Gå til innhold

Slapp rumpe og ridebukselår....

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan får jeg strammet opp rumpa, og hvordan blir jeg kvitt ridebukselår, fortest mulig?

Jeg har ikke behov for å slanke meg, da jeg er 165 høy/ 55kg, men behovet for å få strammet opp fra sånn ca. midt på lårene til korsryggen er stort...... :roll:

Jeg har begynt å sykle (har spinningsykkel hjemme i stua) en halvtime + w.pilates på 20min hver dag, men da jeg er en utålmodig sjel, og sommeren er like rundt hjørnet, så håper jeg dere andre har noen supre tips til meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Spinning er ikke treningen for deg som ønsker slanke lår. de blir veeldig muskuløse av det. jeg ville heller jogget eller gått hurtig flere dager i uka..

Gjest Gjesta
Skrevet

Du bør nok trene styrke, og mer enn bare litt Pilates for å ha håp om å se drastiske resultater. Gåturer strammer ikke opp en slapp rumpe!

At sykling ikke er bra for lårene, er dessuten en sannhet med modifikasjoner. Muskuløse bein er mye finere enn slappe, og det skal ganske mye til før du som kvinne får noe særlig volum i lårene.

Av styrkeøvelser anbefaler jeg knebøy og utfall, helst med vektstang på skuldrene, men også med strikk eller uten belastning. Disse øvelsene er beskrevet i forumet utallige ganger, så bare søk så finner du nok det du trenger.

Skrevet

Man får ikke diiiigre muskler bare man leer på et øyelokk, derfor er det de færreste som får diiigre lår av sykling.

(punktum)

Gjest Gjesta
Skrevet
Man får ikke diiiigre muskler bare man leer på et øyelokk, derfor er det de færreste som får diiigre lår av sykling.

(punktum)

Men tenk hvor hendig det er å ha denne myten som en fiiiiin unnskyldning for å ikke trene mer enn bittelitt yoga eller noe (for det gjør fotomodellene). :wink:

Skrevet
for å ikke trene mer enn bittelitt yoga eller noe (for det gjør fotomodellene). :wink:

og spise bare noen nøtter eller bare røyke for å slanke seg... :ler:

Nei, trening koster smerte og masser av svette skal det få fysiske utslag for de damene som er mest østrogen!

Gjest Gjesta
Skrevet

Nei, trening koster smerte og masser av svette skal det få fysiske utslag for de damene som er mest østrogen!

For de er belønnet fra naturens side med gener som gjør at de lagrer fett i tilfelle en krise. Vi er fortsatt steinaldermennesker, på godt og på vondt.

Og dessuten: no pain, no gain! (and no fun)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Nøtter er bannlyst, det inneholder for mange kalorier. Pr gram.

Et salatblad fire ganger om dagen holder lenge. På lørdagene kan man også få spise en agurkskive. Agurker er ikke bare til å legge på øynene.

Ang utside lår:

ligg på siden, med knærne i 90 graders vinkel ut fra kroppen. Løft hele foten opp og ned. Bena skal ikke smelle sammen. Gjenta til det svir som pokker. Ta en pause og gjenta øvelsen. Funker som bare juling.

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg er ikke redd for litt muskler, det syns jeg bare er pent, uten at jeg har et ønske om å bli "stor".

Jeg skjønner jo innerst inne at dette vil ta tid, men jeg vil likevel ha tips og råd som kan hjelpe meg på veien!

Jeg glemte å legge til at jeg faktisk også tar knebøy 12x3, og en øvelse jeg ikke vet navnet på 30x3 på hvert ben (står på alle fire og hever benet, hvis dere skjønner.... :oops: ) hver dag. Utfall og vekter må jeg vente en stund med, siden jeg fikk utført brystforstørring for snart 1mnd siden

Jeg skal i et bryllupp 9.juli; kan jeg håpe på å få se resultater før den tid, dersom jeg fortsetter med det jeg har begynt på, eller bør jeg trene mer?

Gjest Gjesta
Skrevet

Legg på vekter nok til at du KNAPT klarer ti repetisjoner på knebøy, og gjenta til du ikke takler mer. For at musklene skal vokse, må de utmattes skikkelig. :)

Skrevet

Den beste kuren mot ridebukselår jeg vet om er, ironisk nok, ridning. :-) Slår de aller fleste styrkeøvelser for området.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men hva gjør man hvis knærne ikke tåler knebøy?? :o

Det knaser og knekker i dem og jeg har vansker med å bøye meg opp og ned *uten* vektstang.

Får bare trent intensiv ergometersykling. Kondisen blir bedre og bedre, lårene strammere, men rompa henger :oops:

Gjest Gjesta
Skrevet

Knasing i knærne er ikke nødvendigvis tegn på noe skummelt. Så lenge det ikke gjør vondt, kan du forsiktig gjøre knebøy. Men gå aldri lenger ned enn at vinkelen i knærne er 90 grader.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mener jeg leste her inne at dersom man trente musklene på innsiden og utsiden av lårene så kunne man risikere at de ble enda bredere. Er desverre velsignet med fotballben(store lår og legger) fra naturens side, så finnes det andre måter man kan trene på for å bli kvitt fettlagrene på utsiden av låra?

Gjest Gjesta
Skrevet
Mener jeg leste her inne at dersom man trente musklene på innsiden og utsiden av lårene så kunne man risikere at de ble enda bredere. Er desverre velsignet med fotballben(store lår og legger) fra naturens side, så finnes det andre måter man kan trene på for å bli kvitt fettlagrene på utsiden av låra?

Det der er en myte og en hvilepute! Du skal trene bra lenge og hardt før musklene blir så store at det gjør noe utslag. Men du kan risikere at kroppen blir strammere :wink: Kanskje ikke så dumt?

Gjest Anonymous
Skrevet

En myte sier du? Utmerket. Det siste jeg trenger er enda større muskler i bena, så jeg har bare trent for og baksiden av låra, men nå skal sidene og til pers.

Gjest Anonymous
Skrevet
Legg på vekter nok til at du KNAPT klarer ti repetisjoner på knebøy' date=' og gjenta til du ikke takler mer. For at musklene skal vokse, må de utmattes skikkelig. :)[/quote']

Hvor ofte bør dette gjøres? Hvor mange ganer i uka?

Gjest Gjesta
Skrevet

Nja, kanskje 2-3 ganger pr uke? Kombiner med lange utholdenhetsøkter med middels intensitet, og sett i tillegg kostholdet under lupa, så skal jeg love resultater i løpet av kanskje 4 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...