Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå bor jeg på Sørlandet, men ønsker å flytte på meg. Hvor på Østlandet er det best å bo? 

Anonymkode: 1d0e2...fc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hva du ønsker. Storbyliv? Kultur? Natur? I såfall hva slags? Mange fine steder på Østlandet. 

Hva slags bolig vil du ha, og hva har du råd til? 

Anonymkode: aa85b...e51

Skrevet

Du må fortelle hvem du er, hva du driver med og hva du ønsker å drive med. Har du høyere utdannelse? Hvilken utdannelse? Hobbyer? Å spørre om hvilken by du burde flytte til uten å si noe mer kommer til å gi deg få og dårlige svar.

Anonymkode: 97370...e9d

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på hva du ønsker. Storbyliv? Kultur? Natur? I såfall hva slags? Mange fine steder på Østlandet. 

Hva slags bolig vil du ha, og hva har du råd til? 

Tenker på en middelstor by, ala, Skien, KOngsberg, Drammen, med flott natur og kulturliv, ca 3 millioner for en bolig.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må fortelle hvem du er, hva du driver med og hva du ønsker å drive med. Har du høyere utdannelse? Hvilken utdannelse? Hobbyer? Å spørre om hvilken by du burde flytte til uten å si noe mer kommer til å gi deg få og dårlige svar.

Jeg er utdannet sosionom, hobbyer er turer, musikk, teater, Jeg ønsker å jobbe med barn og ungdom som sliter.

Skrevet

Jeg anbefaler Ullensaker kommune. Jessheim er en flott plass å bo i alle aldre.

Det er en kommune som satser på utbygging og det dere gir for ett bosted vil dere garantert få igjen +++ den dagen dere selger igjen.

Jeg har bodd på Jessheim i snart en mannsalder og kommer aldri til å flytte herfra. Gardermoen er 10 min unna hvis dere reiser med fly noen gang.

Anonymkode: a4c76...221

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på en middelstor by, ala, Skien, KOngsberg, Drammen, med flott natur og kulturliv, ca 3 millioner for en bolig.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utdannet sosionom, hobbyer er turer, musikk, teater, Jeg ønsker å jobbe med barn og ungdom som sliter.

Da er svaret Porsgrunn! Fokus på barn og unge, kultur, natur (skog og sjø). Rimelige boliger, for 3 mill så får du f eks en helt topp enebolig. Lett å komme seg rundt omkring. Anbefales. Bor her selv, har bodd mange andre steder. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg godt for en by som kan tilby et visst mangfold av kulturliv, eventuelt en by/sted der du når Oslo innenfor kort tid.
Tønsberg, Drammen, Fredrikstad er nok de byene som peker seg ut, der det skjer noe uten at det er Oslo. Ellers så har du jo mange alternativer i tettstedet Oslo. Men hvis du kommer fra Sørlandet ønsker du kanskje å bo langs havet, da kan Romerike (hvor det er mest overkommelige boligpriser i tettstedet Oslo) føles litt isolert etter min mening.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg godt for en by som kan tilby et visst mangfold av kulturliv, eventuelt en by/sted der du når Oslo innenfor kort tid.
Tønsberg, Drammen, Fredrikstad er nok de byene som peker seg ut, der det skjer noe uten at det er Oslo. Ellers så har du jo mange alternativer i tettstedet Oslo. Men hvis du kommer fra Sørlandet ønsker du kanskje å bo langs havet, da kan Romerike (hvor det er mest overkommelige boligpriser i tettstedet Oslo) føles litt isolert etter min mening.

Havet er ikke så viktig, aldri vært spesielt glad i båtlivet.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er svaret Porsgrunn! Fokus på barn og unge, kultur, natur (skog og sjø). Rimelige boliger, for 3 mill så får du f eks en helt topp enebolig. Lett å komme seg rundt omkring. Anbefales. Bor her selv, har bodd mange andre steder. 

Takk, har tenkt på Porsgrunn får sjekke ut litt.

• Liker 1
Skrevet
På 1.9.2019 den 17.52, AnonymBruker skrev:

Det er en kommune som satser på utbygging og det dere gir for ett bosted vil dere garantert få igjen +++ den dagen dere selger igjen.

Jeg har bodd på Jessheim i snart en mannsalder og kommer aldri til å flytte herfra. Gardermoen er 10 min unna hvis dere reiser med fly noen gang.

Holder meg deg her. Flerkulturelt, nær naturen og flotte parker. Nærhet til butikker, kulturhus og ulike aktiviteter.

Anonymkode: de15e...c1d

• Liker 1
Skrevet

Oslo.

Anonymkode: fc5af...2fc

• Liker 2
Skrevet
På 1.9.2019 den 17.52, AnonymBruker skrev:

Ikke er det fint der, men hopetall av barn og unge som sliter. Miljøet der begynner å bli tøft. 

Anonymkode: d2671...c94

• Liker 1
Skrevet

Drøbak, Son, Moss.

Kort veg til sjøen, og masse kulturtilbud og mye fin natur!

Anonymkode: df8c5...852

• Liker 1
Skrevet

Sørumsand! Kort vei til Oslo, og fremdeles ganske rimelig. 

Anonymkode: 6f23e...290

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke er det fint der, men hopetall av barn og unge som sliter. Miljøet der begynner å bli tøft. 

Anonymkode: d2671...c94

Ja, Ullensaker er vel 6. DÅRLIGSTE kommunen for ungdom å vokse opp i, i hele Norge. Sier jo sitt. Jessheim har blitt et skikkelig møkkasted siden jeg vokste opp.

Man får heller ikke bolig her på Jessheim for under 3 mill, så sant man ikke kan ha en liten leilighet.

Skrevet

Kongsberg har vel et aktivt kulturliv og er bare litt over en time fra Oslo med tog. Det er også kaldt om vinteren så bra med skisenter og sikkert langrenn.

Anonymkode: 13155...514

Skrevet
On 9/5/2019 at 11:30 AM, multe said:

Ja, Ullensaker er vel 6. DÅRLIGSTE kommunen for ungdom å vokse opp i, i hele Norge. Sier jo sitt. Jessheim har blitt et skikkelig møkkasted siden jeg vokste opp.

Man får heller ikke bolig her på Jessheim for under 3 mill, så sant man ikke kan ha en liten leilighet.

nei men hun vil jo jobbe med barn som har der vanskelig, og da er Ullensaker må være topp. 🤪

jeg ville anbefalt Drammen. 

Anonymkode: c3eb7...421

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei men hun vil jo jobbe med barn som har der vanskelig, og da er Ullensaker må være topp. 🤪

jeg ville anbefalt Drammen. 

Anonymkode: c3eb7...421

Haha, ja, da har hun litt å ta tak i😂

Skrevet

Byene rundt Mjøsa da. Ingen som nevner de 😉 

Anonymkode: 120d1...386

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...