Gå til innhold

kysser man ikke lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster var i bryllup i dag og reagerte på at brudeparet ikke kysset hverandre inne i kirken etter at de var erklært som "rette ektefolk å være" (eller hva det nå heter). Men de hadde derimot signerte et papir / vigselsattesten. Så hun ringte jo til meg og trodde at jeg har svaret på alt siden jeg skal gifte meg - men jeg kan ikke huske hvordan dette var forige gang jeg var i et bryllup. Kysser man ikke i kirken, men bare når man står på kirketrappen eller?

Har ikke tenkt på sånne ting enda. Hva tror dere? Hvordan skal dere gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Brudeparet bestemmer selv, om de vil kysse eller ikke :wink:

Skrevet

Vi hadde ikke planlagt å kysse, men plutselig sa presten at nå kan du kysse din brud............. og da var det jo bare å klemme til :ler:

Skrevet

Vi kysset, og jeg fikk absolutt inntrykk av at det er vanlig. Også så koselig da... Presten vår ledet forresten an slik at hele forsamlingen klappet når vi kysset, og det var stas!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi var i bryllup i går - dog ikke i kirken. De ble oppfordret til å kysse - men det var altfor raskt kyss!

Var også overrasket over hvor lite brudeparet egentlig kysset i løpet av kvalden.. (dette var mitt første bryllup...)

Skrevet

Jeg tror det er ganske nytt i Norge å kysse i kirken. Vi gjorde det ikke.

Gjest Formosiss
Skrevet

Er det ikke snarere ganske nytt å -ikke- gjøre det? Alle bryllup som jeg har vært i, har vært "kyssebryllup".

Gjest gjest1
Skrevet

Eg håpar da verkeleg vi får lov å kysse, for vi har øvd på eit perfekt kyrkje-bryllups-kyss.... ;)

Skrevet

Er det ikke snarere ganske nytt å -ikke- gjøre det? Alle bryllup som jeg har vært i, har vært "kyssebryllup".

Nei, det er nytt å kysse - det har ikke vært en del av vielsesritualet i Norge før det nye kom nå for en tid tilbake.

Skrevet
Vi SKAL kysse :)

:Nikke:

Det er ikke snakk om annet! :kline::ler:

Skrevet

:Nikke:

Det er ikke snakk om annet! :kline::ler:

:enig_animasjon: MÅ KYSSE :ler:

Skrevet

:enig_animasjon: MÅ KYSSE :ler:

Jah, noe annet kommer ikke på tale i det hele tatt! :ler:

Skrevet

Jah, noe annet kommer ikke på tale i det hele tatt! :ler:

:kline::ler::sjarmor:

Skrevet

Vi kysset, både etter "rette ektefolk", og da vi reiste oss for å gå ut (det var noen trappetrinn i kirken ned fra alter-området, så det ble litt sånn Fredrik&Mary-opplegg...), og ute på kirketrappen.

Kan jo tilføye at jeg hadde gitt mannen min beskjed om å kyse "pent", ikke noe klining med tunge og greier... Ikke biting i leppen eller suging på leppen heller... Blæh...æsj... :sikle:

Skrevet

vi kysset for 3 1/2 år siden. Og da onkel og tante giftet seg for 12 år siden så kysset de og!

Skrevet
vi kysset for 3 1/2 år siden. Og da onkel og tante giftet seg for 12 år siden så kysset de og!

Det kan godt hende, men det har ikke vært lagt inn som et alternativ i vielsesritualet før det kom nytt nå.

Gjest gjest1
Skrevet

:Nikke: Helt enig. Vi gjorde det heller ikke.

Jeg har vært i 7 bryllup + mitt eget og ingen har kysset. Trodde dette var en typisk amerikansk ting.

Vi kysset bare på trappa vi....

Gjest Gjesta
Skrevet

Lurer på om vi skal kysse jeg... :klø:

Vielse på tinghuset med ringveksling - når passer det at kysset kommer inn?

Har vært i bryllup med og uten kyss.

K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...