AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #1 Skrevet 1. september 2019 Jeg pg samboer skal gå fra hverandre. Vi har to felles barn, og det er jeg som kommer til å flytte ut sammen med barna. Det går litt rundt for meg i alt kaoset, så jeg prøver å skrive en liste over alt det praktiske som må gjøres ofht brudd med barn. 1. Kontakte familievernkontoret 2. Kontakte barnas skole 3. Melde flytting for meg og barna til folkeregisteret , far må godkjenne 4. Søke om utvidet barnetrygd. Er det noe jeg har glemt eller ikke vet om? Anonymkode: 86098...639
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #2 Skrevet 1. september 2019 Hvorfor skal du kontakte familievernskontoret? Anonymkode: e9b95...2a8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #3 Skrevet 1. september 2019 Ha god kommunikasjon med barnets far. Ha god kommunikasjon med barna om hva som skjer. Familievernkontoret kan gi gode råd om dette. Igjen, fokus på barna. MEN!!!! glem ikke deg selv TS. Det er en vanskelig tid for alle involverte. Så husk å gi deg selv kjærlighet, slik at du kan fylle barna med kjærlighet ❤️ Time will heal ❤️ Anonymkode: 5aeb4...04a
Ariam Skrevet 1. september 2019 #4 Skrevet 1. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du kontakte familievernskontoret? Anonymkode: e9b95...2a8 Obligatorisk med megling om man har barn under 16 år og går fra hverandre.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 Husk at du ikke får innvilget ekstra barnetrygd eller barnebidrag før du har fått meklingsattest. Anonymkode: 6676d...345
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #6 Skrevet 1. september 2019 3 minutter siden, Ariam skrev: Obligatorisk med megling om man har barn under 16 år og går fra hverandre. Når ble det obligatorisk, og hva er hensikten? Jeg er en helt fersk mor, derfor jeg er nysgjerrig. Anonymkode: e9b95...2a8
Ariam Skrevet 1. september 2019 #7 Skrevet 1. september 2019 Er noen år siden, husker ikke nøyaktig. Er vel for å sikre at det blir utarbeidet en samværsavtale og for å få "bevis" til NAV at man går fra hverandre slik at man kan få stønader hvis man har krav på det. Var nok mye svindling av systemet ifht alenemor/far stønader tidligere. Ikke fullt så lett å svindle når man må involvere offentlige instanser for å mekle/bestemme samvær. Tidligere var det nok at en forelder meldt flytting så fikk man alle fordeler som aleneforsørger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå