AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 Fått bihulebetennelse. Og det er så smertefullt. Legen sier at det er virus og og at jeg gjerne må reise på jobb. Jeg selv skjønner ikke hvordan det skal gå, Paracet og Ibux har liten effekt. Eneste som hjelper er å ligge i ro.. Anonymkode: 06e5a...23e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 I de mest akutte dagene er det greit om du ikke klarer å gjøre jobben din, hva jobber du med? Anonymkode: 291bd...fcc
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I de mest akutte dagene er det greit om du ikke klarer å gjøre jobben din, hva jobber du med? Anonymkode: 291bd...fcc Jeg er vernepleier, jobber i en bolig Anonymkode: 06e5a...23e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #4 Skrevet 2. september 2019 Hvis du ikke er i form, så hold deg hjemme. Anonymkode: 8eb00...757
Maleficenta Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vernepleier, jobber i en bolig Anonymkode: 06e5a...23e Da ville jeg holdt meg hjemme dersom du har så vondt.
Antoinette Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 Kaa hadde kronisk bihulebetennelse men var aldri borte fra jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #7 Skrevet 2. september 2019 Er du ikke i form tar du egenmeldingsdager. Dette må du nesten ta stilling til selv nå som du er voksen og i arbeid? Ingen av oss kan vurdere din form og arbeidsevne. Og legen avgjør om du trenger sykemelding. Anonymkode: a3898...fe7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #8 Skrevet 2. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du ikke i form tar du egenmeldingsdager. Dette må du nesten ta stilling til selv nå som du er voksen og i arbeid? Ingen av oss kan vurdere din form og arbeidsevne. Og legen avgjør om du trenger sykemelding. Anonymkode: a3898...fe7 Hadde ikke legen sagt noe, så hadde jeg aldri vurdert jobb en gang. Det hørtes bare ikke på ham som at bihulebetennelse er grunn til å være hjemme Jeg har aldri hatt dette før, men fy søren hvor smertefullt det er.. Anonymkode: 06e5a...23e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #9 Skrevet 2. september 2019 Har hatt det noen ganger med høy feber og svimete i hodet, men aldri vurdert å ikke møte på jobb.. Anonymkode: 8b5ac...f77 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #10 Skrevet 2. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke legen sagt noe, så hadde jeg aldri vurdert jobb en gang. Det hørtes bare ikke på ham som at bihulebetennelse er grunn til å være hjemme Jeg har aldri hatt dette før, men fy søren hvor smertefullt det er.. Anonymkode: 06e5a...23e Legen mener at det ikke er noen ekstern grunn til å ikke gå på jobb - altså at du ikke er smittsom, og at arbeid ikke forverrer tilstanden. Om du er i stand til å utføre jobben vet jo ikke hen noe om og tar dermed ikke stilling til. Du kan utover dette bli nødt til å komme deg i arbeid igjen - bihulebetennelser går "vanligvis" over av seg selv etter 2-3 uker, men de kan godt vare i månedsvis. Anonymkode: 6adfe...847
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #11 Skrevet 2. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legen mener at det ikke er noen ekstern grunn til å ikke gå på jobb - altså at du ikke er smittsom, og at arbeid ikke forverrer tilstanden. Om du er i stand til å utføre jobben vet jo ikke hen noe om og tar dermed ikke stilling til. Du kan utover dette bli nødt til å komme deg i arbeid igjen - bihulebetennelser går "vanligvis" over av seg selv etter 2-3 uker, men de kan godt vare i månedsvis. Anonymkode: 6adfe...847 Ja, kanskje det er det han mente. Jeg er ikke på jobb i dag, får se det an dag for dag tenker jeg.. Søren så irriterende dette er Ee også veldig hoven på pannen, ser jo helt gal ut 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hatt det noen ganger med høy feber og svimete i hodet, men aldri vurdert å ikke møte på jobb.. Anonymkode: 8b5ac...f77 Reist på jobb med høy feber? Anonymkode: 06e5a...23e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #12 Skrevet 2. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, kanskje det er det han mente. Jeg er ikke på jobb i dag, får se det an dag for dag tenker jeg.. Søren så irriterende dette er Ee også veldig hoven på pannen, ser jo helt gal ut Reist på jobb med høy feber? Anonymkode: 06e5a...23e Ja, det er da ingen ting i veien for det. Anonymkode: 8b5ac...f77 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #13 Skrevet 2. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er da ingen ting i veien for det. Anonymkode: 8b5ac...f77 Da brukte du febernedsettende og feberen gikk ned, eller hadde du høy feber på jobben? Anonymkode: 06e5a...23e
NBA Skrevet 2. september 2019 #14 Skrevet 2. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er da ingen ting i veien for det. Anonymkode: 8b5ac...f77 Det avhenger jo helt av hva jobben din er... 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #15 Skrevet 2. september 2019 Da jeg hadde bihulebetennelse, så var jeg så syk, at jeg ble lagt inn på sykehuset. Og jeg hadde skyhøy CRP. Så folk blir vel dårlig av dette, i veldig varierende grad, og det er jo bare du som kan avgjøre hvor syk du er. Anonymkode: b569f...110 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #16 Skrevet 2. september 2019 Det må du vurdere selv. Har hatt bihulebetennelse mange ganger, men siste gangen var det så vondt at jeg ikke visste forskjell på opp og ned omtrent. Fikk paralgin forte av legen og var hjemme et par dager. Har aldri hatt så vondt noen gang. Kjenn på allmentilstand og hva du orker og prøv med smertestillende. Anonymkode: 9e39d...f8b 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #17 Skrevet 2. september 2019 35 minutter siden, Antoinette skrev: Kaa hadde kronisk bihulebetennelse men var aldri borte fra jobb. Vet ikke hvem "kaa" er, men veldig rart om vedkommende ikke fikk tatt en funksjonell endoskopisk sinuskirurgi. Jeg har bihulebetennelse ganske hyppig pga kronisk rhinitt om jeg ikke er påpasselig med å forebygge, og noen ganger når det har vært bakterielt har jeg vært ordentlig dårlig og bare svimet rundt. Man kan rett og slett ikke gå på jobb om man nesten ikke greier å stå oppreist, det sier seg selv. Anonymkode: 46da0...f53 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #18 Skrevet 2. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må du vurdere selv. Har hatt bihulebetennelse mange ganger, men siste gangen var det så vondt at jeg ikke visste forskjell på opp og ned omtrent. Fikk paralgin forte av legen og var hjemme et par dager. Har aldri hatt så vondt noen gang. Kjenn på allmentilstand og hva du orker og prøv med smertestillende. Anonymkode: 9e39d...f8b Kanskje jeg skal prøve paraøgin forte ja. Irriterende at legen ikke foreslo det selv, IG jeg var så borte hos legen at jeg ikke tenkte på det fpr ta en telefon og få en resept Anonymkode: 06e5a...23e
Antoinette Skrevet 2. september 2019 #19 Skrevet 2. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvem "kaa" er, men veldig rart om vedkommende ikke fikk tatt en funksjonell endoskopisk sinuskirurgi. Anonymkode: 46da0...f53 Alle kjenner vel Kaa. Men han går nok ikke til legen.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #20 Skrevet 2. september 2019 Akkurat nå, Antoinette skrev: Alle kjenner vel Kaa. Men han går nok ikke til legen. Nei, alle kjenner ikke "kaa". Jeg vet ikke hvem det er. At man ikke går til legen med sine helseplager som man faktisk kan ordnes med er totalt uforståelig. Man er ikke tøff for å ikke gå til legen når man har kronisk sykdom, og jeg skjønner godt da at vedkommende ikke kan være hjemme fra jobb. Han kan ikke sitte hjemme og være syk uten å få helsehjelp for å gjøre noe med saken, det ville vært helt dust. Anonymkode: 46da0...f53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå