Gå til innhold

Sparing til barn og overformynderi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er ikke jeg akkurat rik så skal jo egentlig ikke være redd for overformynderi 😅 Men likevel; tenker å spare noen kroner til barnet de gangene jeg har litt til overs og planlegger da å ha en konto med barnets navn under mitt navn, altså som en av mine mange sparekontoer. Kan da staten gjøre et overformynderi dersom jeg sparer over evne i nevnte konto til barnet blir 18 år? Altså under mitt navn, men med barnets navn som kontonavn?

Anonymkode: 88624...691

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg akkurat rik så skal jo egentlig ikke være redd for overformynderi 😅 Men likevel; tenker å spare noen kroner til barnet de gangene jeg har litt til overs og planlegger da å ha en konto med barnets navn under mitt navn, altså som en av mine mange sparekontoer. Kan da staten gjøre et overformynderi dersom jeg sparer over evne i nevnte konto til barnet blir 18 år? Altså under mitt navn, men med barnets navn som kontonavn?

Anonymkode: 88624...691

Så lenge kontoen står i ditt navn, er det knakende likegyldig om du kaller kontoen «ferie» eller «datter». Det er dine penger til du gir de til datteren din.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...