Gå til innhold

Til dere som har mobiltlf, må jeg nødt til å registrere meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei jeg har kontantkort og har ikke registrert meg på det nummeret, men når jeg skulel fylle opp kortet i dag, fik jeg beskjed om at jeg burde registrere meg med navn, fødselsnummer osv... Jeg gjorde det ikek , for det har jeg meget lite lyst til. Er det noen som vet om jeg MÅ registrere meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, man må det. Det er iaf det jeg har fått vite når jeg ringte og spurte, det er lovpålagt å registrere seg nå, og man kan risikere å få sperret nummeret om man ikke gjør det.

Skrevet

Mener at det er kommet nye forskrifter som sier at en må registrere seg!

Gjest Gjesta
Skrevet

GRRRRRR, for en nazi regel.. Denne likte jeg ikke.

Skrevet

Det er for å hindre misbruk av de som driver og terroriserer andre og ikke kan bli funnet...

Du kan ha hemmelig nummer, men du må registrere deg slik at mobilselskapet har navnet ditt...

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg måtte i hvert fall registrere den kontantkorttelefonen jeg har liggende, ellers kunne jeg ikke bruke den. Først måtte jeg registrere, SÅ måtte jeg attpåtil ringe og bekrefte registreringen (!) og så kunne jeg endelig få fylle på kortet... :roll:

Dette var Netcom...

Skrevet

akkurat som om denne regelen fører til at de kan spore telefoner tilbake til den riktige brukeren... :roll:

Jeg blir så oppgitt over de trangsynte politikerne, altså!

Skrevet
akkurat som om denne regelen fører til at de kan spore telefoner tilbake til den riktige brukeren... :roll:

våpentyveriene på Flekkerøy ble oppklart slik ;)

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke problemet med å registrere kontantkortet, om man da ikke har noe å skjule.

Det er da bare å gi beskjed om at man ønsker hemmelig nummer, jeg har registrert kontantkort, men det er ingen som finner ut hvem som eier nummeret om de prøver og heter noe annet enn politiet.

Gjest Helga the Hotwaxer
Skrevet

Telenor og Netcom så seg lei på at folk kunne registrere seg som Donald Duck, Pave Johannes Paul, Lucky Luke, Osama bin Laden ol.

Telefonterror fra ureg. kontantkorttelefoner var også et kjempeproblem. Siden jeg i en periode ble utsatt for telefonterror er jeg veldig takknemmelig for at loven kom.

Jeg synes trygghet står høyere enn en og annen småparanoid tullebukk som har forlest seg på skremselshistorier om identitetstyveri.

Gjest Anonymous
Skrevet

Uffameien! Regner med at du har stor erfaring med å tracke telefon sammtaler og derfor kan uttale deg?

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg gidder ikke å registrere meg!nå skal purken ha kontroll over hvem vi ringer til også.om jeg skal ringe moren min og gratulere henne med dagen,så skal purken faen meg vite det!dette tar oss jo rett tilbake til kommunisttiden i Japan!

I`m on my highway to hell...Guran!

Gjest Violetta
Skrevet
jeg gidder ikke å registrere meg!nå skal purken ha kontroll over hvem vi ringer til også.om jeg skal ringe moren min og gratulere henne med dagen,så skal purken faen meg vite det!dette tar oss jo rett tilbake til kommunisttiden i Japan!

I`m on my highway to hell...Guran!

Problemet er at da blir telefonen stengt, og du kan ikke ringe i det hele tatt.

Skrevet

Tror ikke dette gjelder alle abonnementer.. Jeg har kontantkort fra Sense som ikke er registrert. Fikk det i fjor engang.. Har fylt på mer penger flere ganger uten problemer.

Og jeg liker veeeldig godt å kunne gi nummeret mitt til folk uten å risikere at de står på døra dagen etter fordi de fant adressen i telefonkatalogen.

Ikke har jeg terrorisert noen heller.

Skrevet
Tror ikke dette gjelder alle abonnementer.. Jeg har kontantkort fra Sense som ikke er registrert. Fikk det i fjor engang.. Har fylt på mer penger flere ganger uten problemer.

.

Da er du vel heldig ;)

Vi kjøpte en Sense kontantkort til veslajenta vår slutten av ifjor og måtte lade opp forrige uke for først gang, da fikk vi beskjed at vi kan ikke lade opp mobil fordi kontantkort er ikke registert, og tlf var sperret pga nettopp det selv om vi registerte kontantkort + ladet opp litt penger. så vi ringte til Sense kundeservice og de fikset det.

Skrevet

Det er post- og teletilsynet som har bestemt at alle mobilnummer skal registreres på en person med et gyldg fødselsnummer osv. Denne regelen innførte de fra 1.februar, og innen 1.august blir alle nummer som ikke følger dette "vasket" ut av systemene.

Skrevet
Det er post- og teletilsynet som har bestemt at alle mobilnummer skal registreres på en person med et gyldg fødselsnummer osv. Denne regelen innførte de fra 1.februar, og innen 1.august blir alle nummer som ikke følger dette "vasket" ut av systemene.

Dette har jeg også hørt.

DU kan jo registrere nummret ditt,men velge å ha hemmelig nummer.Kjenner mange som har det jeg.

Jeg synes også det var bra at denne regelen kom,fordi her i gården har jeg fått mange trusel-sms fra folk som jeg ikke kjenner.Ett par er anmeldt også.

Skrevet

Men Sense vil sperre kortet senest 1 august om du ikke registrerer deg, de er bare litt trege.. Det er ingen leverandører som kan levere kontantkort uten registrering.

Gjest happyending
Skrevet

De er blitt helt ville på det, og det er veldig fint syns jeg.. Når folk skal kjøpe telefon hos oss, MÅ de vise legitimasjon for å få nummer eller gjøre endringer.. Men det er ikke noe problem å bli reservert fra opplysningstjenester, det koster ingenting heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...