AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #1 Del Skrevet 1. september 2019 ... når man ikke har vaskerom eller tørketrommel? Og ikke noe tørt sted ute å tørke klærne? Hvor i pokker skal man da liksom tørke klær!? Anonymkode: 232e7...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 1. september 2019 #2 Del Skrevet 1. september 2019 Jeg tørker på badet eller i hagestuen, som har god ventilasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. september 2019 #3 Del Skrevet 1. september 2019 Jeg tørker i stua, i andre leiligheter har det vært mer praktisk å sette tørkestativet på badet eller soverommet. Sånn er det for de fleste jeg kjenner som ikke har stort hus, jeg har aldri tenkt over at det er noe problem..? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 1. september 2019 #4 Del Skrevet 1. september 2019 Der det er plass til et stativ og litt ventilasjon. En krok i stua blir det hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåbærpike Skrevet 1. september 2019 #5 Del Skrevet 1. september 2019 Det står i en krok i stua her, det er eneste rommet med plass og ventilasjonsmulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 1. september 2019 #6 Del Skrevet 1. september 2019 Da må man sette tørkestativ i stuen. Som er lett sammenleggbart og kan settes vekk når det ikke er i bruk. Har man ikke noe annet så er det det det blir. Greit å planlegge vask og besøk til forskjellig tid da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puff Skrevet 1. september 2019 #7 Del Skrevet 1. september 2019 Jeg foretrekker å lufttørke fordi jeg synes klærne lukter så godt når de er tørre. Pleier å sette på en maskin på kvelden, henger opp før jeg legger meg og bretter sammen neste dag etter jobb. Hos oss står stativet nede i gangen eller i en krok på stua, foruten om sommeren da det vaskes og tørkes ute på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #8 Del Skrevet 1. september 2019 Står på stua, foran panelovn under vindu (fortrinnsvis på gløtt, så lenge temperaturer tillater). Pleier å hive det ut når været er i godlune, sommerstid får jeg gjerne vasket og tørket tre-fire maskiner på en effektiv fineværsdag. Anonymkode: 320c7...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #9 Del Skrevet 1. september 2019 3 timer siden, Daria skrev: Jeg tørker i stua, i andre leiligheter har det vært mer praktisk å sette tørkestativet på badet eller soverommet. Sånn er det for de fleste jeg kjenner som ikke har stort hus, jeg har aldri tenkt over at det er noe problem..? Problemet er at en maskin avgir 1,5 liter vann. Som fører til dårligere inneklima og i verste fall mugg. Klestørk på soverommet er noe av det verste du kan gjøre. Klær skal tørkes i våtrom med vifte/avfukter, dvs badet eller vaskerommet. Eller utendørs, i trommel eller tørkeskap. Anonymkode: 26fd2...c52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #10 Del Skrevet 1. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet er at en maskin avgir 1,5 liter vann. Som fører til dårligere inneklima og i verste fall mugg. Klestørk på soverommet er noe av det verste du kan gjøre. Klær skal tørkes i våtrom med vifte/avfukter, dvs badet eller vaskerommet. Eller utendørs, i trommel eller tørkeskap. Anonymkode: 26fd2...c52 Ikke i de nye hus og leiligheter. Der er det ofte problemet motsatt, er for tørt. Les f.eks her http://www.bygg.no/article/97101 Bor man i leilighet, tørker man vask i stua. En av ulempene å bo i leilighet.. Tørketrommel er et must. Anonymkode: e9143...8ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #11 Del Skrevet 1. september 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at en maskin avgir 1,5 liter vann. Som fører til dårligere inneklima og i verste fall mugg. Klestørk på soverommet er noe av det verste du kan gjøre. Klær skal tørkes i våtrom med vifte/avfukter, dvs badet eller vaskerommet. Eller utendørs, i trommel eller tørkeskap. Anonymkode: 26fd2...c52 Og der dette ikke er mulig, som i min leide 70-talls sokkelleilighet med elendig planløsning, gjør man det beste ut av situasjonen med lufting, fyring og avfukter. Anonymkode: 320c7...353 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #12 Del Skrevet 2. september 2019 Jeg tørker på badet eller på altanen. I min gamle leilighet stod tørkestativet i stuen, og så luftet jeg hyppig, gikk fint det. Anonymkode: 44e80...408 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #13 Del Skrevet 2. september 2019 Hvor som helst du kan lufte eller ha luftavfukter... Anonymkode: 8efa1...aa0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #14 Del Skrevet 2. september 2019 Tørker i stua eller på soverommet. Er jeg av den typen som lufter året rundt så aldri opplevd mugg eller dårlig inneklima pga det. Anonymkode: 2772f...48a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B87C Skrevet 2. september 2019 #15 Del Skrevet 2. september 2019 Ville brukt ett rom der de kan stå under ett åpent vindu.. ingenting er verre enn innestengt lukt i klærne 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #16 Del Skrevet 2. september 2019 Setter stativet foran komfyren og skrur på ventilatoren på fullt. Anonymkode: 10d28...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #17 Del Skrevet 3. september 2019 Foran peisen om vinteren, kjelleren med avfukter om vinteren ☺️ Anonymkode: bcd06...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #18 Del Skrevet 3. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Foran peisen om vinteren, kjelleren med avfukter om vinteren ☺️ Anonymkode: bcd06...a84 Mente så klart kjelleren om sommeren 😂 Anonymkode: bcd06...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #19 Del Skrevet 3. september 2019 Jeg har tørketrommel som tørker mye av klesvasken, ting jeg ikke vil slenge i den tørker på stativ i stua. Bor alene og vasker ikke oftere enn ca. hver 14. dag, så jeg tviler på om leiligheten tar noe skade av det. Anonymkode: 61471...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 3. september 2019 #20 Del Skrevet 3. september 2019 Da må man nødvendigvis tørke dem på stativ inne der det er plass. Vaskemaskin med god sentrifugering er helt klart en fordel for å unngå høy restfuktighet som gjør at det tar "en halv evighet" før klærne tørker og så må man sørge for så god utlufting som mulig. I en husholdning med flere personer bør man vurdere om det ikke er mulig å få "klemt inn" en tørketrommel oppå vaskemaskinen til sengetøy, håndklær etc. som både tar stor plass og bruker lang tid på å tørke. (Og utleiere bør i størst mulig grad sørge for at dette er mulig bl.a. ved å legge opp strøm og sette av plass. Med tanke på fukt etc. kan det lønne seg i det lange løp og gjør dessuten utleieobjektet mer attraktivt). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå