Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt ung ufør ( jeg er 24 år) tenker kanskje å flytte til sørlandet. Kristiansand blir nok litt dyrt, men er jo mange bygder i og rundt også som er litt rimeligere . så lurte jeg på hva som er best av ( Vennesla, Søgne eller Mandal ?) 

Anonymkode: a4ca1...52d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av de ville jeg valgt Mandal. 

Anonymkode: d77db...6d9

Skrevet

Perfekt for dem som liker kristenfolk, rasister og solbrente idioter!

Anonymkode: 0dfae...970

• Liker 2
Skrevet

Elsker Kristiansand! 

Hånes på førsteplass, Søgne på andreplass.

Anonymkode: 01fa2...620

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor har du det i fra? Det er løgn.

Anonymkode: d77db...6d9

• Liker 2
Skrevet

Kristiansand er kjempefint! Og du må jo ikke bo inne i byen. Kollektivtilbudet er stort sett veldig fint så du kan fint bo litt utenfor. Selv syntes jeg at området rundt Vågsbygd og Voiebyen er veldig koselig. Ellers er jo Søgne eller Høvåg/Lillesand et alternativ den andre veien?

Anonymkode: 27812...713

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det var da voldsomt. Hadde vært gøy å vite hvor du kommer fra samt litt info om hvorfor du skriver det du gjør.

Eller er du en liten tastatur kriger som prøver å provosere?

Så kom med litt informasjon og begrunnelser for dine utsagn. 

Anonymkode: 5d47c...8af

• Liker 2
Skrevet

Det er en søppel plass av en "by". Det samme gjelder hele fylket, så det hjelper ikke om du er i Mandal, Søgne, Vennesla eller Kr.sand - patetisk alle plassene. De eneste som forsvarer disse plassene er de som er født der - de føler en slags lojalitet og blir fornærmet. Men fakta er at Agder-fylkene er bare søppel, uansett hva plassen heter. Området er også ganske isolert. Det er bare skog nordover og vann / sjø sørover. Så det er liksom ingenting og byer som Stavanger og spesielt Oslo er altfor langt unna. 

Anonymkode: 01d1b...5b2

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Kan legge til at hele fylket er egentlig tragisk - ikke bare byen, hele "regionen" som de kaller for Agder-fylkene.

Det er egentlig den norske utgaven av Mississippi, om man kunne velge fritt hvor man skal bo i USA, så er Mississippi den siste plassen man har lyst å bo, med mindre man er en skikkelig Hillbilly Trump eller Evangelisk supporter.

Anonymkode: 01d1b...5b2

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er superkristen er det sikkert fint å bo i bibelbeltet. 

Anonymkode: 7a939...fff

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha, ok da, jeg blir nok solbrent en gang i mellom. Du har rett i det hvertfall. 

Anonymkode: 157b3...f24

Skrevet

Jeg bor her, og har bodd mange andre steder på Østlandet (bl.a Oslo), Trondheim og nord norge. Jeg synes Kristiansand er det beste stedet å bo av disse stedene:)

Anonymkode: b7cb6...b6e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Skal du bo et av stedene så bør det bli Kristiansand. Har bodd i Kristiansand og Søgne. Ikke i Mandal, men har vært der en del og har venner derfra. Har også bodd flere andre steder i landet, og jeg drar ikke tilbake til Sørlandet for å si det sånn. I nødstilfelle så ville det blitt Kristiansand. Det er nydelig natur, forholdsvis greit med tilbud og slikt, men.... kulturen/menneskene. Nei, helst ikke. 

Søgne er det nest verste stedet jeg har bodd. Fantastisk fin skjærgård, men det er det. 

Anonymkode: bd40d...ae4

• Liker 1
Skrevet

Åja. Vennesla må jo kommenteres også. Nei, nei, nei. Av alle grunner, bortsett fra et par greie skogsområder hvor du kan gå tur. Men likevel, nei! 

Skrevet

Kan jeg spørre hvor du bor nå? 

Skrevet

Og hva du egentlig ser etter som du mener gjør det godt å bo der? Så får du kanskje noen gode tips. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du bo et av stedene så bør det bli Kristiansand. Har bodd i Kristiansand og Søgne. Ikke i Mandal, men har vært der en del og har venner derfra. Har også bodd flere andre steder i landet, og jeg drar ikke tilbake til Sørlandet for å si det sånn. I nødstilfelle så ville det blitt Kristiansand. Det er nydelig natur, forholdsvis greit med tilbud og slikt, men.... kulturen/menneskene. Nei, helst ikke. 

Søgne er det nest verste stedet jeg har bodd. Fantastisk fin skjærgård, men det er det. 

Kulturen ? Utdyp , er du grei?

Anonymkode: 02f07...601

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kulturen ? Utdyp , er du grei?

Anonymkode: 02f07...601

Jeg har bodd mange steder i landet. Selv om det høres ut som en floskel så er min erfaring at de er ikke så interessert i nye bekjentskaper. Det er mye kristendomspress. Man ser det ikke ikke alltid til å begynne med. Alle er jo ikke slik selvsagt. 

Men hvis det er relevant for deg så følte jeg virkelig at for barna så måtte jeg omtrent velge mellom kristendom eller rusmiljø. 

Søgne er verre enn Kristiansand. Det er det det samme men samtidig veldig skille mellom de som har bodd der alltid og innflyttere. Vanskelig å komme innpå dem om man ikke er helt med. 

Skrevet

De kristne er de som vil bli kjent. Men de skal da drive med den påvirkningen sin. Om det er greit for deg så er det jo fint. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd mange steder i landet. Selv om det høres ut som en floskel så er min erfaring at de er ikke så interessert i nye bekjentskaper. Det er mye kristendomspress. Man ser det ikke ikke alltid til å begynne med. Alle er jo ikke slik selvsagt. 

Men hvis det er relevant for deg så følte jeg virkelig at for barna så måtte jeg omtrent velge mellom kristendom eller rusmiljø. 

Søgne er verre enn Kristiansand. Det er det det samme men samtidig veldig skille mellom de som har bodd der alltid og innflyttere. Vanskelig å komme innpå dem om man ikke er helt med. 

Jeg er innflytter på Sørlandet og har faktisk aldri merket noe til dette presset. Kjenner mange kristne, men det er kun en person som har invitert meg med på et kristent arrangement. Sa nei og det ble godtatt.

Anonymkode: 27812...713

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...