Gå til innhold

Kvalm om morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Er det flere her som sliter med kvalme om morgenen (jeg er ikke gravid, noe jeg er 100% sikker på, så orker ikke få kommentarer på at jeg er det. Har testet meg.) 

Når jeg står opp tidligere, pleier jeg å få en så stor kvalme at det gjør vondt. Senest i dag tidlig. Pleier aldri å være kvalm når jeg våkner av meg selv, men når jeg har på vekkerklokke/ står opp tidligere så blir jeg så helvetes kvalm at det er ubehagelig...

har en jobb hvor jeg jobber forskjellige skift. Kan være en dag 13-20, 15,23, 10-16 osv... har ikke jobbet tidlig på en liten stund nå, kun litt ‘senvakter’. Er dette noe å dra til legen for eller blir det bare unødvendig?

noen som sliter med det samme?

jente, 21

Endret av Rød potet
Skrevet

Jeg har det samme, men har og PCOS så jeg har forklart det med det og det var forsåvidt legen min enig i. 😅

Hvis jeg var deg ville jeg tatt det med lege, bedre en gang for mye til legen enn en gang for lite.

Skrevet

Er også kvalm og har mageknip når jeg må opp tidlig. Tror det kan komme av at det da blir lite søvn som påvirker kroppen. Kan uansett være greit å ta en legetime for å se om alt er som det skal og hvis dette er noe som plager deg mye. 

Anonymkode: 33aaa...be5

Skrevet

Jeg har det også sånn. Har hatt det omtrent hele livet. Aldri falt meg inn å gå til legen med det :) Tenker at det har noe med kroppens søvnfaser å gjøre. 

Anonymkode: 74d03...966

Skrevet

Jeg er plaget med morgenkvalme pga. for mye magesyre. Produseres visst mer magesyre når søvnrymen forstyrres, for da blir kroppen stresset. Prøv å ha noen salte kjeks, knekkebrød eller en banan på nattbordet som du spiser med en gang du våkner. 

Anonymkode: 5c5fa...ac6

• Liker 1
Skrevet

Jeg også, spesielt om jeg drikker kaffe. Har blitt så vandt til det nå, men veldig ubehagelig 

Anonymkode: 199ed...21a

Skrevet

Jeg er ofte kvalm om morgenen, spesielt hvis jeg har sovet dårlig. Nesten ikke mulig å pusse tennene engang siden jeg brekker meg hele tiden. Har aldri tenkt over at det er spesielt unormalt

Anonymkode: 4e561...930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...