waco Skrevet 14. mai 2005 #1 Skrevet 14. mai 2005 Det er en ting som har forundret meg litt, - og det er jo selvsagt det rusfrie alternativet. Tenke seg en slik verden, - et rusfritt utopia hvor man kjører beinharde fysiske straffer på de som velger å ruse seg på alternative stoffer. Hva er det med disse medisinfabrikantene? Når man røyker hasj er det et brudd på legemiddelloven, og straffes med varetektfengsling. Når man bruker legemidler som er kjøpt utenom apotek, sykehus og legestanden straffes man med bøter og varetektfengsling. All narkotika er legemidler klasse A og klasse B, dersom man bruker et legemiddel som ikke er foreskrevet av lege blir man straffet hardt. Det er en forbrytelse som gjør at man blir plassert i strafferegisteret og vanskeliggjør innreise til usa, vanskeliggjør skjenkebevillgning, adgang til en rekke studier og embetseksamner, man får urinprøve en "test som bruker pisset ditt og ikke hjernen din som dokumentasjon", dersom urinen din er positiv blir man også nektet adgang til hemmelighetstempelete dokumenter i forsvaret, ud, nye kripos og politiet. Tidligere hadde man ett narkotikum i norge, det var SPRIT. Drikker man sprit derimot kan man omtrent gjøre som man vil. Det er unnskyldene om det stinker alkohol av deg, folk sier det er fylla og ikke deg selv som er årsaken til deg, gutter sloss i fylla og jenter puler i fylla. Det er kanskje derfor alkoholikere blir som de blir, de får jo høre hele tiden at det er alkoholen som har lurt dem, og ikke dem som har lurt alkoholen. Man kan sammenligne de ulike stoffene som er tillatt og de som er forbudt. Angrepillen er ikke bare tillatt, den er reseptfri, - den er nok farligere for meg enn det heroin noen gang vil bli, men allikevel vil jeg bli straffet med håndjern og umyndiggjøring om jeg prøver heroin, mens jeg derimot bare vil få en ubehagelig opplevelse med angrepillen. Hvorfor denne ulogikk? Mennesker som hater rus hater jo også mennesker som ruser seg, og hva er vel bedre enn å sperre inne og gjøre det jævlig for mennesker man hater? waco dette rusfrie alternativet må i sannhet inneholde mye hat
Gjest Hilde K S Skrevet 14. mai 2005 #2 Skrevet 14. mai 2005 Vi som hater rus, men elsker fysiske straffer gjør det bare for at du skal få skrive lange innlegg her på kg. Så klart!
Gjest Hilde K S Skrevet 14. mai 2005 #4 Skrevet 14. mai 2005 Det er en begynnelse... ...og det er en slutt. *poetisk*
waco Skrevet 14. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2005 Hadde det vært noen meninger her kanskje, - litt feedback,... men nå er jeg fornøyd bare folk leser! =)
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2005 #6 Skrevet 14. mai 2005 Det er altfor lite fysisk avstraffelse i fengselsvesenet, jeg får ikke utøvd mer vold enn det jeg gjør i selvforsvar! Å kalle varetekt for fysisk avstraffelse forteller meg at du har vært der altfor lite... Dessuten er det jo dessverre sånn at en av årsakene til at fengselsvesenet reproduserer kriminalitet, er at svært mange av de mest positive til ulike rusmidler hadde vært døde for lenge siden uten et godt og varmt hus med litt gitter og litt mindre tilgang på hallusinogener. Vi får inn vrak, og slipper dem altfor fort ut igjen som spreke smådjevler på jakt etter mer rus og nye brekk. Fornøyd nå, Waco?
waco Skrevet 14. mai 2005 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2005 Tja.... du har nok rett, - jeg glemmer stadig at kriminalitetskontroll er norges raskest voksende industri, - og det var vel litt uomtenktsomt av meg...
waco Skrevet 14. mai 2005 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2005 Forresten, er bruk av fysiske ting som håndjern, glattcelle og brekkmiddel fysisk straff? Drøft og grei ut.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2005 #9 Skrevet 14. mai 2005 Forresten, er bruk av fysiske ting som håndjern, glattcelle og brekkmiddel fysisk straff? Drøft og grei ut. Håndjern brukes altfor lite, det er ganske forebyggende ikke minst mot selvskading blant vennene dine på vei ned eller på andre vis i delirium. Brekkmiddel også. Glattcelle er fysisk begrensende, men absolutt ikke fysisk straff.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2005 #10 Skrevet 14. mai 2005 vi trenger slike som deg waco og trøffelhelten! Svada fra start til finish Inn ene øret og ut av det andre
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2005 #11 Skrevet 14. mai 2005 vi trenger slike som deg waco og trøffelhelten! Svada fra start til finish Inn ene øret og ut av det andre Vi trenger gjester som deg også. Lange og velfunderte innlegg - shit in, shit out
waco Skrevet 14. mai 2005 Forfatter #12 Skrevet 14. mai 2005 Eksisterer det en sammenheng mellom utøvelse av straff og bruk av rusmidler?
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2005 #13 Skrevet 14. mai 2005 Forhåpentligvis, men i omvendt rekkefølge.
Gjest seroxata Skrevet 15. mai 2005 #14 Skrevet 15. mai 2005 altfor strenge regler her til lands! jeg forstår at det er ulovlig med heroin og slikt, for det er jo faktisk dødelig! men hasj? nei, kall meg dum og uvitende, men det fatter jeg bare ikke... om folk vil røyke hasj, så er det vel oppt il de? hey, hvorfor ikke forby vanlige sigaretter og?
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #15 Skrevet 15. mai 2005 De som bruker narkotika altså brown sugar eller horse er bare losers som fortjener den straffen de får. Ellers kan folk gjøre hva de vil jenter Real men lick pussy... Guran
waco Skrevet 15. mai 2005 Forfatter #16 Skrevet 15. mai 2005 guran, heroin ble beslagt i norge første gang i 1976, samme år som metadon ble forbudt, - finnes det en sammenheng? opiater som morfin og heroin ble solgt reseptfritt på norske apotek på 50 og 60-tallet, har forbudet skapt en industri? disse spørsmålene er viktigere enn om folk er loosers...
waco Skrevet 15. mai 2005 Forfatter #17 Skrevet 15. mai 2005 Trøffel om du f eks ikke forstår mattematikk, ville det hjulpet om jeg påførte deg håndjern? La meg gi det et konkret eksempel hva jeg mener med at alkoholdunsten unnskylder mens alternative stoffer straffes hardere og mer meningsløst. En bekjent av meg, dumskalle som han er, - kjørte i fylla og ble stoppet av politiet, - han blåste 1.1 i promille og fikk verken håndjern eller varetekt, men derimot slapp ut etter blodprøve uten så mye som en strip-search engang. Denne samme bekjenten røyket også hasj i en park, - da fikk han håndjern, glattcelle, urinprøve, nakensjekk og forvaring. Hvis f eks bilen min blir stjålet og jeg har ti gram hasj i bilen vil jeg få en strengere straff enn biltyven. Dette synes veldig logisk for enkelte mennesker. - men ikke for meg...
waco Skrevet 15. mai 2005 Forfatter #18 Skrevet 15. mai 2005 seroxata, i england er heroin er førstevalgt analgetikum ved alle landets ambulanser i stedet for morfin.
:-) anna Skrevet 15. mai 2005 #19 Skrevet 15. mai 2005 Waco... jeg vet ikke hvor og hvordan jeg skal begynne... Jeg er altså en av de som ikke ruser meg og som synes narkotika ikke er et av samfunnets goder. Men jeg liker ikke fysisk straff... og logikken din henger ikke på greip. Vet du ... vi snakker forskjellig språk - lever i ulike univers o.s.v Jeg orker ikke slåss mot vindmøller... Sårri...
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #20 Skrevet 15. mai 2005 Dette synes veldig logisk for enkelte mennesker. - men ikke for meg... Her tror jeg du begynner å nærme deg en smule forståelse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå