Gå til innhold

Dere røykere som bor i leilighet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere røyker på balkongen, og det er flere leiligheter over/under/rundt dere... Vet dere at røyken dere blåser ut faktisk siver inn i vinduer/dører/luker til folk som bor rundt i området? Vet dere at dere faktisk plager andre? Den "lille" røyken dere  "bare" skal ta på balkongen plager faktisk andre mennesker....

Er det slik at dere er klar over at deres røyk plager andre? Er det en tanke som dukker opp noen gang?

Hilsen en som er lei av å ligge i sin egen stue/soverom å puste inn røyk hele året...

Anonymkode: 5c0a4...2d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke en eneste tanke..

• Liker 14
Skrevet

Har det slått deg at du må forholde deg til andre? Og at ingen kommer levende fra livet? Og at å klage på absolutt alt faller tilbake på deg selv? Lev litt. Godta at andre også lever. En dag er det over.

• Liker 20
Skrevet

Dere med barn som bor i leilighet over/under/rundt andre... Vet dere at drittungene deres er ekstremt plagsomme både når de skriker, ler, gråter og generelt lager lyd? Dukker den tanken opp noen gang? 

Hilsen ei som for tiden heldigvis leier hos pensjonister UTEN barnebarn og er overlykkelig for det. Å høre på barneskrik og tramping året rundt er mer skadelig for helsen min enn å puste inn røyk en gang i blant. Slutt å grin, så lenge det er lovlig så får du bare puste inn røyken. Finnes folk som er allergisk mot parfyme men nekter å tro du vier dem en eneste tanke når du parfymerer deg om morgenen og går ut i offentligheten. Der er mange tilfeller der du ikke tar hensyn til medmennesker, så slutt å klag på de som tar seg en røyk i ny og ne utendørs. 

Anonymkode: 98aff...c60

• Liker 24
Skrevet

Dere med balkongen overfylt av blomster. Vet dere at folk har fobi mor veps og bier? 

Anonymkode: 2c06f...174

• Liker 12
Skrevet

Jeg blir forresten på generell basis plagd av mennesker uansett hvilken situasjon. Dere er ute å kjører når jeg skal kjøre, dere er ute å handler når jeg skal handle, dere bestiller time hos legen når jeg har tenkt å bestille time... Vennligst hold kjeft og stikk av alle sammen!

Hører du selv hvor dum du høres ut trådstarter? Det finnes virkelige problemer her i verden. Amazonas brenner, pedofile nordmenn reiser til Filippinene for å forgripe seg på barn, det er krig rundt om i verden og her sitter du å syter over røyklukt. Det er større sjanse for at maten du spiser og livet du lever dreper deg enn den røyken. OG HUSK AT DU KAN FLYTTE!!!!!!!!!!!!!

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere med barn som bor i leilighet over/under/rundt andre... Vet dere at drittungene deres er ekstremt plagsomme både når de skriker, ler, gråter og generelt lager lyd? Dukker den tanken opp noen gang? 

Hilsen ei som for tiden heldigvis leier hos pensjonister UTEN barnebarn og er overlykkelig for det. Å høre på barneskrik og tramping året rundt er mer skadelig for helsen min enn å puste inn røyk en gang i blant. Slutt å grin, så lenge det er lovlig så får du bare puste inn røyken. Finnes folk som er allergisk mot parfyme men nekter å tro du vier dem en eneste tanke når du parfymerer deg om morgenen og går ut i offentligheten. Der er mange tilfeller der du ikke tar hensyn til medmennesker, så slutt å klag på de som tar seg en røyk i ny og ne utendørs. 

Dette.

Folk flest gjør ting som er irriterende for andre. Jeg reagerer negativt på naboen som til stadighet hører på høy musikk. Jeg reagerer på naboen med hund som bjeffer og som løper mot meg for å hilse (jeg er redd for hunder). Jeg reagerer på naboen som har på radioen i hagen. Jeg reagerer på sentrifugeringen til naboen som vasker klær på natta. Osv osv osv.

Anonymkode: 59485...bdf

• Liker 4
Skrevet

Å være passiv røyker kan jo faktisk gi kreft/senskader senere i livet... Barneskrik kan vel ikke gi slike skader? 

Føler jeg er en person som er veldig tålmodig og tar hensyn når det gjelder andre mennesker.

Skal sies at flere borettslag vurderer å forby røyking på balkonger, og er vel en grunn til dette. Er jo skadelig å puste dette inn.. Så at du som røyker velger en uvane som kan skade deg selv, bør også faktisk kanskje tenke over at du også skader folk rundt deg... 

Skrevet

Ville vært mer bekymra for eksos hvis du har vinduene oppe døgnet rundt.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være passiv røyker kan jo faktisk gi kreft/senskader senere i livet... Barneskrik kan vel ikke gi slike skader? 

Føler jeg er en person som er veldig tålmodig og tar hensyn når det gjelder andre mennesker.

Skal sies at flere borettslag vurderer å forby røyking på balkonger, og er vel en grunn til dette. Er jo skadelig å puste dette inn.. Så at du som røyker velger en uvane som kan skade deg selv, bør også faktisk kanskje tenke over at du også skader folk rundt deg... 

Barneskrik gjør meg stresset og irritert. Søk litt på nettet du, så finner du ut at både stress og irritasjon over lengre tid kan gi store senskader. Passiv røyker gir deg ikke mer kreft enn det luften du puster inn i byen gjør. 

Jaja, men at røykere ikke tenker på andre enn seg selv er ikke noe nytt. Akkurat som at mamma ikke tenker på andre enn de hersens ungene sine som lager leven i tide og utide. Folk er folk, get over it. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke skadelig med røykelukt utendørs. Passiv røyking er når du sitter i samme rom med folk som røyker.

At det kan være til sjenanse er en annen sak. Det er matlagingenen til naboen også, parfymelukten i oppgangen, hundehår i tappene og barneskrik.

Anonymkode: 46567...fa2

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barneskrik gjør meg stresset og irritert. Søk litt på nettet du, så finner du ut at både stress og irritasjon over lengre tid kan gi store senskader. Passiv røyker gir deg ikke mer kreft enn det luften du puster inn i byen gjør. 

Jaja, men at røykere ikke tenker på andre enn seg selv er ikke noe nytt. Akkurat som at mamma ikke tenker på andre enn de hersens ungene sine som lager leven i tide og utide. Folk er folk, get over it. 

Om du blir så irritert over barneskrik så er det kanskje du som bør finne metoder for å roe ned stresset... Du var sikkert like irriterende selv som barn... 

Skrevet

Haha takk, nå fikk jeg en meg en god latter her jeg sitter å nyter livet med vin og røyk, på balkongen min ! 

• Liker 7
Skrevet

Anbefaler deg å flytte inn i nybygg. Her jeg bor er det forbud mot røyk på balkongen osv. Helt ærlig, det var et avgjørende punkt til at jeg faktisk kjøpte her. 

Anonymkode: bde9d...63c

• Liker 2
Skrevet

Herregud hvorfor bosetter dere antirøykere dere steder hvor dere kan utsettes for røyk egentlig? Hvorfor ER dere så hysteriske og følsomme? Har seriøst aldri brydd meg om røyklukt på utesteder eller terasser og jeg røyker ikke engang. Visst lukter ikke røyk blomster, men at det er så ekstremt ille at man ligger på soverommet og ikke får sove fordi naboen røyker...? Da bør DU flytte.

Anonymkode: 1c75f...b62

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg som har migrene kan barneskrik gi skader for min del, det kan gi dager og uker med anfall og sengeligging. Det samme kan sterke parfymer gjøre, men jeg klager ikke over andre for det selv om jeg skulle ønske folk sluttet å bruke parfyme offentlig like mye som folk ønsker at andre slutter å røyke offentlig. Vi lever i en verden med en del milliarder mennesker, tåler man ikke folks vaner så får man holde seg inne. 

Anonymkode: c67e5...ce1

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For meg som har migrene kan barneskrik gi skader for min del, det kan gi dager og uker med anfall og sengeligging. Det samme kan sterke parfymer gjøre, men jeg klager ikke over andre for det selv om jeg skulle ønske folk sluttet å bruke parfyme offentlig like mye som folk ønsker at andre slutter å røyke offentlig. Vi lever i en verden med en del milliarder mennesker, tåler man ikke folks vaner så får man holde seg inne. 

Anonymkode: c67e5...ce1

Jaja, holder meg inne men blir jo plaget likevel...

Skal heldigvis flytte ut av byen snart, ønsket bare å høre om røykere tenkte på folk rundt seg eller ikke. 

Skrevet

Jeg får skikkelig lyst til å begynne å røyke igjen av alle disse trådene ..

• Liker 5
Skrevet

Slutt å irriter dere over hva andre mennesker gjør, så får dere det mye bedre i livet. Det er bare en ting som er helt sikkert, og det er at vi alle skal dø. Så bruk ikke tiden på å irriter dere.

Anonymkode: 88d5f...0dc

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du blir så irritert over barneskrik så er det kanskje du som bør finne metoder for å roe ned stresset... Du var sikkert like irriterende selv som barn... 

Og du bør finne metoder for å IKKE irritere deg så ekstremt over folk som gjør som de vil. Røyklukt kan være sjenerende, men det skader deg ikke. Ingen forskjell på meg og deg, tenk. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...