AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #1 Skrevet 1. september 2019 https://www.nrk.no/ytring/uvitende-foreldre-skader-barns-utvikling-1.14668875 Hva tenker dere om dette? Forskning er en ting, men lite søvn om natta fordi barnet sover for mye i barnehagen og ikke sovner før seint på kvelden, kan vel heller ikke være bra? Ofte må man jo opp tidlig og levere i barnehagen, så da kan man ikke bare la barnet få sove ut heller. Har selv god erfaring med å redusere dagduppen for at barnet skal sovne på kvelden, og han har som følge av det bedre dager i barnehagen. Anonymkode: dd8c9...224
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #2 Skrevet 1. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ofte må man jo opp tidlig og levere i barnehagen, så da kan man ikke bare la barnet få sove ut heller. Nei jøss. Bedre å rekke barnehagen enn å holde tritt med kognitiv utvikling. Det er fint de har oss, som ikke gidder å høre på forskning. Snork! Forskning er kjeeeedelig... Vi tenker nytt! Bedre å holde barnet våkent slik at det passer oss!! (fornøyd?) Anonymkode: 9c56f...8e4 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #3 Skrevet 1. september 2019 Det er viktigere at man rekker jobb, enn at barnet har god helse, ja! Jobb foran alt! Hva skal man vel med barn? Vi ser de kun 4t om dagen uansett, så at de er slitne og gretne hele dagen er ikke vårt problem Anonymkode: c5912...0d6 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #4 Skrevet 1. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jøss. Bedre å rekke barnehagen enn å holde tritt med kognitiv utvikling. Det er fint de har oss, som ikke gidder å høre på forskning. Snork! Forskning er kjeeeedelig... Vi tenker nytt! Bedre å holde barnet våkent slik at det passer oss!! (fornøyd?) Anonymkode: 9c56f...8e4 Man har gjerne en tid man leverer i barnehagen fordi man skal på jobb? Eller mener du det er ideelt at barnet har dårlig nattesøvn og heller sover utpå dagen og leveres kl 11 i barnehagen? Jeg, som mange andre sikkert, har opplevd at for lang dupp på dagtid har påvirket legging og nattesøvn. At barnet sovner først i 23 tiden og har flere oppvåkninger er faktisk et problem. At barnet kan få sovne til normal tid og ha en hel natts søvn må jo være målet. Og nei, vi hadde ikke masse skjerm og lys og fjas som det antydes er årsaken til dårlig nattesøvn i den artikkelen det linkes til. På den tiden så han faktisk ikke på skjerm engang. Gode søvnrutiner hadde vi også, de samme som vi hadde hatt hele veien. Men vi kom til et punkt hvor lang dupp på dagen klusset til leggetiden, selv om denne duppen var før kl 15. Tror ikke vårt barn er helt unikt her heller. Kortere dupp førte til at barnet la seg til normal tid igjen og sov hele natten. Anonymkode: 481e2...b8a 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/ytring/uvitende-foreldre-skader-barns-utvikling-1.14668875 Hva tenker dere om dette? Forskning er en ting, men lite søvn om natta fordi barnet sover for mye i barnehagen og ikke sovner før seint på kvelden, kan vel heller ikke være bra? Ofte må man jo opp tidlig og levere i barnehagen, så da kan man ikke bare la barnet få sove ut heller. Har selv god erfaring med å redusere dagduppen for at barnet skal sovne på kvelden, og han har som følge av det bedre dager i barnehagen. Anonymkode: dd8c9...224 Samme var vår erfaring med eldste. Justering på dagduppen ga mye bedre nattesøvn automatisk. Litt sliten i barnehagen en ukes tid, men så var alt bra. Jeg kan ikke skjønne hvordan kjempesen legging og masse styr på natt skal være bedre enn en kortere dupp på dagtid. Da må man nær snu døgnet for barnet da, hvis de skal få sove godt sammenhengende når de først sovner. Anonymkode: 481e2...b8a 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #6 Skrevet 1. september 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jøss. Bedre å rekke barnehagen enn å holde tritt med kognitiv utvikling. Det er fint de har oss, som ikke gidder å høre på forskning. Snork! Forskning er kjeeeedelig... Vi tenker nytt! Bedre å holde barnet våkent slik at det passer oss!! (fornøyd?) Anonymkode: 9c56f...8e4 Jeg vet ikke hva jeg skulle levd av om jeg ikke hadde en jobb. En jobb krever også at man møter opp, ergo må barnet leveres i barnehagen, så man (iallfall jeg) rekker jobb. Det er vel hverdagen for de fleste jeg kjenner iallfall. Da er det vel bedre at barnet sovner på kvelden, som følge av mindre soving på dagen, eller? Anonymkode: dd8c9...224 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #7 Skrevet 1. september 2019 Min 2,5 åring sovner ikke før kl 22-23 hvis han sover i bhg. Han våkner uansett kl 6.00 og har mange oppvåkninger på natt. Han er da stuptrøtt i bhg og de ansatte mener da at han må sove. Sover han ikke i bhg sovner han kl 19-06 og uten oppvåkninger. Anonymkode: 98064...424
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #8 Skrevet 2. september 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er viktigere at man rekker jobb, enn at barnet har god helse, ja! Jobb foran alt! Hva skal man vel med barn? Vi ser de kun 4t om dagen uansett, så at de er slitne og gretne hele dagen er ikke vårt problem Anonymkode: c5912...0d6 Ja, ikke sant! Behøver ikke barnehage en gang, det holder langt med et anleggsområde med hønsenetting rundt - og en smokk til hver! Anonymkode: 9c56f...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #9 Skrevet 2. september 2019 Miin opplevelse i norske barnehager er at barn får ikke nok søvn om dagen - særlig de i 4-5års alder. Anonymkode: 21397...082 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #10 Skrevet 5. november 2019 Å henvise til denne artikkelen og kalle det forskning er helt sykt provoserende!!! Dette er IKKE forskning, men folk som prøver å selge bøker!!! Anonymkode: 36963...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå