AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #1 Skrevet 1. september 2019 Hei Jeg går med en grunder i magen men kommer ikke helt på noen gode ideer til hva å starte med. Har dere noen ideer? Er det noe som du syntes burde vært startet men ingen har gjort det enda? Anonymkode: 28b6d...3bb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 Jeg er i oppstartfasen med min bedrift, det skulle jeg aldri gjort, har nå 2 jobber, og er i snitt på jobb 14-16 timer hver dag, markedet (,hvis du ordlegger deg godt, har fagkunnskapen, og er omgjengelig) er nærmest bunnløst, dette er en gullgruve, og pengene renner inn, men det begynner og tære på. Anonymkode: 7d8a7...3f2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i oppstartfasen med min bedrift, det skulle jeg aldri gjort, har nå 2 jobber, og er i snitt på jobb 14-16 timer hver dag, markedet (,hvis du ordlegger deg godt, har fagkunnskapen, og er omgjengelig) er nærmest bunnløst, dette er en gullgruve, og pengene renner inn, men det begynner og tære på. Anonymkode: 7d8a7...3f2 😂 Anonymkode: 9b4d0...3e0 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #4 Skrevet 2. september 2019 Mitt råd er å bruke god tid, både med å klekke ut idé og planlegging av gjennomføring. Jeg anbefaler det ikke. Har jobbet selvstendig i halvannet år nå. Selv om det økonomisk sett lønner seg for meg (her og nå), er det usannsynlig stressende og altoppslukende. Anonymkode: e9d5f...f54
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 Dere som har startet opp; hva nøyaktig er det som er så altoppslukende? Jeg spør for å unngå de tingene som man vanligvis gjør som nybegynner. Hva burde man være forberedt på? Hva bør man prioritere/prioritere bort? De fleste sier i ettertid at det var verdt det, at man fikk så mye erfaring osv, men samtidig hører jeg mange si at det ikke er verdt det i oppstartsfasen. Er det mest en bortforklaring i etterkant av egne feil og prioriteringer, eller er det stresset man står i der og da? Hvordan kan man unngå en del av stresset? Jeg er veldig opptatt av forberedelser, selv om man selvsagt ikke kan være forberedt på alt. Anonymkode: ef528...de2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 Sett vekk så mye som mulig, ting som tar tid, regnskap f,eks har jeg satt meg enkelt inn i, men har regnskapsfører fordi jeg så at tiden ikke strakk til. Så i startfasen tar ting tid for og få en kundekrets, si nei til alt av telefonselgere. Gjør ting effektivt, jeg har ikke en eneste ting på papir, fordi det er enklere og ha ting på PC. Vær nysgjerrig på tekniske nyvinninger, og ikke vær en dinosaur, jeg annonserer ikke på papir. Anonymkode: 7d8a7...3f2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 Heisann! Jeg er i fasen av å starte opp et eget firma (av en hobby), men det tar tid. Har såvidt begynt, men har tenkt tanken i mange år. Jeg anbefaler å velge noe som du er interessert i! Jeg er en person som har veldig lyst til å eie og drive et eget bedrift, men har alltid slitt med å finne ut hva jeg kan/vil drive med. Anonymkode: 85b71...240
Jdz Skrevet 3. september 2019 #8 Skrevet 3. september 2019 Du må finne noe du har en lidenskap for og som du har tro på, og være villig til å forsake mye. Som bedriftseier vil det mest sannsynlig aldri kunne jobbe 8 til 16, dra på ferie uten å ta med deg jobben osv. Jeg fant etter noen år ut at jeg ikke har det som trengs. Jeg jobber mye og hardt, og jeg tjener godt, men jeg har rett og slett ikke det som trengs for å gi 110% 24 timer i døgnet, 365 dager i året.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #9 Skrevet 3. september 2019 3 minutter siden, Jdz skrev: Du må finne noe du har en lidenskap for og som du har tro på, og være villig til å forsake mye. Som bedriftseier vil det mest sannsynlig aldri kunne jobbe 8 til 16, dra på ferie uten å ta med deg jobben osv. Jeg fant etter noen år ut at jeg ikke har det som trengs. Jeg jobber mye og hardt, og jeg tjener godt, men jeg har rett og slett ikke det som trengs for å gi 110% 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Hva slags firma har du? Anonymkode: 85b71...240
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #10 Skrevet 3. september 2019 På 2.9.2019 den 9.21, AnonymBruker skrev: Dere som har startet opp; hva nøyaktig er det som er så altoppslukende? Jeg spør for å unngå de tingene som man vanligvis gjør som nybegynner. Hva burde man være forberedt på? Hva bør man prioritere/prioritere bort? De fleste sier i ettertid at det var verdt det, at man fikk så mye erfaring osv, men samtidig hører jeg mange si at det ikke er verdt det i oppstartsfasen. Er det mest en bortforklaring i etterkant av egne feil og prioriteringer, eller er det stresset man står i der og da? Hvordan kan man unngå en del av stresset? Jeg er veldig opptatt av forberedelser, selv om man selvsagt ikke kan være forberedt på alt. Anonymkode: ef528...de2 Altoppslukende fordi det krever nesten all min tid, og oppleves som krevende å kombinere med familieliv. I tillegg til utføringen av tjenester (som bringer penger inn for min del), er det mye jobb med økonomi, journalskriving, planlegging og etterarbeid, gjøre avtaler osv. Absolutt ikke noen 8-4-jobb. Det blir mer en livsstil enn en jobb. Det er også stressende med uforutsigbarheten (og ikke vite hva jeg kan ta ut i lønn om 3 mnd f.eks.). Man bør ligge i forkant og ha god oversikt, sette av NOK penger til skatt/ferie/sykdom/barns sykdom/pensjon/forsikringer. Budsjett er avgjørende. Anonymkode: e9d5f...f54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå