Gå til innhold

Stort vs lite

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Mange tanker på, så beklager om dette er et rotete innlegg. 

Jeg skal på intervju i et stort firma. Må si jeg ble gledelig overrasket når jeg fikk telefonen, hadde egentlig ikke regnet med å få komme til intervju i dette firmaet. 

Trenger man ikke å ha jobbet frivillig «hele livet», studert i utlandet eller lignende? Vet jeg er flink, men egentlig har jeg litt dårlig selvtillit og føler dette er litt skummelt 🙈 

Men jeg gir alt og liker utfordringer. OG dette har vært drømmen. 

Har vært på et annet intervju hvor de ville ha referanser og har en annen jobb jeg kan få. Men dette er i mindre firmaer. Har også en annen jobb som jeg er 1 av 2 aktuelle kandidater. 

Nesten så jeg velger ett av de små firmaene, bare fordi jeg tror det er så skummelt i det store. Om jeg i det heletatt vil få et tilbud fra det store da. 

Noen som har erfaring med stort internasjonalt firma vs lite? Vet det er flere år opplæring i det internasjonale firma, i motsetning til null opplæring i de små jeg har vært hos. 

Anonymkode: eec9c...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg gir alt og liker utfordringer. OG dette har vært drømmen. 

Nesten så jeg velger ett av de små firmaene, bare fordi jeg tror det er så skummelt i det store. Om jeg i det heletatt vil få et tilbud fra det store da. 

Anonymkode: eec9c...591

Om du liker utfordringer så må du tørre å møte opp på intervju i det store firmaet. Kanskje får du jobben, kanskje får du den ikke, men når du er kalt inn til intervju så er det jo fordi du virker å passe inn på papiret. Så møt opp til intervjuet.

Uansett vanskelig for noen å si på generell basis hvordan det er å jobbe i "et stort internasjonalt firma". Det varierer jo veldig fra bransje til bransje og stilling hvordan det er å jobbe i et slikt firma.

Anonymkode: cdfe2...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke la deg skremme av størrelsen på firmaene du søker jobb hos. Det kan være både bra og dårlig, enten det er små eller store. I de store finner du kanskje et større fagmiljø og det er veldig kjekt som nyutdannet. Ikke undervurder det! Men store firmaer kan du kanskje finne litt info om? Større sannsynlighet for at noen har erfaring med arbeidsplassen og kan si noe om arbeidsgiveren 😊

Samboeren jobber i et stort internasjonalt firma og der er det helt supre forhold. God ivaretakelse av nyansatte. Startet selv også i et stort firma, men det var ikke særlig bra. Men det hadde neppe med størrelsen på firmaet å gjøre. Har også jobbet i små firma der man blir godt ivaretatt. Det er stor variasjon! 

Anonymkode: 36520...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...