AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #1 Del Skrevet 1. september 2019 Datteren min har hatt et større skrubbsår på kneet. I dag når vi tok av kompressen så var det en del brennkopper der. Flere hvit/gule blemmer. Flere som har vært borti dette? Kan hun gå på skolen i morgen? Dekt til med kompress og renset med klorhexidin. Har du/ barna deres møtt behandles med antibiotika? Eller salver? Står at det skal renses morgen og kveld og bytte kompress. Anonymkode: 77e41...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 1. september 2019 #2 Del Skrevet 1. september 2019 Jeg fikk brennkopper i ansiktet da jeg var 16. Gikk på skolen, men var nøye med håndhygiene. Gikk på vgs så kunne ikke akkurat være borte hele tiden det regnes som smittsomt. Da hadde jeg fått for mye fravær. Snakket med læreren om det. Ingen ble smittet. Det vil ikke smitte lett når det er på et kne så jeg ville sendt henne på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #3 Del Skrevet 1. september 2019 Akkurat nå, Purple_Pixiedust skrev: Jeg fikk brennkopper i ansiktet da jeg var 16. Gikk på skolen, men var nøye med håndhygiene. Gikk på vgs så kunne ikke akkurat være borte hele tiden det regnes som smittsomt. Da hadde jeg fått for mye fravær. Snakket med læreren om det. Ingen ble smittet. Det vil ikke smitte lett når det er på et kne så jeg ville sendt henne på skolen. Hva slags behandling fikk du? Anonymkode: 77e41...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 1. september 2019 #4 Del Skrevet 1. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva slags behandling fikk du? Anonymkode: 77e41...f46 Ingen behandling. Jeg husker ikke om jeg var til legen med det en gang. Mulig det hadde gått fortere over med behandling, men jeg lot det være helt i fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studerende Skrevet 1. september 2019 #5 Del Skrevet 1. september 2019 Standard behandling for brennkopper er følgende: Vask bort puss med mildt såpevann (medisinsk grønnsåpe eller lignende). Vask over med klorheksidin. Smør over brulidin eller annen antibakteriell salve. Dekk såret med pustende bandasje. Gjennta 2-3 ganger om dagen. Kan være greit med en legetime om du er usikker for det kreves antibiotika i enkelte tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #6 Del Skrevet 2. september 2019 På 1.9.2019 den 11.36, studerende skrev: Standard behandling for brennkopper er følgende: Vask bort puss med mildt såpevann (medisinsk grønnsåpe eller lignende). Vask over med klorheksidin. Smør over brulidin eller annen antibakteriell salve. Dekk såret med pustende bandasje. Gjennta 2-3 ganger om dagen. Kan være greit med en legetime om du er usikker for det kreves antibiotika i enkelte tilfeller. Dette er bulløs impetigo.... skal ringe legen i morgen. Men lurer fortsatt på om noen har erfaring med behandling av det...? Anonymkode: 77e41...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå