Gå til innhold

"Smil da"....nei, du skal ikke fortelle andre at de skal smile.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok av falske smil der ute, noen kvinner går rundt å smiler bare for å smile. Kravet i dag! Det er jo at du skal smile! Uansett hvor jævlig du har det, kvinner og falsk fasade slår aldri feil.

Fant en fin artikkel: https://www.dagbladet.no/kultur/er-du-sur-eller/60153935

Anonymkode: 28045...b8b

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, for det første så kan faktisk eget humør bli bedre av å smile falskt - det kan øke humøret og gjøre at smilet er ekte.

For det andre legger noen til seg en uvane med å starte dagen med et sukk og bare fokusere på det negative. De bare klager. Det er slitsomt å være rundt slike mennesker og det drar ned både en selv og andre.

Anonymkode: 46458...bdb

• Liker 4
Skrevet

Bra artikkel! Hører dette stadig vekk av fremmede menn på gata. Da sier jeg som Anne Irgens i artikkelen Jeg skylder ikke deg å smile. Jeg eksisterer ikke for at du skal tiltrekkes meg

Anonymkode: 50035...4da

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, for det første så kan faktisk eget humør bli bedre av å smile falskt - det kan øke humøret og gjøre at smilet er ekte.

For det andre legger noen til seg en uvane med å starte dagen med et sukk og bare fokusere på det negative. De bare klager. Det er slitsomt å være rundt slike mennesker og det drar ned både en selv og andre.

Og da er det greit at kvalme fremmede gubber sier til deg at du skal smile? 

Anonymkode: 2f7e3...557

• Liker 7
Skrevet

Åååå, dette er jeg så lei av å høre. Eldre menn på byen som bare nekter å innse at jeg ikke finnes interessert i å snakke med dem. "Hvorfor er du så sur da??" Vel, der BLE jeg sur. 

Skrevet

Hvorfor skal man måtte anstrenge seg hele dagen med å smile for å gjøre andre fornøyde? Det kan oppleves slitsomt å smile hele tiden.

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Jeg rett å slett hater, når noen ber meg om å smile.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du tar helt feil.

Du er alt for svart-hvitt. Selv om man ikke smiler betyr det ikke at man er negativ eller sur/dårlig humør.

Enda en fin artikkel: https://www.aftenposten.no/verden/i/X60Mr/Forskere-advarer-mot-a-smile-for-mye

Å undertrykke ekte følelser er ikke bra! 🙂 Smilet skal komme naturlig! Innenfra, når du selv føler for å smile!

• Liker 4
Skrevet
31 minutter siden, Luna Llena skrev:

Jeg rett å slett hater, når noen ber meg om å smile.

36 minutter siden, Supernova17 skrev:

Hvorfor skal man måtte anstrenge seg hele dagen med å smile for å gjøre andre fornøyde? Det kan oppleves slitsomt å smile hele tiden.

36 minutter siden, Tamsi skrev:

Åååå, dette er jeg så lei av å høre. Eldre menn på byen som bare nekter å innse at jeg ikke finnes interessert i å snakke med dem. "Hvorfor er du så sur da??" Vel, der BLE jeg sur. 

Helt enig, det er grov hersketeknikk og totalt tilbakestående sosialt å fortelle andre at de skal smile.

• Liker 7
Skrevet

Dette har jeg opplevd mange ganger ila livet. Mange menn tror faktisk at damer skal være til pynt. Det er rett og slett utrolig arrogant og frekt å fortelle en vilt fremmed person hva hun skal gjøre med ansiktsmusklene. Ingen går rundt og er glad 24/7.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker å svare at et familiemedlem har dødd. Da holder de kjeft og får seg en tankevekker.

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det virkelig sånn at noen legger seg til en uvane, velger å være sure og negative, eller er det slik at noen har det litt vanskeligere enn andre i perioder? Lettere å skylde på personen og si de har valgt det selv, særlig når man velger dem bort fordi de er slitsomme. Sier ikke at det alltid må være sånn, men kanskje noe å tenke på? Vi er så raske til å tenke at vi vet alt om andre.

Anonymkode: 8996a...635

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Supernova17 skrev:

Enig- har en nabo som smiler absolutt hele tiden- og det er så enkelt å se at det er påtatt. Skal jeg smile skal det komme fra mitt indre og ikke sløse med energi for å tekkes andre. Når du er tro mot deg selv blir det enklere å avsløre falskhet, er min erfaring.Å bli overfladisk og falsk og kunstig er noe av det verste man kan gjøre mot seg selv.

Anonymkode: df7d1...f9f

• Liker 3
Skrevet

Herregud dette er så irriterende! Spesielt på byen eller andre steder hvor menn (jeg ikke er interessert i) kommer bort og spør hvorfor jeg «ikke kan smile litt». Ehh nei! 

Menn er så jævlig håpløse. 

Anonymkode: 1a012...807

Skrevet
1 time siden, Serpica skrev:

Jeg bruker å svare at et familiemedlem har dødd. Da holder de kjeft og får seg en tankevekker.

Godt tips! Den skal jeg prøve. 

Fake it till you make it er jo sant til en viss grad men jeg reagerer også på at å være alvorlig er så lite akseptert av enkelte. Man er jo ikke i dårlig humør eller sur fordi man ikke går rundt med et glis hele tiden. Hvis alle skulle gå rundt og smile, bare fordi, ville alle se ut som tullinger, mest sannsynlig.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Jegerikkeminskyld skrev:

Godt tips! Den skal jeg prøve. 

Hvorfor skal du synke til det nivået at du ljuger fordi andre ikke tåler at du ikke smiler? Bare vær ærlig og si det som det er - "vel, jeg er ikke glad/jeg smiler ikke alltid selv om jeg er glad, ikke alle gjør det/hva enn som er greia" eller spør om det virkelig plager vedkommende, det gjør alltid jeg og da holder de fleste kjeft, til de som begynner å diskutere sier jeg bare at jaaveeellll, daaa synessss du deeeett, eller ooookååå. Om noen synes jeg er kjedelig eller sur før eller etter dette, driter jeg i. 

Anonymkode: c2614...538

Skrevet

Jeg får avsky og tilgir ikke mennesker som har bedt meg smile. De blir for alltid misslikt av meg, og aldri om de får et smil av meg. 

Jeg blir faktisk sint, frustrert og fornermet når noen sier "smil da" "du ser sur ut" "du et penere når du smiler" eller kødder med meg med noe vitser f.eks og bare "se deer ja, der kom det et smil" eller "du må smile mer". Hører det som regel bare av fremmede. Hørte det mye av familie når jeg var barn og nå i voksen alder er det 1 venninne som begynte å mase om det smile helvette. Ja jeg kjeftet henne ned. Ble faktisk rasende. Men siden jeg har kjent henne lenge, så ba jeg henne bare om å ALDRI si det igjen. 

Folk forstår ikke at man ikke "ser sur ut" med vilje. Dumme dumme tilbakestående fucktards. Er så lei av det der. 

Anonymkode: 369ab...39b

• Liker 1
Skrevet

Flott å se at mange tenker på dette, hvor ille det egentlig er å fortelle et menneske hvordan de skal være.

Samme som du har en jobb, service/sitter i kasse på butikk. Arbeidsgiver krever at du skal smile!! "Ha en fin dag!" En overfladisk høflighetsfrase, som man vet er falsk. Da gir ikke den noen mening for min del.

Da foretrekker jeg heller: Hei! Hadet bra, nei/ja takk....dette er ekte. Ikke smør på mer enn du må for å spille hyggelig!

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skulle sagt det selv! 

Anonymkode: b0eb9...644

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...