AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 Nå om dagen er vi lenger ikke så veldig kreative når det kommer til middagsretter og hva vi skal lage. Har du noen gode forslag. Retten må passe til barn også. Anonymkode: dac92...4a3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 Alle retter passer barn. Anonymkode: 4d300...b8e 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle retter passer barn. Anonymkode: 4d300...b8e Jada. Tenkte mer på at det ikke måtte være noe veldig sterke greier. Anonymkode: dac92...4a3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #4 Skrevet 2. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada. Tenkte mer på at det ikke måtte være noe veldig sterke greier. Anonymkode: dac92...4a3 Barn tåler sterk mat, hva tror du barna i India spiser ? Anonymkode: 4d300...b8e 1
Gjest Forumhei Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 Om du har barn så kjør på med mye kjøtt middager😀
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 Det er allerede en kjempelang tråd her inne med middagstips: Anonymkode: 9f70f...c3f 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #7 Skrevet 2. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn tåler sterk mat, hva tror du barna i India spiser ? Anonymkode: 4d300...b8e Hold deg til hva tråden min gjelder, eller hold deg unna. Sterk mat hos oss gir halsbrann hos oss. Du vet ikke noe om min familie så slutt å bry deg! Anonymkode: dac92...4a3
Antoinette Skrevet 2. september 2019 #8 Skrevet 2. september 2019 Med matbloggere og YouTube skjønner jeg ikke at folk kan gå tomme for middagsideer 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. september 2019 #9 Skrevet 2. september 2019 Sjekk ut matprat. no eller en av matbloggerene. Mye tips å få der.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #10 Skrevet 2. september 2019 5 minutter siden, Antoinette skrev: Med matbloggere og YouTube skjønner jeg ikke at folk kan gå tomme for middagsideer Mange av de rettene inneholder alt for lite grønnsaker, eller sære ting, eller tar alt for lang tid i en travel hverdag, eller er ikke barnevennlige.. Anonymkode: 36336...47e
Antoinette Skrevet 2. september 2019 #11 Skrevet 2. september 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange av de rettene inneholder alt for lite grønnsaker, eller sære ting, eller tar alt for lang tid i en travel hverdag, eller er ikke barnevennlige.. Anonymkode: 36336...47e Og du har sett igjennom ALLE og lest ALLE matblogger. Og hva er sære ting? Et tips, ikke unngå mat med smak til barna dine. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #12 Skrevet 2. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hold deg til hva tråden min gjelder, eller hold deg unna. Sterk mat hos oss gir halsbrann hos oss. Du vet ikke noe om min familie så slutt å bry deg! Anonymkode: dac92...4a3 Jøss! Hvorfor så aggressiv når folk kommer med innspill, råd og tips? Anonymkode: 9f70f...c3f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #13 Skrevet 2. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jøss! Hvorfor så aggressiv når folk kommer med innspill, råd og tips? Anonymkode: 9f70f...c3f Hvis du leser så var det jo ikke et innspill til en type middagsrett. Anonymkode: dac92...4a3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #14 Skrevet 2. september 2019 Takk for svar dere andre. Anonymkode: dac92...4a3
Muskath Skrevet 2. september 2019 #15 Skrevet 2. september 2019 Kjøttsaus med spaghetti, fiskekaker med ris eller poteter, fiskegrateng, ovnsbakt laks, grønnsakssuppe, fiskeboller i hvit saus, pølsegrateng med makaroni, hjemmelaget pizza (med ferdigkjøpt bunn går det raskere), fiskepinner, stekte kjøttpølser i ovn med epler, kjøttsaus i form med potetlokk (ost på toppen), kyllinglår stekt i ovn, fiskeburgere i grove burgerbrød, kjøttpudding (finnes ferdig laget i butikken) med brun saus, poteter og surkål, ovnsbakte nakkekoteletter, stekte kyllingfileter med ris og salat, snart er det tid for fårikål også! 🙃🙂 1
Brunhilde Skrevet 2. september 2019 #16 Skrevet 2. september 2019 Jeg liker mange av oppskriftene på Trines matblogg, og hun har ukemenyer. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #17 Skrevet 2. september 2019 10 timer siden, Antoinette skrev: Og du har sett igjennom ALLE og lest ALLE matblogger. Og hva er sære ting? Et tips, ikke unngå mat med smak til barna dine. Nei, det har jeg ikke, og det er jo nettopp fordi man ikke har tid til å lese seg blå og teste og feile på ørten ting folk spør om tips her... så man får tips om ting folk faktisk har prøvd, som virker, så man slipper kaste bort så mye verdifull tid på tull.. For det er veldig mange dårlige oppskrifter, som ikke blir vellykket om man gjør som beskrevet. Sære ting? Tja, diverse "internasjonale" matvarer, nymotens "sunne" alternativer, o.l., som man gjerne ikke får tak i på mindre steder. Tempeh, flaskegresskar, seitan, bare for å ta et par ting.. Vi unngår ikke smaker.. i dag åt ettåringen fiskegryte med rød curry paste.. Anonymkode: 36336...47e
Mollie Skrevet 2. september 2019 #18 Skrevet 2. september 2019 Her er noen retter som slår an hos store og små hos oss: - Stekt laks med ovnsbakte poteter og rotgrønnsaker - Kyllingwok med fullkornsnudler og soyasaus - Stekt torsk med poteter, brokkoli, ertepuré, bacon og fiskesaus - Pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy - Spaghetti med kjøttsaus eller kjøttboller - Fiskesuppe med hvitløksbaguetter til - Kjøttkaker i brun saus med poteter, gulrøtter og ertestuing - Hjemmelaget pizza - Taco
NewInTown Skrevet 2. september 2019 #19 Skrevet 2. september 2019 Mitt beste tips er å lage middager etter hva nærbutikken har av tilbud den uka. Er det f.eks. tilbud på kjøttdeig så kan en hjemmelaget bolognese være perfekt. Er det tilbud på ørret, kan man lage ovnsbakt ørret med urtesaus, har nærbutikken fått inn rotgrønnsaker i sesong, kan du lage lapskaus med salt svineknoke f.eks. Gjerne kombinert med det du allerede har i hyller og skap hjemme fra tidligere.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #20 Skrevet 2. september 2019 Shepherds pie, pitabrød med kylling, grønt og tzatziki, falafel, pastasalat med ost og skinke, ovnsomelett, fylte pannekaker, pasta med røkelaks, spinat, creme fraiche og cherrytomat, bankekjøtt m ertestuing, grønnsakssuppe, laks i form med grønnsaker og matfløte blandet med sweet chili saus, helstekt kylling med rotgrønnsaker, kjøttkaker, biff stroganoff, fårikål, hjemmelagd tomatsuppe med kjøttboller, stekt ris,hakkebøf, biff Lindstrøm, ost og skinkepai, pizzasnurrer, fiskesuppe, hjemmelagd fish and chips, komper, brennende kjærlighet.... altså- sjekk fru timian, trines matblogg og millas mat. Der finner du garantert noe. Anonymkode: f1731...8c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå