Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å komme i bedre form fra helt utrent?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 33, føler meg tynnfeit. Trener ikke men går mye. Har litt fett jeg vil bli kvittvog få mere muskler. Hva må til ? 

Anonymkode: a3069...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er utrent er fordel at man raskt vil merke bedring. Et par uker og du vil kjenne det. Jo bedre trent man er jo vanskeligere vil det være å merke progresjonen.

For å greie å opprettholde treningen, burde du gjøre noe du syns er gøy å gjøre, men man må kanskje prøve seg litt frem? Har du tilgang på treningsstudio?

Det jeg har hatt mest effekt med for å stramme opp kroppen er styrketrening og siden jeg liker å løpe også har jeg kombinert dette med intervaller + noen lengre løpeturer ute.

Vil du prøve deg på løping/jogging. Søk på noe treningsprogrammer for "hvordan løpe 5 km" osv og følg det. IKKE start for hardt er jo også et godt råd. Med løping vil du raskt merke at du greier å jogge lengre og lengre for hver gang. Start f.eks med 2 min løp, 2 min gå, også øker du dette.

Samme med styrketrening. Få en PT til å sette opp et program for deg eller les litt rundt på nett. 

Det handler hvertfall om å ikke gi opp for tidlig med la det gå litt tid. Er du helt utrent vil du merke stor fremgang med 2 treningsøkter i uken i et par uker. 

Anonymkode: c2156...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...