AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 I kveld, etter en uke uten røyk, gikk luften ut av ballongen:/ Vin på balkongen etter en tøff dag, jeg klarte meg ikke uten røyk:( Det er så typisk! Men den røyken, eller de, er den beste jeg noen gang har tatt tror jeg!! Så var det ikke så lett å slutte da... tips mottas med takk! Jente 23 Anonymkode: 291e1...9cd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 Jeg har vært i begravelse til to som røyker og som bikket 100 år. Det du driver med er ikke sunt, men det er ikke verdt å ruinere sin mentale helse for å slutte. Begynn på et annet sted. Start med kondisjonstrening e.l. og se hvor det tar deg. Om du bryter sammen av å slutte så bør du angripe ting på en annen måte.. Anonymkode: 41ba0...af0 3
Gjest Saul Skrevet 31. august 2019 #3 Skrevet 31. august 2019 Ikke tenk; da kan jeg like gjerne fortsette sprekken. Ikke fortsett ut uka, eller ut måneden. Du sprakk. Ok, ferdig med. Start på nytt med blanke ark. Dette klarer du!
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #4 Skrevet 31. august 2019 Som @Saul skriver over her; en sprekk betyr ikke at du skal fortsette å røyke. Sprekker kan skje, men da starter du med blanke ark dagen derpå igjen. Om det blir alt for vanskelig med røykeslutt så prøv sånne piller man får av legen. Jeg vet om flere som har prøvd dem med hell. Men man må så klart være skikkelig motivert for røykeslutt selv. Jeg slutta å røyke for ca. 6-7 år siden. Jeg husker hvordan jeg de første 1-3 årene ble sugen på røyk i festlige lag. Suget gikk relativt fort over i det daglige med meg. Husker ikke hvor lang tid det gikk, men kanskje noen måneder før suget gikk helt over...? Men jeg lot meg selv ikke ha tilgang på røyk når jeg skulle drikke. Kunne sikkert bomma med noen, men det er jo upopulært med dem som ikke har med egen røyk og bare bommer med andre😅 Jeg klarte imidlertid å ta noen trekk noen år etter røykeslutt, men da ble jeg så dårlig av det at jeg ikke har ville ta sjansen på det igjen. Så røykesuget vil gå over etterhvert, men det kan ta noen år før det forsvinner helt. Da må man bare holde seg sterk og motivert. For min del kjente jeg at pusten gradvis ble dårligere, og begynte å frykte kols. Begynte etterhvert å trene, og det var fantastisk å kjenne hvordan kondisjonen steg. Og å slippe å lukte røyk mer😊 Og noen sprekker kan skje, men det er helt i orden det også. Det er en ny dag i morgen, men nye muligheter for å opprettholde røykesluttet. Anonymkode: 54209...24e 1
Oisann Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 (endret) Jeg har slutta og snuse, men jeg snuser og røyker en gang i blant. Ingenting å tenke på. Det er mye verre å tenke at "å, nå skal jeg aldri mer røyke eller snuse", fordi når du sprekker, så tenker du automatisk at du har starta igjen. Sunnere å tenke at "nå skal jeg være en som ikke røyker eller snuser, men det er lov å sprekke en gang i blant!", fordi da kan du justere deg selv tilbake. Dette var noe jeg lærte i psykologien. Men husk at for hver røyk du røyker, kommer det et ganske sterkt sug, ikke like hardt som dagen du slutta, men du kommer til å merke det. Personlig kjøper jeg nikotin -og tobakksfri snus når jeg merker at det blir for uutholdelig. Kjøp en Vape og sutt på damp når du føler suget! Endret 1. september 2019 av Oisann 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #6 Skrevet 1. september 2019 Som avhengig fyller røyken fortsatt en funksjon og den regulerer følelser på godt og vondt. Personlig tror jeg ikke det har noen misjon å prøve å slutte å røyke før man selv ser røyken som en pest og en plage. Når du virkelig vil er du klar og da vil det gå lett og du vil føle deg fri. Anonymkode: 69bdf...2d4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #7 Skrevet 1. september 2019 Du sprakk igår, men i dag fortsetter du med friskt mot Jeg har selv sluttet å røyke og har gått på noen smeller fra tid til annen. Som jeg tenker: Den ene røyken jeg går på en smell med innimellom er uansett bedre enn de 20 jeg røyket daglig! Anonymkode: 8cb22...485
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #8 Skrevet 1. september 2019 Opp på hesten igjen, og holde deg unna triggere frem til du er mer stødig. Anonymkode: a7b6a...40b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #9 Skrevet 1. september 2019 Slutta og begynte igjen sikkert ti ganger før jeg klarte det. Løpet av et år så har fått sug etter røyk tre ganger. Kjøpt en røykpakke, røyka en røyk og kasta pakka. Noe så ekkelt. Bare smaken fikk meg til å bli kvalm. Får jeg sug nå så tenker jeg bare på den ekle smaken. Anonymkode: ea24a...f6d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #10 Skrevet 1. september 2019 Men har du fortsatt røyk i hus? Eller dro du på butikken? Anonymkode: 4cfbb...525
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #11 Skrevet 1. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men har du fortsatt røyk i hus? Eller dro du på butikken? Anonymkode: 4cfbb...525 Kjøpte en pakke på ettermiddagen, har fortsatt i hus. Ikke røyket noen idag, men skal bare ha EN i kveld så er det stopp! Anonymkode: 291e1...9cd
334 Skrevet 1. september 2019 #12 Skrevet 1. september 2019 (endret) Det tar normalt 2 uker før "abstinensene" er over for de fleste. Et godt tips, hver gang du føler for å røyke, ta deg en tyggis isteden (med ekte/vanlig sukker) Endret 1. september 2019 av 334
Whistler Skrevet 2. september 2019 #13 Skrevet 2. september 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte en pakke på ettermiddagen, har fortsatt i hus. Ikke røyket noen idag, men skal bare ha EN i kveld så er det stopp! Anonymkode: 291e1...9cd Du sprekker ikke når du tar den sigaretten. Du sprekker når du forteller deg selv at det er greit å kjøpe den pakken. Det skjedde sannsynligvis før du stod I butikken. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå