AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPbjzG/abdellah-22-ble-feilaktig-anholdt-paa-oslo-s-jeg-foelte-meg-ydmyket?utm_source=vgfront&utm_content=row-3 Bakgrunn: En mann ble observert med noe som lignet en pistol, politiet undersøkte overvåkningskameraet og så antrekket til den mistenkte. De ser en mann med samme klær og mistenker derfor at personen har pistol. Fordi de mistenker at personen har pistol går de hardt til verks, for å få kontroll på situasjonen raskt. Er dette rasisme? ???? Hvis ikke, hva skjer om mediene hele tiden påstår at det foregår rasisme, og at politiet er problemet. Hva gjør det med våre nye landsmenn dersom mediene hevder de er ofre for rasisme fra politiet og at alt er urettferdig, hva gjør det med samfunnet ? Den raskeste måten å ødelegge et samfunn på, er å hevde at alt er urettferdig og at du ikke behandles som andre, da ønsker folk revolusjon, hva har du å tape alt er urettferdig mot deg uansett. Er det VGs mål, revolusjon og innføre kommunisme etterpå ?, og for å starte revolusjonen skal de spre fake news til befolkningen for å skape unødig misnøye? Jeg bare spør, jeg vet ikke hva VG holder på med, men noe må det være... Hva tenker dere om slikt ? Kjør debatt ! Anonymkode: 86e85...dbc
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 NEI! Det er ikke rasisme. Det står også at politiet var i kontakt med tre stk. Det betyr at flertallet av de politiet var i kontakt med i denne saken ikke gikk til media. Utseende på de to andre vet vi ikke, annet enn at de sannsynligvis hadde lignende klær som denne sutremannen. Anonymkode: 51480...8be
Whistler Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 Dette er bare basert på rase når den som matcher beskrivelsen ikke er hvit.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #4 Skrevet 2. september 2019 Politiet gjorde jobben sin... Anonymkode: d264d...613
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 Ikke rasisme, kun politiet som gjorde jobben sin.
NBA Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 Nei, det er ikke snakk om profilering. Det er dog snakk om under gjennomsnittlig intelligens hos vedkommende som har gått til media, og forøvrig hos de som drar opp telefonen for å filme.
herzeleid Skrevet 2. september 2019 #7 Skrevet 2. september 2019 Selvfølgelig er det ikke rasisme om politiet pågriper deg fordi du passer til beskrivelsen av personen de skal pågripe, og det er ganske påfallende hvor ivrige enkelte er etter å se rasisme uten noen grunn. Ellers er det nok ganske skadelig at en prøver å bygge et "politiet er rasistisk" bilde, når det i veldig liten grad virker å være reellt. Det skaper nok kun større motsetninger og mer problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå