Gå til innhold

Svigermor - en del av min familie sin familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor har for 1,5år siden flyttet for å komme nærmere meg og min mann. Har har ingen annen nær familie, men venner som bor i nærheten. Jeg har mine foreldre og bror med samboer i nærheten av oss også. Den store diskusjonen mellom meg og min mann er om min familie (meg og min mann, mine foreldre og bror+samb) kan samles uten svigermor, og uten at hun føler seg ekskludert. Jeg mener at det bør gå an! Mamma fyller snart 60 år, og har invitert ‘min familie’ med på utenlandstur, men ikke svigermor. Hva mener dere?

Anonymkode: c4cec...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må da absolutt kunne gå an, spesielt når det er en ferie, og dine foreldre og ikke du og din mann som tar initiativet. Hadde dette vært en bursdagsfeiring for en av dere to eller en høytid det var snakk om å ekskludere henne fra hadde det vært noe annnet. - Hva hun føler er det imidlertid umulig å kontrollere eller forutse, men selve planen er det ikke noe å si på. 

• Liker 7
Skrevet

Synes det høres helt greit ut. Hadde vært noe annet hvis dere skulle feire bursdag, jul osv. hos dere, og ikke inviterte svigermor. Er Svigermor alene? For da tenker jeg at det er viktig å inkludere henne, der det går. Jeg er selv alene, har svært lite familie, og har vært alene de siste årene på julaften. Og det er ganske sårt. Jeg har jo full forståelse for at jeg ikke kan få bli med på alt. Men noen dager føles det jo litt vondere å være ekskludert.

Anonymkode: 26617...326

Skrevet

Akkurat det eksemplet som du referer til så syns jeg er greit. Hvis du tenker på f.eks jul og bursdager, så syns jeg dere skal kan invitere med svigermor også. 

• Liker 8
Skrevet

Dere må selvsagt kunne finne på ting uten henne, uten at hun skal føle seg såret! Spesielt din mor behøver ikke å invitere din svigermor!! 

Anonymkode: fc1e5...96f

• Liker 4
Skrevet

Overskriften er helt høl i hue. 

Det er jo opp til bursdagsbarnet hvem hen vil ha med. 

Bare ikke snakk og skryt så mye av det i ettertid om man da er sammen med svigermor - det kan nemlig føles virkelig ekskluderende. 

Anonymkode: fdccd...8c6

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt kan dere reise på ferie med din familie uten å invitere svigermor. Det er da din mor som feirer rund dag? 

Anonymkode: 44129...007

• Liker 3
Skrevet

Din mor er ikke forpliktet til å invitere din svigermor med på ferie nei. Men herregud så trivelig det hadde vært av henne! Tenk så inkludert og verdsatt hun ville følt seg!

Forutsetter selvsagt at svigermor betaler alt selv, men hun er voksen og burde ha råd til det. Og har hun ikke råd så setter hun nok likevel utrolig stor pris på å bli spurt med. 

Anonymkode: 5f794...16b

• Liker 3
Skrevet

Hun blir invitert i bursdag til mine foreldre når de har selskap og bedt med på hytta av de, både med og uten oss. Og selvfølgelig jul, selv når vi har vært hos min fetter. Tror kanskje mine foreldre føler litt forpliktelse til at hun MÅ være med hele tiden. De har ikke sånn veldig mye til felles, men går fint overens. 

Skrevet

Er svigermor alene? Har hun andre barn enn din mann? Er hun alene, så synes jeg det hadde vært naturlig å be henne med på 60 årsfeiringen i utlandet, men at hun betaler selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at dere har gjort det rette, inkludert det at dine foreldre har invitert henne. Et sted går grensen likevel for meg, og det er å invitere henne med på tur/feiring i din familie. Dere kan trygt reise uten svigermor, dere har allerde inkludert henne mye. 

Inkludering er flott, men det er ikke alle settinger som er like naturlig å be henne med på. 

Anonymkode: 6f796...498

• Liker 3
Skrevet

Dere er overhodet ikke forpliktet til å invitere henne med.

Det er jo bare rart. Både for dine foreldre, men også for din bror. Hun er et fremmedelement for ham. Og hva med hans svigerforeldre, da? Hva tenker de om at din svigermor blir inkludert, men ikke dem? 

Anonymkode: c2ade...79a

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor har for 1,5år siden flyttet for å komme nærmere meg og min mann. Har har ingen annen nær familie, men venner som bor i nærheten. Jeg har mine foreldre og bror med samboer i nærheten av oss også. Den store diskusjonen mellom meg og min mann er om min familie (meg og min mann, mine foreldre og bror+samb) kan samles uten svigermor, og uten at hun føler seg ekskludert. Jeg mener at det bør gå an! Mamma fyller snart 60 år, og har invitert ‘min familie’ med på utenlandstur, men ikke svigermor. Hva mener dere?

Anonymkode: c4cec...eaf

Da hadde svigermor blitt trist tenker nå jeg. Om du betaler for din familie så kan din mann betale for sin. Feks.

Anonymkode: 7a4c9...7da

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde svigermor blitt trist tenker nå jeg. Om du betaler for din familie så kan din mann betale for sin. Feks.

Leste feil. Ser at din mor spanderer og inviterer. Da er det opp til henne hvem hun inviterer.(Trodde dere inviterte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...