Gå til innhold

Sur og sliten hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn, ett på 1 år og ett på 5. Minste har akkurat begynt i barnehagen, og jeg er tilbake i jobb.

Har en mann som jobber mye, og jeg er stort sett alene om middag, henting og levering i barnehagen. Husarbeid osv osv. Jeg er utslitt. Legger meg i 22 tiden og er oppe ca 06. Får null tid på kvelden for meg selv. Alt går med til å gjøre klart til neste morgen, legge barn, vaske klær osv.

Jeg er så sur og sliten om dagen. Får aldri hentet meg inn. Barnevakt har vi ca aldri, da besteforeldrene bor langt unna og har nok med sitt..

Noen som har noen «lifehack» ? Tips til å bruke mindre tid på husarbeid, stresse mindre ? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 74a0e...d3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må dele på husarbeidet rett og slett. O- er det noe av husarbeidet dere kan droppe å gjøre hver dag? Være litt mindrr nøye med et par ting? 

• Liker 3
Skrevet

Enig med hun som skriver over her,del opp husarbeidet. For at du/dere skal få fri 1 dag,hva med å gi hverandre en fridag? Du tar fri fredag,kan bruke dagen til hva du vil.Han tar alt husarbeid + barna. Så bytter dere om på lørdag.Da får man kanskje litt pusterom en og annen  gang.

Skrevet

Vil deler alt likt. 

Hadde han jobbet mest hadde vi inngått en avtale med 1) hushjelp + annen hjelp. eller 2) redusert arbeidstid på meg + pensjonssparing. 

Har allerede matlevering fra kolonial.no, preper mat sammen hver søndag slik at 3-4 middager hver uke kan tas rett fra kjøleskap/fryser, to robotstøvsugere som går automatisk hver dag, dekkhotell, og en del annet. 

Og 8 timers søvn... det ville betydd 2-3 timer egentid for min del. Men forstår jo selvfølgelig at alle har ulikt søvnbehov. 

Anonymkode: 94062...e7a

Skrevet

Og prøv å unnagjøre alt av husarbeid mens ungene er våkne. Det du ikke rekker må bare vente til neste dag. De trenger faktisk ikke at du sitter og leker med dem hele tiden. Når de har lagt seg er det hellig tid, da gjør du kun det du har lyst til. 

Men han mannen jobber vel ikke hele døgnet rundt? Han må bidra litt han også. 

Og kutt litt ned på standarden.  

• Liker 1
Skrevet

Hvis mannen din aldri kan bidra med husarbeid, så hadde jeg krevd en vaskehjelp! 

Anonymkode: 58437...5cc

Skrevet

Vaskehjelp reddet oss fra mye frustrasjon. 

Anonymkode: fb231...1ba

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to barn, ett på 1 år og ett på 5. Minste har akkurat begynt i barnehagen, og jeg er tilbake i jobb.

Har en mann som jobber mye, og jeg er stort sett alene om middag, henting og levering i barnehagen. Husarbeid osv osv. Jeg er utslitt. Legger meg i 22 tiden og er oppe ca 06. Får null tid på kvelden for meg selv. Alt går med til å gjøre klart til neste morgen, legge barn, vaske klær osv.

Jeg er så sur og sliten om dagen. Får aldri hentet meg inn. Barnevakt har vi ca aldri, da besteforeldrene bor langt unna og har nok med sitt..

Noen som har noen «lifehack» ? Tips til å bruke mindre tid på husarbeid, stresse mindre ? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 74a0e...d3a

Herregud du er tålmodig! Hadde det vært meg hadde jeg whoppet æsen hans for lenge siden. Hadde ikke funnet meg i å leve et sånt liv. 

Anonymkode: 9e18a...a3e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...