Gå til innhold

Bør dette barnet holdes hjemme fra barnehage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min 1 1/2 år gamle sønn startet i barnehagen nylig, og har allerede blitt  forkjølet. Han har slitt med tett nese og dårlig søvn om nettene nå i helgen,og selv om vi har prøvd alle triks med sval romtemperatur, hevet hodeende på sengen og med å gi saltvannsdråper, så har han fortsatt problemer. Han har nesten ikke sovet i natt og gråter og gråter.

Han virker Ok ellers (ingen feber hittil),men blir selvsagt veldig trøtt og irritabel av å ikke ha fått sove skikkelig. 

Spørsmålet mitt er om jeg bør la han bli hjemme i morgen? Er dette en vanlig grunn til å holde de hjemme?

Anonymkode: 79b84...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skal et barn som gråter og ikke har sovet pga forkjølelse holdes hjemme. Skjønner ikke at det er noe å lure På engang. 

Anonymkode: edb83...cca

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se an formen utover dagen, sover han natt til imorgen og virker grei i formen kan han fint gå i barnehagen. 

Anonymkode: 67e04...4ef

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hjemme med de om de har sovet veldig dårlig på natten, da får de ikke en god dag i barnehagen. 

Anonymkode: 728b7...a51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allmenntilstanden som avgjør og ikke om barnet har feber.. Og nei, allmenntilstanden til barnet ditt tilsvarer ikke en aktiv dag i barnehagen. 

Anonymkode: 22d59...424

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det søndag og ikke barnehage. Ta en rolig dag i dag, og se an formen. Er formen dårlig og det blir nok en natt med lite søvn, skal barnet selvsagt være hjemme. Hvis barnet blir vesentlig bedre i løpet av dagen og sover godt til natta, kan du sende i barnehagen.

Anonymkode: 02f13...9dc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke gi han nesespray/dråper som gjør at han får sove om natta?

Anonymkode: 21282...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert nesedråper/nesespray?

Anonymkode: 2857b...32d

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke gi han nesespray/dråper som gjør at han får sove om natta?

Anonymkode: 21282...86a

Nesespray med annet enn saltvann er såvidt jeg vet kun for barn over 2 år og han er 18 mnd. Som nevnt i hovedinnlegget har jeg gitt nesedråper med saltvann, også før sengetid og om natten når han ikke sluttet å gråte,men det hjalp ikke noe særlig. Nå i dag er formen fin, og nesen ikke så tett, så håper søvnen natt til i morgen blir bedre.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Luft god og hakk opp en gul løk og sett den i en  skål med vann under sengen.

Min pleier å hoste mindre da løken renser luften og han sover som en stein hele natten. 

Verdt et forsøk.

Se an formen i morgen tidlig og ta avgjørelsen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett det an, men så fremt han ikke er drastisk bedre i kveld og sover som normalt i natt ville jeg hatt ham hjemme i morgen. God bedring til den lille. :) Den første tiden i barnehagen kan ofte være slik, men det blir bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se ann formen i morgen. Er begynt på småbarnsavdeling og der er det flere av de voksne som har ligget strak ut. Jeg verker i kroppen og hoster, men håper at det ikke blir verre. Nye barn begynner denne uken. 

Anonymkode: e88f9...d62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesespray med annet enn saltvann er såvidt jeg vet kun for barn over 2 år og han er 18 mnd. Som nevnt i hovedinnlegget har jeg gitt nesedråper med saltvann, også før sengetid og om natten når han ikke sluttet å gråte,men det hjalp ikke noe særlig. Nå i dag er formen fin, og nesen ikke så tett, så håper søvnen natt til i morgen blir bedre.

ts

Du har rhinox nesedråper for dem under 2år. Hør med apoteket. Jeg gir disse kun om kvelden før legging slik at barnet kan sove litt, i samråd med lege. 

Anonymkode: e75af...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syke barn å voksne har ingenting i barnehage å gjøre! Slikt som risikerer livet til kronisk syke unger. 

Anonymkode: b62b3...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet har god allmenntilstand og du vurderer det slik at han vil greie å holde følge med de andre i barna i BHG så sender du han i BHG. 

Er han grinete, sliten, slapp og dårlig så holder du han hjemme. 

Anonymkode: 77818...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan eventuelt be de ha veldig lav terskel for å ringe deg, samt si at de skal la ham sove så lenge han vil. Gjerne 2 økter ved behov. 

Anonymkode: 4b766...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her,takk for alle innspill!

Har holdt han hjemme i dag. Formen virker bra men litt grinete. Ser han også har veldig rennende nese. Er rennende nese alene noe som gjør at man bør holde barnet hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her,takk for alle innspill!

Har holdt han hjemme i dag. Formen virker bra men litt grinete. Ser han også har veldig rennende nese. Er rennende nese alene noe som gjør at man bør holde barnet hjemme? 

Nei, nesa kan potensielt renne fram til våren, så da måtte dere vært mye hjemme. Snakker av erfaring 😜 Feber og allmenntilstand er det viktigste å ta hensyn til 😊 

Anonymkode: 327fa...6b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rennende nese alene noe som gjør at man bør holde barnet hjemme? 

Nei. I såfall kunne halvparten likegodt bare sagt opp bhg-plassen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nesa kan potensielt renne fram til våren, så da måtte dere vært mye hjemme. Snakker av erfaring 😜 Feber og allmenntilstand er det viktigste å ta hensyn til 😊 

Anonymkode: 327fa...6b7

1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Nei. I såfall kunne halvparten likegodt bare sagt opp bhg-plassen... 

Takk, det er visst mye man ikke vet som fersk barnehagemamma 😅

Da blir det nok ny dag i barnehagen i morgen nå som han ellers virker Ok. Håper bare det ikke blir enda en natt med oppvåkninger pga tett nese. 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...