Gå til innhold

Ville dere visst om deres 13 åring røyker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er med i en gruppe på facebook for ungdommer (jeg er selv litt over 18 år) der jeg for noen uker siden leste om en som skrev at hun så en hun vet hvem er røyke...så spurte hun samtidig om hun skulle si ifra til foreldrene til den 13 åringen som da røykte...alle 600 kommentarene hun fikk var «nei» og «nei du har ingenting med hva han/hun gjør!» og slikt som « la han/hun gjøre hva han/hun vil!» slike ting sier de også til når 14 åringer drikker osv uten at foreldrene vet...

helt ærlig folkens...er ikke noen enig i at foreldrene burde vite dette? 13 åringer er ikke så gamle, de er jo enda barn! (Veit tenåringer, heller unger..men uansett!!) kom med deres meninger...

Anonymkode: 066d2...a27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en trettenåring i hus. Ville absolutt at noen fortalte meg om de så henne røyke, snuse, drikke eller annet ulovlig og/eller skadelig! 

Anonymkode: bc804...977

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde satt veldig pris på om noen fortalte meg at barne mitt røykte. Jeg hadde sluttet å gi h*n lommepenger så de ikke hadde råd til å bruke penger på slikt. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en trettenåring i hus. Ville absolutt at noen fortalte meg om de så henne røyke, snuse, drikke eller annet ulovlig og/eller skadelig! 

Anonymkode: bc804...977

2 minutter siden, Chiyo skrev:

Jeg hadde satt veldig pris på om noen fortalte meg at barne mitt røykte. Jeg hadde sluttet å gi h*n lommepenger så de ikke hadde råd til å bruke penger på slikt. 

Ts her: er helt enig i dere og er glad for at foreldre faktisk bryr seg og ikke hadde godtatt det! Selv har jeg aldri snust eller røykt. Smakte på alkohol først som 17 åring. Drikker sjeldent og glad er jeg for det den dag i dag!☺️

Skrevet

Chill og snill squad elns?

er med sjæl og reagerte på tråden, skrev at foreldra burde få vite noe, men folk blir så sykt sure

Skrevet

Ja man skal fortelle det til foreldrene. 

Du skriver at dette er en gruppe for ungdommer og det er nok derfor vedkommende får slike svar. Svarene viser en umoden holdning til virkeligheten, den er preget av ungdomskulturen «det er ikke lov å sladre». Ungdommer er kloke, men på enkelte områder er de ikke fult utviklet enda. 

Anonymkode: d3055...54b

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Brusmisbruker skrev:

Chill og snill squad elns?

er med sjæl og reagerte på tråden, skrev at foreldra burde få vite noe, men folk blir så sykt sure

Jaa haha! Samme her!

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja man skal fortelle det til foreldrene. 

Du skriver at dette er en gruppe for ungdommer og det er nok derfor vedkommende får slike svar. Svarene viser en umoden holdning til virkeligheten, den er preget av ungdomskulturen «det er ikke lov å sladre». Ungdommer er kloke, men på enkelte områder er de ikke fult utviklet enda. 

Anonymkode: d3055...54b

Er helt enig der! Blir fremdeles overrasket over at 18 åringer++ kan skrive at ungdomsskoleelever skal kunne gjøre slikt og at det er greit!

• Liker 1
Skrevet

Du er med i en gruppe for ungdommer og vil bruke info til å sladre på dem? Det blir helt feil om du begynner å gå bak ryggen og gjøre det når du er medlem der! Det du bør gjøre, er å skrive det på gruppa! Si at du syns at det er helt feil, og at du vil si til foreldre! Da vet de på gruppa hvor de har deg, og du spiller med åpne kort. Ikke vær feig. 

Skrevet

Jeg ville absolutt visst. Røyk stinker så de har kanskje en mistanke allerede ?

Anonymkode: 3abbd...de5

Skrevet
15 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du er med i en gruppe for ungdommer og vil bruke info til å sladre på dem? Det blir helt feil om du begynner å gå bak ryggen og gjøre det når du er medlem der! Det du bør gjøre, er å skrive det på gruppa! Si at du syns at det er helt feil, og at du vil si til foreldre! Da vet de på gruppa hvor de har deg, og du spiller med åpne kort. Ikke vær feig. 

Du vet vell at det er en Facebook gruppe med over 40 000 medlemmer? Hvis hun skriver noe lignende av det du foreslår så vil hun bare bli kastet ut av gruppa. Heller tatt printscreen av at det kommer frem at en 13åring røyker å sendt anonymt til foreldrene på mail elns.

Anonymkode: 80f50...d2e

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet vell at det er en Facebook gruppe med over 40 000 medlemmer? Hvis hun skriver noe lignende av det du foreslår så vil hun bare bli kastet ut av gruppa. Heller tatt printscreen av at det kommer frem at en 13åring røyker å sendt anonymt til foreldrene på mail elns.

Anonymkode: 80f50...d2e

Det er dårlig moral og være muldvarp. Hvis konsekvensen er at hun blir kastet ut, så ja, det sier jo noe da. La ungdom få ha sin space uten at voksne(ere) mennesker sitter som politi og følger med og sladre. La de kommunisere og gi hverandre råd. Alle er sikkert ikke enig at hun som skrev innlegget ikke skal si noe. Hun vil lytte til det som bekrefter hva hun selv mener. 

En er lojal og ærlig, og en sniker seg ikke rundt bak ryggen til folk. En skal ikke overvåke ungdommer 24/7. Ja, det er idiotisk å røyke når du er 14 år! Antageligvis vil foreldrene oppdage det pga lukt osv

Skrevet

Man merker jo om folk har røykt, med mindre det går mange timer før de kommer hjem og gjerne skifter klær i mellomtiden.

Anonymkode: c57c2...1ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...