Gå til innhold

Gave til god venninne som har ALT

Wera1

Anbefalte innlegg

Min gode venninne fyller snart år og jeg ønsker å gi henne en fin gave 💓 Men denne jenta har virkelig alt. Jeg kommer ikke på noe jeg kan gi som hun ikke har fra før eller planlegger å kjøpe. Hun og samboeren har ganske god økonomi, så de har alt de trenger av materialistiske ting og enda litt til. Tenkte jeg kunne gi noe form for opplevelse eller «hjemmelaget»? Hun er utrolig omsorgsfull, bryr seg om alle og god tvers igjennom så jeg ønsker å gi noe som kanskje kan gjenspeile hvor glad jeg er i henne/hvor spesiell hun er. Noen tips? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje deltagelse i et løp sammen med deg? Trysilrypa, El lign? 

Eller hjemmestrikka ullsokker? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min venninne som har alt feiret rundt år, så ga jeg henne brev og gaver.

Det gikk sånn ca: du er min bestevenninne, et av mine fineste minner med deg er xxxxxx ( og jeg ga henne en ting som representerer det minnet). Du passer alltid på de rundt deg og viser kjærlighet til alle som trenger det ( sydde et hjerte til henne i hennes yndlingsfarger). 

Kanskje noe for deg? 

Anonymkode: eef29...f82

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe hun kan bruke, enten en opplevelse (kino, teater, båttur f eks) eller en forbruksvare som er litt fin (vin, sjokolade, godteri), eller noe hjemmelaget som du vet hun vil like. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du spurt hva hun ønsker seg da?

Anonymkode: e8275...124

Hun sier hun ønsker seg typ en flaske vin eller et gavekort av noe slag, men jeg synes det blir litt kjedelig faktisk 🙈 pleier vanligvis gi en flaske vin eller noe sånt i gave til venninner, men denne venninnen har virkelig stilt opp for meg dette året så jeg ønsker å overraske litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gikk sånn ca: du er min bestevenninne, et av mine fineste minner med deg er xxxxxx ( og jeg ga henne en ting som representerer det minnet). Du passer alltid på de rundt deg og viser kjærlighet til alle som trenger det ( sydde et hjerte til henne i hennes yndlingsfarger). 

Kanskje noe for deg? 

Ja det var en god ide 😊 takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Regni19 skrev:

Jeg har eventuelt skrevet egen kokebok eller laget carepackage. Stor hit! 

Carepackage var en god ide! Det har jeg sett litt på. Hun har et lite barn i tillegg så kanskje noe som omhandler det? Noen forslag til hva jeg kunne puttet i den/skrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje noe for deg? 

Elsker denne idéen! Og elsker deg for at du er så snill og god mot venninnen din. ❤️ Så utrolig koselig det må være å få et sånt brev, og virkelig kjenne på at man er viktig og betydningsfull for noen. 

Anonymkode: c92b0...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker denne idéen! Og elsker deg for at du er så snill og god mot venninnen din. ❤️ Så utrolig koselig det må være å få et sånt brev, og virkelig kjenne på at man er viktig og betydningsfull for noen. 

Anonymkode: c92b0...44a

Tusen takk, det var nydelig sagt av deg, jeg tar de ordene til meg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strikker du, syr, tegner eller maler? I såfall er hjemmestrikk utrolig koselig. Hvis du tegner eller maler (her trenger du ikke være en verdensmester for å illustrere noen enkle bilder) kan du f.eks lage en liten tegneserie, novelle eller liten bok hvor du forteller hvor mye hun betyr for deg og mimrer tilbake til noen minner. 

Det er også koselig å få et album, et hjemmelaget kort med fine ord og kanskje et dikt til vinflasken.

Anonymkode: f6a14...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente som har venninner som gjerne vil gi meg noe men synes er vanskelig. Etter x antall år med minneting har jeg måttet si stopp fordi det er ting som bare tar plass. Jeg har nok av ting og dill! Det er hyggelig der og da men man tar liksom ikke opp tingene igjen for å minnes. De blir bare puttet bort og tar plass. Et ikke utakknemlig, men det finnes bedre ting som man får mer glede av. 

Setter stor pris på ting jeg kan bruke opp eller oppleve. Hva med eksklusive såper, så hun kan ha hjemmespa med et kort med fine ord? Spainngag til dere to? Konsertbillett? God sjokolade? Kokkekurs? Ølsmaking? Restaurantbesøk? Massasje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg og samboer ønsker oss når vi egentlig har "alt vi trenger", er forbruksvarer. Kaffe, sjokolade, spekemat, alkohol til ham og ullklær til meg(jeg bruker ull fra september til mai, minst!) ... Gavekort er også en fin ting for meg som bruker å komme på ting jeg ønsker meg først en god stund etter både bursdag og jul. 🙈 

Anonymkode: fbe3c...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med gavekort på spa? Eller en aktivitet dere kan gjøre sammen? Du kan spandere middag på henne på en restaurant? Jeg hadde i hvertfall satt pris på noe jeg og en venninne kunne gjort sammen, det er gode minner som betyr mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...