Gå til innhold

Er du sexarbeider blir du fort utsatt for diskriminering fra helsearbeidere og politi, og lovverket gjør arbeidsdagene utrygge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessverre er "verdens eldste yrke" fortsatt stigmatisert til tross for at det knapt finnes en ærligere jobb og mange gjør dette helt frivillig. Finnes det noe slikt som en "lykkelig sexarbeider" når hjemmekontor blir bordelldrift og sjåfører blir halliker? Hvem hjelper vi egentlig med sexkjøpslover og hallikparagrafer? Hvorfor er det verre å kjøpe sex enn å få det gratis på byen? 

Anonymkode: 575aa...aa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må du slutte. Sex er ikke noe som skal selges og kjøpes. Det er noe man har med den man elsker. Ikke en tjeneste. At du ikke får pult er ikke samfunnets problem. Ingen har krav på å få sex med andre.

Anonymkode: bf56d...a57

• Liker 3
Skrevet

De lovene vi har er ikke for å hjelpe de prostituerte, men for å marginalisere og gjøre dem usynlige. Konsekvensene av det er vi ikke så interesserte i. Det har med kultur å gjøre. Mange nordmenn liker ikke prostituerte og vil ikke ha dem i gatene eller boligblokkene sine. Man skal ikke lenger enn Danmark og Tyskland før man finner helt andre holdninger.

Man må ta innover seg at dette er noe som alltid har vært her og alltid vil være her, så spørsmålet er mer hvordan vi skal forholde oss til det. Skal de være en del av organiserte arbeidslivet, eller skal de stå på utsiden uten regler eller beskyttelse.

Skrevet

Som helsearbeider blir jeg fornærmet av dette innlegget. Det er samme om du er Kongen eller uteligger for meg. Du får akkurat samme respekten og omsorgen fra oss. 

Anonymkode: 95f21...a44

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå må du slutte. Sex er ikke noe som skal selges og kjøpes. Det er noe man har med den man elsker. Ikke en tjeneste.

Det er ikke opp til deg å bestemme.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Som helsearbeider blir jeg fornærmet av dette innlegget. Det er samme om du er Kongen eller uteligger for meg. Du får akkurat samme respekten og omsorgen fra oss. 

Du kan høre denne podcasten.

https://shows.pippa.io/pia-og-psyken/episodes/141-om-livet-til-en-sexarbeider-med-hannah 

Om livet til en sexarbeider, med Hannah

Det er kanskje den mest intime jobben du kan ha, det er også en av de mest stigmatiserte yrkestitlene som finnes. Er du sexarbeider blir du fort utsatt for diskriminering fra helsearbeidere og politi, og lovverket gjør arbeidsdagene utrygge. Vår gjest har hatt denne jobben i sju år, og hun gjør det hun kan for å gjøre det tryggere og mer levelig for alle som har valgt samme yrkesvei som henne.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan høre denne podcasten.

https://shows.pippa.io/pia-og-psyken/episodes/141-om-livet-til-en-sexarbeider-med-hannah 

Om livet til en sexarbeider, med Hannah

Det er kanskje den mest intime jobben du kan ha, det er også en av de mest stigmatiserte yrkestitlene som finnes. Er du sexarbeider blir du fort utsatt for diskriminering fra helsearbeidere og politi, og lovverket gjør arbeidsdagene utrygge. Vår gjest har hatt denne jobben i sju år, og hun gjør det hun kan for å gjøre det tryggere og mer levelig for alle som har valgt samme yrkesvei som henne.

Så fordi EN hore sier at hun blir utsatt for diskriminering så betyr det at alle føler det slik?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, SupaWoman said:

Så fordi EN hore sier at hun blir utsatt for diskriminering så betyr det at alle føler det slik?

Du kan lese deg opp på hva Pion Norge, Sexarbeidernes Interesseorganisasjon, sier om saken.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig jeg brur meg ikke om det er kongen, statsministeren, en prostituert eller en uteligger som kommer til oss, mulig de to sistnevnte grupper er mer var for det de oppfatter negativt mens kongen ikke hadde enset det. 

Anonymkode: 28325...220

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig jeg brur meg ikke om det er kongen, statsministeren, en prostituert eller en uteligger som kommer til oss, mulig de to sistnevnte grupper er mer var for det de oppfatter negativt mens kongen ikke hadde enset det. 

Anonymkode: 28325...220

Treffer mange prostituerte på min avdeling. De får samme behandling og respekt som alle andre, og de fleste er trivelige, fine mennesker.

Anonymkode: 561f8...3aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...