Gå til innhold

Hva er yttingsfrihet - Folk er så i mot siste utsagnet til Listhaug

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er hele tiden snakk om at vi skal være toleranse og vi bor i et demokrati, men gjør vi det egentlig?

Folk kommenterer nå på nettet som bare om det både ene og andre på nett om Listhaug. Vi er så negative og det er ikke måte på hvor skam dette er for det ene og andre....lurer på hva som skjer...

Men det er snakk om at vi skal være hensynsfull og vi lever et demokrati. Det er vel og bra, men det er ingen som sier at det Listhaug sier går inn under paraplyen demokrati...ja da er det både ene og andre beskyldingen som kommer.

Så mitt spørsmål er da: Lever vi et demokrati ? Eller et diktatur? Hvorfor skal det ene være feil og det andre riktig? 
Nå må vi får ryddet opp i dette her en gang for alle. For vi viser ikke toleranse eller at alle får snakke fritt...

Anonymkode: d2f38...9cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har det du skriver her med ytringsfrihet å gjøre? Er det noen som får ytre seg og får oppmerksomhet i dette samfunnet er det vel Sylvi.

• Liker 17
Skrevet

Jeg tror bestemt at tråden din her gjør til at vi får ryddet opp i dette en gang for alle.

Anonymkode: 5df37...37c

Skrevet

Ytringsfridom betyr ikke at du kan uttale deg uten kritikk. Å forvente at andre skal holde kjeft er det motsatte av ytringsfrihet. 

Anonymkode: a351c...e84

• Liker 20
Skrevet

Ytringsfrihet er å kunne uttale seg uten at staten straffeforfølger for ytringen. At mange er uenige og tar til motmæle, har ingen ting med ytringsfrihet å gjøre. Snarere tvert om. Det skulle tatt seg ut om man ikke  kunne motsi en sittende statsråd.

• Liker 17
Skrevet

Uansett er Frp det eneste partiet vi som er i mot innvandring kan stemme på. Alle de andre har falt.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett er Frp det eneste partiet vi som er i mot innvandring kan stemme på. Alle de andre har falt.

Dersom det er den viktige saken, så er det nok det. For de fleste er det helheten i politikken som er viktig, og da er det ganske mange bedre alternativer.

• Liker 8
Skrevet

Listhaug har jo fått brukt ytringsfriheten sin så det holder her. Hun har uttrykt sin mening. 

De som er uenige med henne bruker også ytringsfriheten sin til å fortelle at de uenige med henne. 

Altså - alle bruker ytringsfriheten sin. Masse ytringsfrihet overalt, til alle. 

Vil du frata de som er uenige med Listhaug ytringsfriheten sin? Det høres ut som om problemet ditt er at noen er uenige med henne. Men hvis folk ikke får lov til å si at de er uenige, så har du fratatt dem ytringsfriheten sin. Tror du ytringsfrihet betyr at alle skal være enige med det man sier? Det er ikke det det betyr. 

Anonymkode: 7c3a6...587

• Liker 12
Skrevet

Den dagen man ikke får lov å kritisere en statsråd så har vi ikke demokrati. Merkelig hvordan noe kan tro noe annet. 

Anonymkode: 5af9b...0d0

• Liker 13
Skrevet

Dette er jo et godt eksempel på Frepper og alt right gjengens forståelse av ytringsfrihet.

Jeg skal kunne hva jeg vil uten å bli motsagt. Hvis noen kritiserer meg så har jeg blitt kneblet av de « politisk korrekte kulturmarxistene «som islamiserer Norge. 

• Liker 15
Skrevet
13 minutter siden, Brunello skrev:

Dersom det er den viktige saken, så er det nok det. For de fleste er det helheten i politikken som er viktig, og da er det ganske mange bedre alternativer.

Ja, på kort sikt. Men alt dette er til ingen nytte om 20 år+ når samfunnet har blitt endret totalt pga innvandringen de andre partiene slipper gjennom.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, på kort sikt. Men alt dette er til ingen nytte om 20 år+ når samfunnet har blitt endret totalt pga innvandringen de andre partiene slipper gjennom.

Det må være så trist å være så ensporet som det du er. At alt handler om innvandring for deg. Har du ikke andre saker du bryr deg om? Skal du kaste vekk livet ditt på å hisse deg opp over et tenkt dommedagsscenario, en dystopisk visjon om hva du frykter verden vil bli om 20 år? 

Ha litt lit til demokratiet, velferdsstaten du bor i, friheten du lever med. Kanskje det ikke blir så ille som du tror? 

Anonymkode: 1adb6...197

• Liker 4
Skrevet

Dette har med ytringsfrihet å gjøre. 

Folk som ikke har lov til å uttale seg pga resten Norges befolk mener det samme har med ytringsfrihet å gjøre. Hvorfor skal ALLE mene det samme???

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke har lov til å uttale seg pga resten Norges befolk mener det samme har med ytringsfrihet å gjøre. Hvorfor skal ALLE mene det samme???

Igjen: hva mener du men at hun "ikke har lov til å uttale seg"? Listhaug har uttalt seg utallige ganger på en måte som strider mot meningene til store deler av befolkningen. Det har aldri vært noen rettslige konsekvenser av disse ekstreme meningene. Hun sitter fremdeles i regjering, så det har heller ikke vært noen politiske konsekvenser av disse meningene hennes. 

Hun har dermed "lov" til å uttale seg, noe hun stadig gjør. Og heldigvis har alle som er uenige med henne også "lov" til å uttale seg. 

Anonymkode: e195b...bcb

• Liker 11
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være så trist å være så ensporet som det du er. At alt handler om innvandring for deg. Har du ikke andre saker du bryr deg om? Skal du kaste vekk livet ditt på å hisse deg opp over et tenkt dommedagsscenario, en dystopisk visjon om hva du frykter verden vil bli om 20 år? 

Ha litt lit til demokratiet, velferdsstaten du bor i, friheten du lever med. Kanskje det ikke blir så ille som du tror? 

Jeg ser ikke for meg et dommedags scenario, jeg vil ha landet mitt som det er. Jeg ønsker ikke forandring. For å få dette til, kan det ikke komme flere innvandrere og de som er her må ut. Dette er det kun Frp som taler for og derfor må jeg stemme på de.

Jeg vil beholde, demokratiet, velferdsstaten og friheten. Dette kan kun gjøres ved å unngå innvandring og islamifisering av landet.

Det kan koste deg og dine dyrt å ikke ta hensyn til dette. Men veldig mange lever fint i bobla si i 2019.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke for meg et dommedags scenario, jeg vil ha landet mitt som det er. Jeg ønsker ikke forandring. For å få dette til, kan det ikke komme flere innvandrere og de som er her må ut. Dette er det kun Frp som taler for og derfor må jeg stemme på de.

Jeg vil beholde, demokratiet, velferdsstaten og friheten. Dette kan kun gjøres ved å unngå innvandring og islamifisering av landet.

Det kan koste deg og dine dyrt å ikke ta hensyn til dette. Men veldig mange lever fint i bobla si i 2019.

Det som har "kostet meg og mine dyrt" er en norsk mann med lignende syn som deg som myrdet bekjente av meg på en øy for 8 år siden. 

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som har "kostet meg og mine dyrt" er en norsk mann med lignende syn som deg som myrdet bekjente av meg på en øy for 8 år siden. 

En ubegripelig toskete kommentar.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har lov til å uttale seg. Det har hun jo også gjort. Ingen har satt henne i fengsel for det hun sa, hun har ikke brutt noen lover, ikke fått bot fra politiet eller blitt arrestert og stilt for retten. Full ytringsfrihet altså. 

Hva tror du ytringsfrihet betyr? 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En ubegripelig toskete kommentar.

Og der gikk du tom for argumenter, ja. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Og der gikk du tom for argumenter, ja. 

Når du sammenligner vedkommende med Breivik så er det ikke rart at h*n avslutter diskusjonen med deg. Det er ikke akkurat god debatteknikk.

Hilsen en som stemmer rødt. 

Anonymkode: 860b2...3b8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...