AnOnYm jEnTe. Skrevet 1. september 2019 #1 Skrevet 1. september 2019 Jeg har 3 søsken som alle har barn... og det stikker like dypt hver gang jeg ser at de poster i sosiale medier om alt de tre og ungene finner på sammen... må jeg ha barn for å bli invitert på gåtur, middag osv? Jeg spør om de vil finne på noe ofte, men svaret er alltid at vi må finne en gang det passer bedre... i dag hadde de tre og ungene dratt til et sted der vi søsknene pleide å dra da vi var små... jeg fikk akkutt kvelningsfølelse da jeg oppdaget dette og har egentlig grått resten av dagen... 4
Dricka Skrevet 1. september 2019 #2 Skrevet 1. september 2019 Kanskje du skal si det til de at du og vil gjerne være med? Ikke sikkert de tenker på det i det hele tatt. De tenker sikkert at det er fint for barna å ha noen å leke med og glemmer de voksne. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #3 Skrevet 1. september 2019 Konfrontert dem med at de ekskluderer deg. Si at du synes det er dårlig gjort at du er den eneste som ikke får være med i søskenflokken og at du holdes borte fra tid med niesene og nevøene dine. Si at hvis de tror du ikke vil være med på "barneting" så har de kraftig misforstått, og at du ønsker å være en tante som tar aktivt del i livet til barna. Anonymkode: 82375...f37 18
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #4 Skrevet 1. september 2019 Ikke noen trøst, men sånn er det i vår familie også. Vi har ikke barn, og blir glemt hvis søsken med barn finner på noe sammen. Vi har også prøvd å ta initiativ, sagt ifra at vi gjerne blir med på ting, men det hjelper ikke. Vi synes det er synd, for vi skulle gjerne blitt bedre kjent med tante/onkel-barna. Så det blir mest bursdager vi sees. Anonymkode: 77088...ec1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 Søsteren min uten barn tok opp med meg at hun gjerne ville bli invitert med mer, noe som var fint å høre! Jeg hadde forsøkt å skåne henne for «kjedelige» aktiviteter med barna i den tro at hun hadde hippere ting å bruke tiden sin på. Hvis du ikke har sagt ifra om at du gjerne vil være med, kan det godt hende søsknene dine tenker som meg. Si ifra at det å være tante betyr mye for deg, og at slike utflukter vil du gjerne være med på! Anonymkode: 94121...7b8 17
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 De tror sikkert ikke at du vil være med på sånne ting siden du ikke har barn selv. Kan du ikke bare si til dem at du føler deg ekskludert og at du gjerne vil bli invitert noen ganger? Anonymkode: ab04f...dca 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #7 Skrevet 2. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Konfrontert dem med at de ekskluderer deg. Si at du synes det er dårlig gjort at du er den eneste som ikke får være med i søskenflokken og at du holdes borte fra tid med niesene og nevøene dine. Si at hvis de tror du ikke vil være med på "barneting" så har de kraftig misforstått, og at du ønsker å være en tante som tar aktivt del i livet til barna. Anonymkode: 82375...f37 Nei.. Før man "konfronterer" og anklager og hopper rett på konklusjonen at det er gjort av vond vilje, prøver man andre, mindre aggressive og fiendtliggjørende kommunikasjonsmåter.. Man prøver tenke litt på om det kan være en ren forglemmelse, eller til og med et forsøk på å skåne ts fra å gjøre noe de tror hun kommer til å synes er drita kjedelig.. de tenker kanskje at ts vil synes det ikke er gøy, men føler seg forpliktet til å si ja om hun blir bedt med.. Så tar man kontakt og sier noe som "åh, det høres så koselig ut! Jeg vil gjerne være med om dere skal treffes igjen". Man MÅ ikke gå inn for å ta alt i verste mening og lage konfrontasjoner og ugreie... Anonymkode: 19994...cbc 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #8 Skrevet 2. september 2019 Det er helt vanlig at de uten barn bli ekskludert, enten det gjelder familie med barn eller venner med barn. Jeg har sagt flere ganger til både søsken med barn og venner med barn at jeg gjerne vil se på håndballkamper, høre på korpset som spiller, gå på tur sammen, være med stranden, spille spill o.l., men det skjer likevel bare sammen med andre med barn. Det er ikke rart mange enslige blir ensomme når de ekskluderes fordi de ikke har barn. Anonymkode: 1ea74...572 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #9 Skrevet 2. september 2019 Søskenene dine tenker sikkert at du som barnløs ikke er interessert i å være sammen med dem og barna. Man hører jo alltid om hvor ille det er for de uten barn å være sammen med foreldre og barn. Kanskje du rett og slett skal snakke med dem om at du ønsker å være med dem og barna? Anonymkode: ebe08...65f 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #10 Skrevet 2. september 2019 Jeg som ikke har barn syns det høres kjedelig ut å skulle være med på sånne ting hele tiden og hadde satt pris på at jeg ikke ble invitert hver gang eller at det var en forventing om at jeg ville bruke søndagen min på sånne aktiviteter, men noen ganger er det jo hyggelig. Jeg ville bare tatt det opp med søsknene dine; at du syns det hadde vært kjempehyggelig å være med og at du gjerne vil være med tantebarna dine og at de heller kan spørre en gang for mye enn for lite Syns det hørtes dramatisk ut at du må sitte å gråte hele dagen av det, hvis dere har et godt forhold, så bør dere kunne ta opp sånne ting i familien Anonymkode: d1b56...c96 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #11 Skrevet 2. september 2019 Veldig ofte ønsker ikke folk med barn å bli inkludert i slike sammenkomster som lett omhandler barna. Fordi vi veldig ofte ikke har så stor interesse av det. Og noen ganger synes nok foreldre det er deilig å kunne snakke hull i hodet på hverandre om barn også, uten at barnløse skal taes hensyn til. Men det beste er å snakke med de. På en skikkelig måte. Og si at du har lyst å bli inkludert i dette, og ikke har noe problemer om det blir litt mye fokus på barn. Så får du se om de bare prøver å skåne deg fra alt barnefokuset, eller om de faktisk ekskluderer deg fordi du ikke har barn. Anonymkode: 61d40...048
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #12 Skrevet 2. september 2019 Jeg er eldste i søskenflokken og den yngste av oss hadde aldri noen interesse av å være sammen med med oss og barna, hun ville gjerne være med i selskap, men aldri på famlieutflukter. Kan egentlig ikke huske at vi spurte henne heller, da hun ytret ønske om å få slippe å være med på sånt (hun er 10 år yngre enn meg) Tror at du heller får gi beskjed om at du veldig gjerne blir med, tipper nok at søskene dine tenker at du ikke vil bli med da det lett blir mye mas med ørten unger... Anonymkode: 86dc3...44f
Daria Skrevet 2. september 2019 #13 Skrevet 2. september 2019 Har du prøvd å snakke med dem og si at du faktisk gjerne vil være med? Når jeg planlegger ting med andre, inviterer jeg jo de jeg tror har interesse av det som planlegges, jeg spør ikke alle og enhver bare for å være inkluderende. Mine to søsken har tilsammen tre barn, som setter stor pris på hverandre. At jeg ikke inviteres og inkluderes i at de finner på med barna, synes jeg egentlig er helt naturlig - selv om vi voksne også setter pris på å treffes, er det en del barnetilpassede aktiviteter som ikke er så spennende å være med på (Tusenfryd? Ja, gjerne! Lekeland? Over mitt lik...).
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #14 Skrevet 2. september 2019 Faktum er at barnløse ofte er veldig uinteressante når man selv har barn. Anonymkode: 1b2dd...5d2
exictence Skrevet 2. september 2019 #15 Skrevet 2. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei.. Før man "konfronterer" og anklager og hopper rett på konklusjonen at det er gjort av vond vilje, prøver man andre, mindre aggressive og fiendtliggjørende kommunikasjonsmåter.. Man prøver tenke litt på om det kan være en ren forglemmelse, eller til og med et forsøk på å skåne ts fra å gjøre noe de tror hun kommer til å synes er drita kjedelig.. de tenker kanskje at ts vil synes det ikke er gøy, men føler seg forpliktet til å si ja om hun blir bedt med.. Så tar man kontakt og sier noe som "åh, det høres så koselig ut! Jeg vil gjerne være med om dere skal treffes igjen". Man MÅ ikke gå inn for å ta alt i verste mening og lage konfrontasjoner og ugreie... Anonymkode: 19994...cbc Godt sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå