AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 Jeg søker jobber fordi jeg føler meg stuck. Er ingeniør, men aldri jobbet som det. Begynte med økononioppgaver og er i dag leder. Har ingen lederutdanning og er leder for 9 stykker. Trives ikke så godt i jobben fordi det er mange begreper jeg ikke forstår ettersom jeg ikke har gått økonomi, men ingeniørfag. Skal nå nedbemannes og jeg blir leder for 5 og ikke lenger 9. Ser på sikt at jeg kan miste jobben. Jeg jobber ikke som ingeniør fordi jeg gjorde det dårlig på studiene og havnet litt på villspor da jeg takket ja til en til dels relevant jobb etter studiene ( økonomi/ innkjøp) Lederstillingen ga nytt håp og leder nå for det meste økonomer på mellomledernivå. Innser at jeg aldri ønsket å bli leder, men heller ikke ingeniør. Jeg søker jobber som leder og får komme på intervjuer, men jeg nøler fordi jeg mangler formell kompetanse de ofte ber om ( økonomi og adm). Jeg vil nok aldri bli mer enn mellomleder grunnet manglende utdannelse. De jeg gikk sammen med på studiene tjener mye mer enn meg fordi de gikk rette veien. Jeg liker kreative yrker og kunne gjerne ha jobbet med skjønnhet og mote. Det er selvsagt tabubelagt i omgangskretsen og heller ikke enkelt å leve av. Jeg har skyhøyt studielån og et " luksusproblem" fordi jeg har jobb, men kastet bort svette ig tårer på ntnu for absolutt ikke noe. Sitter med høye faste kostnader. 8 år siden jeg gikk ut fra ntnu. Hva gjør jeg? Anonymkode: 6088b...a63
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #2 Skrevet 1. september 2019 uff, ikke enkel situasjon. du kan jo vurdere å jobbe i klesbutikk(high fashion), der du er både selger og visuell merchandiser; altså lager utstillinger. eller blir innkjøper, da må du nok jobbe med logistikk også. liker du kundeservice? eller trives du best på et kontor alene? Anonymkode: 31865...150
Christina82 Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 Hei, trådstarter Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. 1
Anbefalte innlegg