Gå til innhold

Innstallere commentscript... FRUSTRASJON!!!

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert gjest
Skrevet

Er det noken som kan gi meg ei teskjeforklaring på hvordan jeg skal få innstalert dette scriptet på sida mi?

http://mylittlehomepage.net/comment_script

Jeg har laga side i dreamweaver, og har php og sql på webhotellet mitt. Jeg vil gjerne at det skal se ut som og fungere likt med slik det er på den sida scriptet kan hentes fra (mylittlehomepage)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser greitt ut:

Unzip og legg filene (comment.php og comment-admin.php, og comments.dat) der du har dei andre filene du lagar (som skal bruka scriptet)

I sida/-ene du lagar i Dreamweaver, skriv inn <?php include("comment.php"); ?> der du vil at folk skal skriva inn kommentarane. Lagre sidene med .php-ending.

Og det skal i grunnen vera det, i følge instruksjonane.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå har jeg valgt ei celle i tabellen som sida er bygd opp med, og skrevet inn koden. I html koden heter linja da <p><?php include("comment.php"); ?></p>

Men når jeg ber om forhåndsvisning for å få se sida, kommer det opp spørsmål om jeg vil "specify en testingserver"? Skal jeg gjøre det? Trykker jeg cancel på denne kommer sida opp med ei hvit ramme rundt den cella som skal inneholde commenten, og teksten <script src="comment.php?comment_popup_link=comment.php" type="text/javascript"></script> dukker opp øverst på sida i et eget felt... *klørmegihodet* Skal noe i koden endres til sidas navn? Sida heter testerphp.php, og er lagra i samme mappe som den utzippa pakken med script tingetang.

Skrevet
Nå har jeg valgt ei celle i tabellen som sida er bygd opp med, og skrevet inn koden. I html koden heter linja da <p><?php include("comment.php"); ?></p>

Men når jeg ber om forhåndsvisning for å få se sida, kommer det opp spørsmål om jeg vil "specify en testingserver"? Skal jeg gjøre det?

Om du ikkje har innstallert ein webserver på PC'en din med PHP, så vil du få problem med å førehandsvisa php-script. Så berre last opp på webserveren du, og testa der.

Trykker jeg cancel på denne kommer sida opp med ei hvit ramme rundt den cella som skal inneholde commenten, og teksten <script src="comment.php?comment_popup_link=comment.php" type="text/javascript"></script> dukker opp øverst på sida i et eget felt... *klørmegihodet* Skal noe i koden endres til sidas navn? Sida heter testerphp.php, og er lagra i samme mappe som den utzippa pakken med script tingetang.

Eg trur det problemet vil løysa seg eg, om du testar på webserveren.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg takker så aller hjerteligst for hjelpa. :blomst: Nå er det i orden :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...