AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #1 Skrevet 1. september 2019 Nå er ikke jeg akkurat rik så skal jo egentlig ikke være redd for overformynderi 😅 Men likevel; tenker å spare noen kroner til barnet de gangene jeg har litt til overs og planlegger da å ha en konto med barnets navn under mitt navn, altså som en av mine mange sparekontoer. Kan da staten gjøre et overformynderi dersom jeg sparer over evne i nevnte konto til barnet blir 18 år? Altså under mitt navn, men med barnets navn som kontonavn? Anonymkode: 88624...691
Brunello Skrevet 1. september 2019 #2 Skrevet 1. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg akkurat rik så skal jo egentlig ikke være redd for overformynderi 😅 Men likevel; tenker å spare noen kroner til barnet de gangene jeg har litt til overs og planlegger da å ha en konto med barnets navn under mitt navn, altså som en av mine mange sparekontoer. Kan da staten gjøre et overformynderi dersom jeg sparer over evne i nevnte konto til barnet blir 18 år? Altså under mitt navn, men med barnets navn som kontonavn? Anonymkode: 88624...691 Så lenge kontoen står i ditt navn, er det knakende likegyldig om du kaller kontoen «ferie» eller «datter». Det er dine penger til du gir de til datteren din. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå