Gå til innhold

Rennende øye hos katt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, det ene øyet til katten min renner veldig, væsken er blank. Det ser ut som om hun gråter. Jeg har time hos veterinær for helsesjekk, men det er ikke før neste uke og lurer på om dette er noe alvorlig sånn at jeg burde skaffe en time med en gang. 

Anonymkode: 7ec9e...392

Skrevet

Har du forsøkt å skylle øyet med fysiologisk saltvann? 

Det kan være hun har fått en rift på øyet og da er det best å få øyet undersøkt av veterinær. Ring dem i morgen og hør. Jeg tipper du får flyttet timen eller får en øyetime fort sånn som du beskriver problemet.

Anonymkode: 21b6c...2e2

Skrevet

Nei, men jeg har det liggende, skal det bare dryppes på øyet? Den andre katten min fikk en rift på øyet, men da knep hun øyet veldig igjen og prøvde å klø seg. Det gjør ikke denne katten. Vet ikke om jeg er overhysterisk, siden væsken er blank og katten er i form og spiser masse ellers. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg har det liggende, skal det bare dryppes på øyet? Den andre katten min fikk en rift på øyet, men da knep hun øyet veldig igjen og prøvde å klø seg. Det gjør ikke denne katten. Vet ikke om jeg er overhysterisk, siden væsken er blank og katten er i form og spiser masse ellers. 

Jeg tenkte at hun kanskje hadde fått et rusk av noe slag inn på øyet. Og jepp da holder du katten og holder øyelokket åpent mens du drypper fysiologisk saltvann inn på øyet. Nok til å få skylt øyet godt. Det trenger ikke være enkelt, du kan få deg en skrape hvis katten får litt panikk (de fleste dyr er redde for øynene sine).

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte at hun kanskje hadde fått et rusk av noe slag inn på øyet. Og jepp da holder du katten og holder øyelokket åpent mens du drypper fysiologisk saltvann inn på øyet. Nok til å få skylt øyet godt. Det trenger ikke være enkelt, du kan få deg en skrape hvis katten får litt panikk (de fleste dyr er redde for øynene sine).

Tusen takk for svar, da prøver jeg det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...