Gå til innhold

Går dere i hundepark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? Hvorfor ikke? 

Anonymkode: ad8f0...329

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen hundeparker her i området. Hadde kanskje brukt det i perioder. 

Anonymkode: c2fea...e29

• Liker 1
Skrevet

Nei. Har ikke hundevennlig hund :P

Anonymkode: 9f2db...4cd

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde det vært vanlig med hundeparker og kastrering i Norge hadde 90% av hundene vært hundevennlige;))6

• Liker 1
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? Angriper han? Så bra atdu holderdeg deg unna da. Jeg har opplevd de som har hund som ikke kan oppføre seg og det er ikke noe kjekt og jeg kommer til å holde meg unna fremover fordi noen går der ofte selv om hunden ikke oppfører seg. 

Endret av ada@
Skrevet (endret)

Vi har ikke her jeg bor, men i hjembygda mi har de. 

Reglene er klare:

1. hunder skal ikke være der under løpetid

2. hunder som viser aggressivitet ovenfor andre hunder skal ikke bruke parken som «treningsarena» og skal dermed ikke være i parken sammen med andre hunder, men kan bruke parken som «treningsarena» ved feks. avtalt sosialisering med andre hunder, men dette forutsetter at parken er ledig og treningen avsluttes dersom noen andre vil bruke parken. Ved aggressiv atferd ovenfor andre hunder skal man forlate parken straks. 

3. forutsatt at tispene holdes unna parken under løpetid, kreves det også at guttene har kontroll på hormonene sine. Det vil si; guttehunder som konstant jukker på de andre hundene og dermed kan trigge aggressivitet hos de andre hundene, skal heller ikke være der. Kan bruke parken som treningsarena, men da kun så lenge parken er ledig og treningen avsluttes hvis andre vil bruke parken. 

Ellers normal skikk og bruk; plukk opp møkk, ikke snus/røyk etc. 

... og vi er megafornøyde! Alltid hyggelig å være der. Flott at det stilles krav til dem som skal bruke parken, slik at det oppleves trygt for alle. 

Endret av Pinkpashion
  • Liker 4
Skrevet

Nei, det er altfor ''fri flyt'' i den som er i nærheten ( Hamar ).

Anonymkode: eeae4...1de

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er altfor ''fri flyt'' i den som er i nærheten ( Hamar ).

Jeg var der en gang, det var helt sirkus jo. Noen kom til og med med en usikker pitbull-blanding og dette ble det selvsagt bråk av. Det er også helt meningsløst med et så lite område slik at folk står i en klynge med hundene rundt. Hundeparker burde være så store at man faktisk kunne gå en tur med hunden der, tror den parken i Hamar gjør mer skade enn gagn.

Anonymkode: 9d9d1...117

• Liker 1
Skrevet

Dyret er skutt nå 💔... , men nærmeste stedet var ikke inngjærdet. Gjærdene i alle parker jeg vet om er lattelig lave, han spratt over standard gjærder om han sto stille, helt inntil de. Bare tull. ...

a.

Skrevet

Nei, det er ingen i nærheten. Jeg ville forsøkt å benytte meg av den, men hadde vært skeptisk. Hunden min veier bare 4-5 kg, og det skal så lite til for å bli skadet av en større hund. Måtte vært helt sikker på at det ikke var noen aggressive hunder der før jeg hadde sluppet løs min

Anonymkode: 907ca...a53

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var der en gang, det var helt sirkus jo. Noen kom til og med med en usikker pitbull-blanding og dette ble det selvsagt bråk av. Det er også helt meningsløst med et så lite område slik at folk står i en klynge med hundene rundt. Hundeparker burde være så store at man faktisk kunne gå en tur med hunden der, tror den parken i Hamar gjør mer skade enn gagn.

Anonymkode: 9d9d1...117

Ja, det er altfor lite. Ser at noen synes at jo flere hunder der, jo bedre 🙄 Og det kommer folk dit med usosialiserte hunder, på det lille området. Ikke rart det ''smeller'' der innimellom.

De har et veldig fint sted i Br.Dal; Bokrudstad. Det er kjempestort område, som er fint tilrettelagt. Mener å huske at det er mulighet for trening i hall der også.
Dessverre litt langt for oss å dra, og det skulle absolutt vært flere slike steder.

• Liker 1
Skrevet

Ja! Veldig hyggelig for hunden å leke med andre hunder på forskjellige størrelser og jeg prater med eierne imens :) 

Anonymkode: dac89...fd3

Skrevet

Nei, jeg går ikke i hundepark. Jeg stoler ikke på at de hundene som tas med dit er gode i hodet etter endel episoder av overkåte hannhunder, slitsomme unghunder og bitchy tisper. Istedet går jeg ukentlig tur med venninner som har hund hvor våre hunder leker og utforsker sammen.

• Liker 1
Skrevet

Nei, for jeg kan ikke stole på de andre hundene. Min hund finnes ikke aggressiv, men den er i stand til å forsvare seg enn de fleste andre raser, og vil alltid få skylden ved en uheldig hendelse.

Skrevet

Hverken jeg eller mine kollegaer (vi er hundeinstruktører) går i hundeparker. Slipper aldri hundene mine sammen med hunder jeg ikke kjenner, og i hundparker er det så mye mangel på kunnskap og fornuft hos hundeeierene at de ikke ser hva som skjer med hundene og hvem som mobber hvem osv. 

Får mange hunder på kurs som kommer fordi de har hatt dårlige erfaringer når eieren har vært i hundeparker med dem.

Anonymkode: f362a...d59

• Liker 3
Skrevet

Bruker jevnlig hundepark, men kun med kjente hunder. Parken vår krever medlemsskap, og har en egen facebookside hvor man kan planlegge treff. Veldig kjekt. 

• 2 uker senere...
Skrevet

nei, veldig sjelden. Hunden min liker seg ikke i hundeparker. Hun liker veldig godt å leke med andre hunder, men hun ser alltid ann hvordan de er. Når vi går forbi en hundepark stopper hun å ser på hvilken hunder som er der,er det hunder på sin egen størrelse eller  andre hun der som ser ok ut for henne vil hun. Men er der fler enn 4-5 hunder og bjeffing og bråk går hun bare forbi :) viss vi går inn og hun ikke finner en å leke med og jeg står å snakker med andre sitter hun seg bare ved meg.. da er vitsen borte :) treffer vi noen hun kjenner eller en to andre hunder hun liker blir det løping og pinne dragning lenge! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...