Gå til innhold

Motorikk hos 11-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte/klarer barnet deres å helle selv fra brusflaske i 10-11 års alder? 

Anonymkode: b6000...4e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal de vel normalt sett klare? Min på 4 klarer det.. Er det andre ting rundt motorikk da? Tenker det i så fall vil være mer her. Kan være bare litt klønete? 

Anonymkode: 0fe33...930

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal de vel normalt sett klare? Min på 4 klarer det.. Er det andre ting rundt motorikk da? Tenker det i så fall vil være mer her. Kan være bare litt klønete? 

Anonymkode: 0fe33...930

Ja, jeg tenker også at det er noe mer her. Dårlig motorikk på andre områder også. Gir opp idrett med en gang fordi motorikken er dårlig. Men står ofte og småhopper og klør seg i hodet og i ansiktet mens han snakker. Så jeg vet ikke om det bare er «litt klønete».

Skrevet

stressa barn?

Anonymkode: b4742...1a7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

stressa barn?

Anonymkode: b4742...1a7

Stressa barn har ikke problemer med å helle fra en brusflaske? Med mindre de er stress på grunn av en lidelse?

Skrevet

Det er jo litt forskjell mellom å helle fra en liten flaske og over i et tungt glass som står stille, og å helle fra en full og stor flaske og over i et lett plastbeger. Det siste kan jeg selv streve med. Men ja, normalt sett skal det kunne gå fint for en på 11 å helle fra flaske til glass. 

Anonymkode: c1a02...873

• Liker 1
Skrevet

En 11-åring skal fint klare å helle fra en brusflaske til et glass. Selvfølgelig kan de søle litt første gangene de gjør det, men de skal lære det kjapt. Her i huset var barna 5 år når de fikk lov og greide det.

Er du bekymret for at barnet ditt ikke er aldersadekvat i motorikken så tar du kontakt med fastlegen. Å komme igang med motoriskttrening er viktig hvis han henger etter.

Anonymkode: 075aa...e16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...