Gå til innhold

Hvordan reagere når venninner klager til meg (bruden) om hvor dyrt utrdikningslaget var

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har utdrikningslaget mitt allerede vært, og det var en super koselig dag! Det viktigste for meg var at alle kom og at vi var sammen!

Men sånn i ettertid så er det et par venninner som klager på at de måtte betale så masse for utdrikningslaget mitt. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si. Jeg vet at disse og tok veldig lite del i planleggingen, og jeg tenker jo litt det at det er lov å komme med forslag til forloverne dersom det skulle bli vanskelig økonomisk.

Hvordan ville dere reagert til disse venninnene? Kjenner jeg blir så ukomfortabel når de snakker om dette 😕

Anonymkode: dc48c...780

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo korttenkt av dem da, og klage til deg på det. Men ofte når noen er frustrerte over noe, så hjelper det bare å anerkjenne følelsene deres. Ofte trenger man ikke så mye mer enn å bli hørt og sett. Så et lite "ja, det er kjedelig når noe blir dyrere enn man ser for seg", kan funke. 

Anonymkode: 1757d...8ed

• Liker 24
Skrevet

Jeg regner med at de håper du skal si at du ikke forventer gave fra dem siden de måtte ut med mer enn de forventet på utdrikningslaget.

Anonymkode: fc42f...9bb

• Liker 6
Skrevet (endret)

hmm

Endret av Energi-jenta
Skrevet

En råder ofte folk til å "si fra" her inne, men her er et typisk eksempel på hva som kan skje om en gjør det  Folk blir ukomfortable. Jeg mener at hvis dette utdrikningslaget ble av de sjukt dyre tilstelningene, så skjønner jeg at de reagerer. Det er heller ikke lett å være den som skal "komme med et annet forslag"!  

Når det er sagt, så er det forloverne de burde sagt noe til, og ikke deg som ikke er ansvarlig for det. Men enig med hn som skriver her at du bør anerkjenne følelsene, og svare som hn foreslår. Syns noen utdrikningslag er langt over grensen når det utgifter. Lista blir lagt høyt noen ganger...

• Liker 14
Skrevet

Utdrikningslag er kun for idioter. 

Anonymkode: 50856...388

• Liker 6
Skrevet

Neste gang de klager, så slår du opp et stort smil og sier: "Ja, men herregud, så gøy det var!! Har dere forresten hørt at Mari er gravid?" (eller en annen passende avledning) "Skal vi stikke å kjøpe is?" "Vil dere bli med på kino på onsdag?" 

Anonymkode: 49c6e...481

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

En råder ofte folk til å "si fra" her inne, men her er et typisk eksempel på hva som kan skje om en gjør det  Folk blir ukomfortable. Jeg mener at hvis dette utdrikningslaget ble av de sjukt dyre tilstelningene, så skjønner jeg at de reagerer. Det er heller ikke lett å være den som skal "komme med et annet forslag"!  

Når det er sagt, så er det forloverne de burde sagt noe til, og ikke deg som ikke er ansvarlig for det. Men enig med hn som skriver her at du bør anerkjenne følelsene, og svare som hn foreslår. Syns noen utdrikningslag er langt over grensen når det utgifter. Lista blir lagt høyt noen ganger...

Ja, men da får de gro seg en ryggrad og ta det opp på forhånd! I stedet for å klage i ettertid... Da må de nesten bare skylde seg selv!

(Jeg er forøvrig enig i at mange sikter altfor høyt her!!)

• Liker 11
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang de klager, så slår du opp et stort smil og sier: "Ja, men herregud, så gøy det var!! Har dere forresten hørt at Mari er gravid?" (eller en annen passende avledning) "Skal vi stikke å kjøpe is?" "Vil dere bli med på kino på onsdag?" 

Det der er veldig irriterende. Når folk ikke hører hva en sier, eller snakker det bort sånn. Litt respektløst... og sånn overfladisk. Syns ikke det var en god idé 

• Liker 32
Skrevet

Kan du ikke bare være ærlig, og svare at det var jo dumt, men du deltok ikke i noe av planleggingen så du har ikke innsikt i dette. Så skift tema. Om de går tilbake til temaet  igjen, så kan du råde dem til at neste gang kan de delta mer i planleggingen så får de også påvirke kostnad.

I alle tilfelle send ballen videre, for denne er bare ikke din. Det burde de skjønne selv. De oppfører seg dårlig.

Anonymkode: dd250...38c

• Liker 17
Skrevet

Hvorfor klager de til deg? Det var jo ikke du som planla det. 

Anonymkode: 7bd72...fcb

• Liker 3
Skrevet

Det er jo teit å klage til deg om det, du hadde jo ikke noe med det å gjøre. Men det er heller ikke sånn at det å være delaktig nødvendigvis betyr at man er med å bestemmer prisen heller. Jeg var i utdrikningslag i fjor, kom med masse innspill når forlover spurte, men hun etterkom ingen av dem. Utdrikningslaget ble ganske kjipt, og likevel kostet det hver av oss en 1000-lapp, + lunsj og egen drikke gjennom dagen. Jeg syns det var for dyrt, men vi fikk vippskrav i etterkant da det var litt usikkerhet om prisen på middagen, så jeg bare betalte. Tror for øvrig ikke bruden var videre happy heller, hun har aldri nevnt noe om utdrikningslaget i etterkant. 

Anonymkode: 27428...567

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det synes jeg bruden skal gjøre ja....

Skrevet

Dårlig gjort av disse venninnene å klage til deg i etterkant. Du har jo verken planlagt utdrikningslaget, eller har mulighet til å gjøre noe med dette i ettertid! 

Jeg ville bare ha sagt at det er synd at det ble dyrt for dem, og at dette dessverre ikke er noe du kan gjøre med nå. Disse damene valgte jo selv å delta, og kommer ingen vei med å klage i ettertid. 

Anonymkode: 69b65...def

Skrevet

Kanskje de forventer en gaveliste som "står i stil" og at bryllupet ditt blir tilslutt utrolig dyrt for de? 

Anonymkode: 94462...924

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror jeg ville sagt at jeg er glad de kom, men at jeg dessverre ikke hadde noe med planleggingen å gjøre. Og så evt si at om/når de gifter seg kan de huske å fortelle sin forlover om at det ikke skal bli så dyrt, "fordi det er jo ikke alle som har mulighet til å betale så mye, og heller ikke tør å si ifra til forloveren." Så får de tolke det som de vil. Det er frekt å klage til bruden. Da gir de jo henne dårlig samvittighet.

Anonymkode: ce482...89c

• Liker 7
Skrevet

Hadde du klarert forventning om kostnad med forlover?

Anonymkode: b4b7c...e42

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde definitivt sagt at ja, det ble visst dyrere enn det jeg hadde sett for meg. Og at det får være deres bryllupsgave til dere :) 

Anonymkode: 7f2a2...19d

• Liker 4
Skrevet

Men TS, når du diskuterte forventningene om utdrikkingslag til forloveren din, hva sa du da?

Skrevet
On ‎9‎/‎2‎/‎2019 at 7:51 PM, O.G. said:

Men TS, når du diskuterte forventningene om utdrikkingslag til forloveren din, hva sa du da?

TS.

Jeg sa at jeg håpet at så mange som mulig kunne komme, og at jeg ikke ville ha shots for da ble jeg bare alt for full :P

Anonymkode: dc48c...780

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...