AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 Dette er min meining.. og erfaring.. om du bare ska komme med negative kommentar om min erfaring så er ikke denne tråden noe for deg.. for dette er det jeg syns da skal jeg si hvor jævligt det føltes og få en bekymrings melding når jeg var gravid.. hvor redd jeg var og alt stresset jeg fikk i meg (for nå skulle barnevernet komme og ta mitt mest dyrebare som noen gang jeg kommer til og få) det var det eneste jeg tenkte, det eneste jeg tenkte i 20 uker, av alt dette stresse endte jeg me og havne i sykehuset (fare for tidlig fødsel..) måtte være der 3 dager.. alt gikk fint til slutt.. men allikevel fortsatte stresset. når hun endelig var her så følte jeg meg presset til og akseptere alt de ba om (for jeg elsker barne mitt og vill ikke miste henne..) burde ikke være lov og komme med tvangstiltak, mødre som vil nyte tiden sin med barnet sitt og bli kjent med barnet sitt, må gå fram og til bake, det møte og det andre møte der.. true med akuttvedtak.. jeg mener? hvorfor ta et barn bare for en saksbehandlers meining? når andre kan ha heilt andre meininger.. trakassering, tvang.. hva når det barnet er eldre? bor hos fosterforeldre/instutisjon, og tenker at foreldrene ikke ville ha han/hun når fleste foreldre for akuttvedtak for de pusset tennene feil på barnet eller verre.. gode omsorgs personer som aldri fikk sjansen til og være foreldre.. Norge burde få ansatte på barnevernet som bryr seg om familiene og hjelper for at barnet for bli hjemme.. få et bedre barnevern.. men alt handler om makt.. man lager barn til staten her i norge.. det er ikke ditt barn.. men staten sin.. flere ungdommer som tar selvmord pga barnevernet som har omsorgen.. tenk om disse ungdommene hadde vert i live om de hadde vert hos sine foreldre? hvem vet? ikke bare ungdommer men foreldre og som gjør det.. for de føler seg heilt fortapt.. dette er min meining.. Anonymkode: 53dff...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 Hvordan gikk det? Anonymkode: 0aabb...829
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #3 Skrevet 1. september 2019 Ja, hvordan gikk det? Og tror du ikke at det hadde hjulpet om du ikke hadde bekymret deg så sinnsykt ut av proposjoner?? Er du psykisk skadet? Barnevernet vil ungen din godt. Anonymkode: 3e70c...fd6 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #4 Skrevet 1. september 2019 Hvordan skal man finne frem til de barna som virkelig trenger hjelp da? Jeg vet liksom ikke hva alternativet skulle vært. Skjønner også godt at det er vanskelig å få stabile og erfarne saksbehandlere for det må jo være en utrolig krevende jobb. Anonymkode: f87e5...860 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 Noe må det jo være siden bv er obs allerede under graviditeten, men de er jo der for å hjelpe med de problemene du har. Anonymkode: 67f85...82f 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #6 Skrevet 1. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er min meining.. og erfaring.. om du bare ska komme med negative kommentar om min erfaring så er ikke denne tråden noe for deg.. for dette er det jeg syns da skal jeg si hvor jævligt det føltes og få en bekymrings melding når jeg var gravid.. hvor redd jeg var og alt stresset jeg fikk i meg (for nå skulle barnevernet komme og ta mitt mest dyrebare som noen gang jeg kommer til og få) det var det eneste jeg tenkte, det eneste jeg tenkte i 20 uker, av alt dette stresse endte jeg me og havne i sykehuset (fare for tidlig fødsel..) måtte være der 3 dager.. alt gikk fint til slutt.. men allikevel fortsatte stresset. når hun endelig var her så følte jeg meg presset til og akseptere alt de ba om (for jeg elsker barne mitt og vill ikke miste henne..) burde ikke være lov og komme med tvangstiltak, mødre som vil nyte tiden sin med barnet sitt og bli kjent med barnet sitt, må gå fram og til bake, det møte og det andre møte der.. true med akuttvedtak.. jeg mener? hvorfor ta et barn bare for en saksbehandlers meining? når andre kan ha heilt andre meininger.. trakassering, tvang.. hva når det barnet er eldre? bor hos fosterforeldre/instutisjon, og tenker at foreldrene ikke ville ha han/hun når fleste foreldre for akuttvedtak for de pusset tennene feil på barnet eller verre.. gode omsorgs personer som aldri fikk sjansen til og være foreldre.. Norge burde få ansatte på barnevernet som bryr seg om familiene og hjelper for at barnet for bli hjemme.. få et bedre barnevern.. men alt handler om makt.. man lager barn til staten her i norge.. det er ikke ditt barn.. men staten sin.. flere ungdommer som tar selvmord pga barnevernet som har omsorgen.. tenk om disse ungdommene hadde vert i live om de hadde vert hos sine foreldre? hvem vet? ikke bare ungdommer men foreldre og som gjør det.. for de føler seg heilt fortapt.. dette er min meining.. Anonymkode: 53dff...3f9 Hvis det ikke skulle vært lov med tvangstiltak, hva skulle man da gjort for de barna som lever under omsorgssvikt? Man kan ikke leve med skylapper og hjelpe de i hjemmet sitt, for de må ut av hjemmet sitt. Barn blir ikke tatt pga. en saksbehandlers mening. For at man i det hele tatt skal få opprettet en sak på seg hos barnevernet må noen levere inn en bekymringsmelding. Så det starter lenge før en saksbehandler får saken din, det kan være alt fra legen din som kan mene at du ikke har fulgt opp graviditeten din bra nok til bekjente som har et eller annet imot deg. Akkurat som på alle andre arbeidsplasser, jobber det forskjellige mennesker i barnevernet, men de jobber etter lovverket. Barnevernet skal først og fremst bry seg om barnets beste. Anonymkode: f3442...f4b 8
tirben Skrevet 1. september 2019 #7 Skrevet 1. september 2019 Dersom barnevernet blir koblet inn før barnet blir født, har de fått en bekymringsmelding på at foreldrene ikke vil greie å ta vare på et nyfødt barn. Enten fordi de er psykisk syke, misbruker rus, ikke har omsorgsevne av forskjellige årsaker. Husk at det er barnet som er i fokus her. Alt for å sikre at noe ikke skjer med det nyfødte barnet. 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #8 Skrevet 1. september 2019 Her tror jeg det ligger mye under overflaten som vi ikke får vite om. Jeg tror ikke du bør legge ut mer heller. Hvis du føler at du trenger å snakke med noen om dette, så vil jeg anbefale deg Mental Helse sin telefon på tlf. 116 123. Anonymkode: 24832...dfa 8
Gjest Chroma Skrevet 1. september 2019 #9 Skrevet 1. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her tror jeg det ligger mye under overflaten som vi ikke får vite om. Jeg tror ikke du bør legge ut mer heller. Hvis du føler at du trenger å snakke med noen om dette, så vil jeg anbefale deg Mental Helse sin telefon på tlf. 116 123. Anonymkode: 24832...dfa Helt enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå