AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #1 Skrevet 1. september 2019 Overskriften sier sitt. Hvordan skal man håndtere disse? Hvor mye skal man finne seg i før man bør sette ned foten? Er det slik at man må finne seg i alt mulig eller har man som «kunde» hos NAV rett til å si fra direkte til ansatte som oppfører seg dårlig? Anonymkode: 079ee...e9c 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #2 Skrevet 1. september 2019 Du kan sende inn serviceklage på nav.no om du ikke er fornøyd. De skal oppføre seg som folk, akkurat som alle andre. Anonymkode: f455c...553 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #3 Skrevet 1. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Overskriften sier sitt. Hvordan skal man håndtere disse? Hvor mye skal man finne seg i før man bør sette ned foten? Er det slik at man må finne seg i alt mulig eller har man som «kunde» hos NAV rett til å si fra direkte til ansatte som oppfører seg dårlig? Anonymkode: 079ee...e9c Min saksbehandler hjalp jobben min med å sparke meg, så de kan dra det ganske så langt. Anonymkode: 0a9b9...707 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #4 Skrevet 1. september 2019 Send inn klage, kun sånn kan de få endret oppførsel til nav ansatte med lite medfødt empati. En nav ansatt skal vise forståelse, når man kommer dit er man ofte i en sårbar situasjon. Man fortjener å bli behandlet med respekt! Så blir du dårlig behandlet, klag i vei 👍🏻 Anonymkode: 4d5b9...0b6 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 Har selv klaget på NAV ansatte å blitt oppringt av leder som lover bot og bedring. Som beklager for oppførsel, feil de har gjort, behandlingen man har fått, dokumenter og papirer som forsvinner i løse luften osv. Men det hjelper lite, for vedkommende har ikke forbedret seg på det året jeg har måtte ha henne som behandler. Jeg har heller aldri møtt dette vesenet i det hele året jeg har hatt henne som behandler. Men klager du, blir dette registrert. Samt at det kan gå ut over disse livsviktige statistikkene som betyr ALT for NAV kontorene i det ganske land. Er klagestatistikken høy, blir dette tatt opp på høyere nivå. Anonymkode: c73e2...ea1 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 Kontakt lederen på NAV, og del dine bekymringer/klager med vedkommende. Du kan ta dette over telefon eller mail - eller begge deler. Til der som har opplevd eller opplever slik, kan jeg spørre hvilken NAV dere er bruker hos? (F,eks. NAV Nydalen) Anonymkode: b2f4c...8d0
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #7 Skrevet 2. september 2019 Min anbefaling er å ta alt skriftlig og ta kopi av alt du sender. Telefonisk kontakt kan de snakke seg ut av. Anonymkode: 595b6...083 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #8 Skrevet 3. september 2019 Les deg opp på hvilke regler som gjelder for ytelsen du søker på opp og ned og i mente. Henvis til reglementet i forhold til din sak hvis du treffer ufine ansatte og gjør generelt sett alt skriftlig. Er de veldig ufine, send inn klage. Anonymkode: 7667b...4e0 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #9 Skrevet 3. september 2019 Tenker du nav ansatte generelt, eller veileder på lokalkontoret? Hvis det er veileder på lokalkontoret ville jeg tatt det opp direkte først, og får du ikke beklagelse og bedre oppførsel - serviceklage. Anonymkode: f455c...553
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #10 Skrevet 3. september 2019 Når jeg fikk innvilget uføretrygd så reiste jeg ned på skatteetaten for å sette skattetrekk. Men jeg glemte papirene. Heldig vis ligger nav rett ved siden av, så jeg gikk inn og forklarte at jeg hadde glemt papirene på vedtaket. Fikk bare beskjed (så da kommer du hit å plager meg) 😂 Anonymkode: 7c5f0...a75
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #11 Skrevet 3. september 2019 Det er mye inkompetanse blant Nav-ansatte dessverre. Det gjelder å være litt oppegående og ressurssterk selv. Anonymkode: 43b22...4f4 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #12 Skrevet 3. september 2019 Det er bare å komme seg i jobb, så slipper du å ha med Nav og gjøre. Anonymkode: 7dbf9...21a 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #13 Skrevet 3. september 2019 Vis dem telefonen med opptakeren på og så legger du den på bordet før samtalen starter. Utrolig hvor mye bedre folk oppfører seg med enten opptak eller vitner tilstede. Anonymkode: ea13f...025 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #14 Skrevet 3. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å komme seg i jobb, så slipper du å ha med Nav og gjøre. Anonymkode: 7dbf9...21a Jada, å hva med når man er for syk til å jobbe? Eller har mistet jobben? Herregud🙄 Anonymkode: b6032...a4f 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2019 #15 Skrevet 6. september 2019 På 3.9.2019 den 21.18, AnonymBruker skrev: Vis dem telefonen med opptakeren på og så legger du den på bordet før samtalen starter. Utrolig hvor mye bedre folk oppfører seg med enten opptak eller vitner tilstede. Anonymkode: ea13f...025 Er det lov? Den nav ansatte kan motstride å få samtalen tatt opp og dermed avbryte møtet Anonymkode: 09c4f...49b
Cordelia Skrevet 7. september 2019 #16 Skrevet 7. september 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det lov? Den nav ansatte kan motstride å få samtalen tatt opp og dermed avbryte møtet Anonymkode: 09c4f...49b Det er så absolutt lov, så lenge du selv er den ene parten.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #17 Skrevet 7. september 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det lov? Den nav ansatte kan motstride å få samtalen tatt opp og dermed avbryte møtet Anonymkode: 09c4f...49b Det er lov. Du trenger ikke en gang å informere om det i Norge, men informerer du om det, så blir de med en gang på beste oppførsel. Ellers så fungerer det også å ha med vitne. Er en del mennesker som oppfører seg best når de blir sett. Anonymkode: ea13f...025 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #18 Skrevet 7. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lov. Du trenger ikke en gang å informere om det i Norge, men informerer du om det, så blir de med en gang på beste oppførsel. Ellers så fungerer det også å ha med vitne. Er en del mennesker som oppfører seg best når de blir sett. Du må informere om det i følge Datatilsynet Anonymkode: b0159...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #19 Skrevet 7. september 2019 På 3.9.2019 den 21.22, AnonymBruker skrev: Jada, å hva med når man er for syk til å jobbe? Eller har mistet jobben? Herregud🙄 Anonymkode: b6032...a4f Eller hva med de som jobber OG er på nav. Oppgitt over folk som tror nav «kunder» bare er folk som ikke jobber. Tilsiktet anonym som du siterte altså, ikke deg😊 Anonymkode: c8574...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #20 Skrevet 8. september 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må informere om det i følge Datatilsynet Anonymkode: b0159...fd9 Det er den offentlige parten, ikke en privatperson. Som vi ser av bestemmelsen har straffeloven kun forbud mot hemmelig opptak av samtale eller «forhandlinger i lukket møte» som han ikke selv deltar i. Ut fra en antitetisk tolkning av straffeloven er det altså ikke forbudt å gjøre opptak av en telefonsamtale eller fra et møte som man selv deltar i. - http://www.juridiskabc.no/sivilprosess/hemmelige-lydopptak-telefonsamtaler-moter/ Anonymkode: ea13f...025
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå