denne sporten synes ikke de blir diskriminert for at jeg får betale litt mindre enn dem, de synes tvert i mot at det er utrolig kjekt at jenter blir med og gjør alt de kan for at jeg skal føle meg inkludert. Anonymkode: 5b151...3e9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå