AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #1 Skrevet 1. september 2019 Vi har et barn sammen og samboer har nå meldt flytting til sin egen leilighet og flytter ut fra oss. Vi har ikke hatt noen kontakt med familievernkontor, HS, sagt noe i barnehage eller annet. Hvordan blir da foreldrerettigheter og samværsløsninger etter dette? Barnet er under 2 år og vi er nok enige om at en dag i uken og en overnatting per helg er en grei start. Ellers mest mulig kontakt med pappa også ettersom barnet er nær med pappa også. Hva blir min og fars sine samværstittler. Har begge like mye ansvar, eller barnet kan slå seg til ro her? Vi blir boende i hjemmet og far flytter ut. Barnet mangler en del vaksine etter fars ønske - dette har vært et helvete av noen diskusjoner. Men jeg ønsker å vaksinere, og dette er en av grunnene til at vi går fra hverandre. Hvis far nå flytter ut, kan jeg da uten videre vaksinere barnet uten at far må vite om det først? Noen som vet? Anonymkode: f28ab...98f
Palma Skrevet 1. september 2019 #2 Skrevet 1. september 2019 Jeg syns det skal gjøre det som er best for barnet og det er å vaksinere det. Også kontakter du familievernkontoret og får en time der. 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #3 Skrevet 1. september 2019 https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/vaksinasjon/lover-og-regler-ved-vaksinasjon/ Anonymkode: 15b5b...987
Mt3 Skrevet 1. september 2019 #4 Skrevet 1. september 2019 (endret) Dere har fortsatt delt foreldreansvar selv om dere flytter fra hverandre, så du bør egentlig ikke vaksinere barnet uten att far godtar det. I hvertfall når du vet han er imot vaksinering. Mekling på foreldrevernkontoret er vel for de som trenger attesten for å få den utvidede barnetrygden, og andre ytelser fra nav, samt de som sliter med at muntlige avtaler ikke blir holdt, og om en part vil kreve barnebidrag så har en attest på samværsprosenten. Endret 1. september 2019 av Mt3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 38 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har et barn sammen og samboer har nå meldt flytting til sin egen leilighet og flytter ut fra oss. Vi har ikke hatt noen kontakt med familievernkontor, HS, sagt noe i barnehage eller annet. Hvordan blir da foreldrerettigheter og samværsløsninger etter dette? Barnet er under 2 år og vi er nok enige om at en dag i uken og en overnatting per helg er en grei start. Ellers mest mulig kontakt med pappa også ettersom barnet er nær med pappa også. Hva blir min og fars sine samværstittler. Har begge like mye ansvar, eller barnet kan slå seg til ro her? Vi blir boende i hjemmet og far flytter ut. Barnet mangler en del vaksine etter fars ønske - dette har vært et helvete av noen diskusjoner. Men jeg ønsker å vaksinere, og dette er en av grunnene til at vi går fra hverandre. Hvis far nå flytter ut, kan jeg da uten videre vaksinere barnet uten at far må vite om det først? Noen som vet? Anonymkode: f28ab...98f Med de nye reglene er det bare å vaksinere. Skjønner ikke hvorfor/hvordan far skal flå vite om det. Anonymkode: 34468...6be 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #6 Skrevet 1. september 2019 Du kan fint vaksinere uten fars samtykke, uavhengig av om dere bor sammen eller ikke. Anonymkode: 8faff...528 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #7 Skrevet 1. september 2019 Du trenger attest fra familievernkontoret for å søke om overgangsstønad og utvidet barnetrygd. Anonymkode: fabbd...133
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #8 Skrevet 1. september 2019 Du kan vaksinere barnet uavhengig om den andre forelderen er vaksinemotstander. Har ikke noe å si om dere er sammen eller ikke. Anonymkode: a5ec1...d1c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå