AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #1 Skrevet 1. september 2019 På grunn av psyken har jeg nødt til å finne meg en jobb jeg kan takle. Jeg klarer ikke ha ansvar for liv, og det er det jo i de fleste jobber i dette yrket. Har erfaring fra hjemmesykepleie, psykiatri og sykehjem - alle disse plassene er det jo akuttsituasjoner som krever veldig mye av en som person. Dette visste jeg jo når jeg startet jobben, men på grunn av en depresjon har jeg innsett at jeg ikke takler presset. Jobb på f.eks. poliklinikk kan jeg vel se langt etter. Er det noen andre plasser? Tenker kanskje på boligfelleskap, men mange av pasientene her er jo også veldig syke.. Ellers har jeg hørt NAV kan være noe, men her er det også mye ansvar. Samme med nattstilling hvor det er roligere, men samtidig alt for mye ansvar Huff dette er vanskelig, og jeg er nyutdannet i tillegg. Setter virkelig pris på alle svar! Anonymkode: dab63...a4d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #2 Skrevet 1. september 2019 Helsesøster på skole eller sykepleier innen bedriftshelsetjenesten. Anonymkode: 334ad...c4a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #3 Skrevet 1. september 2019 Undskyld, men dig havde jeg ikke orket at have som kollega. Forventer du at kunne jobbe som sykepleier og få samme lønn uten at have det ansvar en sykepleier har. Jeg er selv utdannet sykepleier og jeg ville ikke jobbe i lag med en som skulle slurve under den jobb som nu engang er fordi man ikke klarer å have ansvar. Så må du jo være voksen nok til å finde dig noe annet å gjøre. Anonymkode: 93b73...7ad 10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #4 Skrevet 1. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Undskyld, men dig havde jeg ikke orket at have som kollega. Forventer du at kunne jobbe som sykepleier og få samme lønn uten at have det ansvar en sykepleier har. Jeg er selv utdannet sykepleier og jeg ville ikke jobbe i lag med en som skulle slurve under den jobb som nu engang er fordi man ikke klarer å have ansvar. Så må du jo være voksen nok til å finde dig noe annet å gjøre. Anonymkode: 93b73...7ad Det er nettopp det hun spør om råd om. Ting skjer i livet slik man kan måtte bytte beite. Er ikke mange sykepleiere som holder ut hele karrieren. Ser etter nye muligheter selv. Er ikke lett å finne ut at man må gjøre noe annet. Det er faktisk vanskelig og trist å akseptere at man ikke makter å gjøre en god jobb. Hun har heller ikke sagt noe om lønn. Anonymkode: b19ba...f40 43
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 Kan ikke sykepleiere jobbe i forsikringsselskaper også? Mente jeg leste om en som hadde gått den veien... Anonymkode: 3935e...b5a 2
tutta23 Skrevet 1. september 2019 #7 Skrevet 1. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Undskyld, men dig havde jeg ikke orket at have som kollega. Forventer du at kunne jobbe som sykepleier og få samme lønn uten at have det ansvar en sykepleier har. Jeg er selv utdannet sykepleier og jeg ville ikke jobbe i lag med en som skulle slurve under den jobb som nu engang er fordi man ikke klarer å have ansvar. Så må du jo være voksen nok til å finde dig noe annet å gjøre. Anonymkode: 93b73...7ad Men i alle dager. Hva er dette for et slags svar. Følelsen av at ansvaret som sykepleier er helt overveldende er det nok mange som har kjent på. Det trenger nødvendigvis ikke si det samme som at man ikke duger i jobben, eller at man er en dårlig kollega. Syns svaret ditt sier mye mer om deg som sykepleier... Hvor er empatien?? 35
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #8 Skrevet 1. september 2019 Er det liv og død situasjoner du opplever som for stressende? Eller er det alt type ansvar? Det finnes jo jobber feks i forsikringsselskaper, som koordinerende sykepleier hvor du jobber på kontor osv som ikke innebærer liv og død situasjoner, men de har mange andre oppgaver som du står ansvarlig for mer eller mindre alene. Kunne det eventuelt vært noe? Anonymkode: 1ad92...44c
tutta23 Skrevet 1. september 2019 #9 Skrevet 1. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: På grunn av psyken har jeg nødt til å finne meg en jobb jeg kan takle. Jeg klarer ikke ha ansvar for liv, og det er det jo i de fleste jobber i dette yrket. Har erfaring fra hjemmesykepleie, psykiatri og sykehjem - alle disse plassene er det jo akuttsituasjoner som krever veldig mye av en som person. Dette visste jeg jo når jeg startet jobben, men på grunn av en depresjon har jeg innsett at jeg ikke takler presset. Jobb på f.eks. poliklinikk kan jeg vel se langt etter. Er det noen andre plasser? Tenker kanskje på boligfelleskap, men mange av pasientene her er jo også veldig syke.. Ellers har jeg hørt NAV kan være noe, men her er det også mye ansvar. Samme med nattstilling hvor det er roligere, men samtidig alt for mye ansvar Huff dette er vanskelig, og jeg er nyutdannet i tillegg. Setter virkelig pris på alle svar! Anonymkode: dab63...a4d Kjære deg!! Så trist at du kjenner deg overveldet av ansvaret og stresset som sykepleiejobben ofte fører med seg. Det er nokså vanlig å kjenne på det - spesielt som nyutdannet. Jeg har vært sykepleier i snart 15 år..., og har møtt mange som synes spesielt det første året er tøft. Skjønner at du vurderer å bytte jobb, spesielt dersom det går ut over egen helse. Vil bare oppmuntre deg med at det pleier å gå bedre når man får litt erfaring som sykepleier. Men det er selvfølgelig en avveining om hvor mye belastning man vil utsette seg for. Desverre er det vanskelig å få jobb på poliklinikk uten litt erfaring. De fleste sykepleier jobbene innebærer i perioder stress og stort ansvar, også som helsesøster og på rehabilitering som noen nevner her. Vil bare sende deg gode tanker, og ønske deg lykke til ♥️ 10
tutta23 Skrevet 1. september 2019 #10 Skrevet 1. september 2019 Et tips er gjerne jobb på apotek, og veilede kunder med ulikt materiale (inkontinensutstyr, inhalasjonsmedisiner og diabetesitstyr..) 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #11 Skrevet 1. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Helsesøster på skole eller sykepleier innen bedriftshelsetjenesten. Anonymkode: 334ad...c4a Takk for svar, bedriftshelsetjenesten var ikke så dumt! 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Undskyld, men dig havde jeg ikke orket at have som kollega. Forventer du at kunne jobbe som sykepleier og få samme lønn uten at have det ansvar en sykepleier har. Jeg er selv utdannet sykepleier og jeg ville ikke jobbe i lag med en som skulle slurve under den jobb som nu engang er fordi man ikke klarer å have ansvar. Så må du jo være voksen nok til å finde dig noe annet å gjøre. Anonymkode: 93b73...7ad Okei.. Jeg jobber ganske hardt på jobb, er veldig lett å samarbeide med og alle kollegaene mine var trist når jeg dro. Blir beklageligvis sykere av et liv og død ansvar, noe som du hadde forstått også om du hadde strevd med det samme. Unndrar meg ikke ansvar om det er det du tror. Lønn er ubetydelig for meg så lenge jeg får en jobb jeg kan stå i! Visste dessverre ikke at jeg skulle bli dårlig før jeg var ferdig 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke sykepleiere jobbe i forsikringsselskaper også? Mente jeg leste om en som hadde gått den veien... Anonymkode: 3935e...b5a Spennende! Får se om det er noen slike jobber utlyst 😊 2 timer siden, Ariam skrev: Hva med rehabilitering? Ja vurderer det også, selv om de pasientene kan være veldig syke - hvertfall med rehabilitering på sykehjem. ☺️ 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det liv og død situasjoner du opplever som for stressende? Eller er det alt type ansvar? Det finnes jo jobber feks i forsikringsselskaper, som koordinerende sykepleier hvor du jobber på kontor osv som ikke innebærer liv og død situasjoner, men de har mange andre oppgaver som du står ansvarlig for mer eller mindre alene. Kunne det eventuelt vært noe? Anonymkode: 1ad92...44c Det kunne absolutt vært noe! Har derimot aldri sett en slik jobb utlyst, og jeg stiller vel ganske langt bak i rekken.. Uansett takk for svar, det høres bra ut 19 minutter siden, tutta23 skrev: Kjære deg!! Så trist at du kjenner deg overveldet av ansvaret og stresset som sykepleiejobben ofte fører med seg. Det er nokså vanlig å kjenne på det - spesielt som nyutdannet. Jeg har vært sykepleier i snart 15 år..., og har møtt mange som synes spesielt det første året er tøft. Skjønner at du vurderer å bytte jobb, spesielt dersom det går ut over egen helse. Vil bare oppmuntre deg med at det pleier å gå bedre når man får litt erfaring som sykepleier. Men det er selvfølgelig en avveining om hvor mye belastning man vil utsette seg for. Desverre er det vanskelig å få jobb på poliklinikk uten litt erfaring. De fleste sykepleier jobbene innebærer i perioder stress og stort ansvar, også som helsesøster og på rehabilitering som noen nevner her. Vil bare sende deg gode tanker, og ønske deg lykke til ♥️ Tusen takk for svar ❤️ Får håpe det går bedre etter hvert som helsen blir bedre også. Ingen er vel utlærte som nyutdannet.. Klem til deg ❤️ 15 minutter siden, tutta23 skrev: Et tips er gjerne jobb på apotek, og veilede kunder med ulikt materiale (inkontinensutstyr, inhalasjonsmedisiner og diabetesitstyr..) Takk for svar, visste ikke at det var et alternativ ☺️ -TS Anonymkode: dab63...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #12 Skrevet 1. september 2019 Kjenner sykepleiere som jobber i NAV, forsikringsselskap og Helfo. Vet ikke om de har ekstra utdannelse og kurs. Anonymkode: 692b4...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #13 Skrevet 1. september 2019 Hvilken by bor du i? Kan anbefale en rolig DPS, langtidsavdeling. Eller rehabilitering! Anonymkode: a8e13...37f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #14 Skrevet 1. september 2019 Jeg jobber i omsorgsbolig for psykisk syke. Det er 96% av tiden veldig rolig, så hender det at det er noe utagering innimellom eller hvis det er noen som er fysisk dårlig. Jeg begynte der fordi jeg ikke føler meg "flink" nok til å jobbe på sykehus, og det var alt for stressende for meg. Har også jobbet i bolig for utviklingshemmede og stortrivdes. Kunne det være noe? Forsåvidt tungt å jobbe innen psykiatri når man sliter med depresjon selv (har vært der), samtidig som jeg tar på meg en maske når jeg er på jobb, og dermed legger igjen privaten hjemme. Brukerne er også mennesker, og det er lov å si at man er litt sliten/ikke har en bra dag hvis man trenger det. Anonymkode: df243...598 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #15 Skrevet 1. september 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Kan ikke sykepleiere jobbe i forsikringsselskaper også? Mente jeg leste om en som hadde gått den veien... Anonymkode: 3935e...b5a 46 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner sykepleiere som jobber i NAV, forsikringsselskap og Helfo. Vet ikke om de har ekstra utdannelse og kurs. Anonymkode: 692b4...1c8 En typisk stilling som er naturlig for sykepleiere i forsikringsbransjen er stillingen helsevurderer. Men må bare si at disse jobbene er ekstremt ettertrakta blant sykepleiere som ønsker å komme seg ut av sykepleie, og de får inn hundrevis av søknader. De kan velge og vrake, så det an være vanskelig for en sykepleier uten noe særlig erfaring innen konsulent, kontor, rådgiver eller kundeservice. Men så klart så er det ikke umulig! Anonymkode: 4a0dc...ef1 1
Thyroidea Skrevet 1. september 2019 #16 Skrevet 1. september 2019 På legekontor? Ta vidreutdanning og bli noe mere/annet? Lærer, lektor, helsesøster, jobb i barnevernet, NAV, rehabiliteringssenter for diverse sykdommer, habilitering. 2
Gjest Petra35 Skrevet 1. september 2019 #17 Skrevet 1. september 2019 Kunne legemiddelkonsulent være noe? Vet at akkurat de jobbene ikke henger på trær, men..
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #18 Skrevet 1. september 2019 Jeg er også litt sånn som ts beskriver, liker ikke stressende miljø med ansvar for liv og død. Har prøvd meg på mange ulike spl jobber opp gjennom årene. Jeg jobbet en stund som sekretær på sykehus, det var enkelt arbeid men mye å gjøre og endel stress pga det. Men ikke noe ansvar for liv og død, kun følge opp med timer til pas, ringe og sende ut brev, ta i mot telefoner. 8-16 jobb, flexitid. For meg ble det litt for enkelt, for lite å bryne seg på mentalt, og følte meg lenket til pulten.Men har ofte tenkt i ettertid at den jobben var veldig Ok i grunn, har angret litt på at jeg sluttet. Kunne kanskje noe sånt vært noe? Sjefen jeg da hadde syntes det var veldig positivt med min spl bakgrunn! Ellers har jeg jobbet på barneskole som vikar, lett å få jobb og ikke noe alvorlig ansvar. Men å jobbe på skole er ingen spøk det heller. Nå jobber jeg natt på en bolig, trives godt med det. Men planen er å bli logoped, et mål jeg jobber meg sakte mot. Anonymkode: 06bcc...916
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #19 Skrevet 1. september 2019 Botox sykepleier Anonymkode: ab73a...ead 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #20 Skrevet 1. september 2019 Psykisk Helsearbeider. Tilby samtaler i kommunen til de som sliter psykisk. Du kan også holde kid kurs mestring av depresjon. Anonymkode: ab73a...ead 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå